help wil op wedstrijden maar heb geen trailer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sanzon

help wil op wedstrijden maar heb geen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 22:35

hallo.

ik heb net een nieuw paard, waar ik over 2 maanden wedstrijden mee willen gaan rijden.
alleen een probleem
hoe kom ik daar.
heb geen trailer en geen auto om de trailer te trekken.

Zijn er ook mensen met dit probleem en hoe lossen jullie dat op?
ik hoor het graag.

sandra

Pascha

Re: help wil op wedstrijden maar heb geen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 22:44

Tja, dan kun je dus niet op concours.... Knipoog Vaak kun je bij maneges wel trailers huren voor een dag, maar dat is in jouw geval ook niet handig. aangezien je geen auto hebt die hem trekken kan. (heb je wel je E-rijbewijs?)

noussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 22:50

je heb ook paardentaxi's!!

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 23:48

Ik heb dus last van hetzelfde probleem en heb hierdoor vorig jaar het buitenseizoen voorbij moeten laten gaan. Gelukkig organiseert onze stal wel wedstrijden tijdens het binnenseizoen dus kon ik toch rijden.

Dit buitenseizoen zag ik de bui alweer hangen dat ik dus weer niet op concours zou kunnen......heb op een bepaald moment de stoute schoenen aangetrokken en aan een stalgenoot gevraagd of ik niet 1 keer met hem mee op de vrachtwagen zou mogen, dat mocht wel van hem dus ik was helemaal gelukkig....na de wedstrijd waarmee ik heen mocht gaf hij aan dat ik maar even met zijn dochter moest overleggen welke wedstrijden zij allemaal heen zou gaan en als dit zou uitkomen met mijn werk kon ik wel vaker met hem mee op de wagen....

Ik zou dus gewoon eens rondvragen bij de mensen die jij kent met een trailer die in dezelfde klasse rijden of je niet een keertje mee mag...nee heb je ja kan je krijgen toch?!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 00:01

Ik heb ook geen trailer, kan er altijd wel een huren van stalgenoot betaal ik 20€ per keer voor duur, maar je moet iets. Auto is lastig misschien te huur/te leen. Of inderdaad meerijden (kijken of je een tweepaardsvrachtwagentje B-rijbewijs kunt huren ergens).

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:14

Ik had ook nooit een trailer; maar ben met verschillende kennissen mee gereden (nu met Jeroentje Ja). Gewoon vragen aan iemand met een 2-paardstrailer of vrachtwagen, en dan een vergoeding er voor betalen..

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:51

Hay

had vroeger hetzelfde probleem (heb eindelijk die auto en trailer Lachen ) maar je kan bij Anemone een paardentaxi huren, en als je op google paardentaxi typt vind je wel genoeg hoor!

x

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:34

Ik had dat ook. Mijn vader heeft toen een trekhaak op de auto gezet en we hebben gewoon elke keer een trailer gehuurd(20 euro op 20 minuutjes rijden van stal). Nu hebben we zelf een trailer gekocht. Maar ik weet nog wel wat een gedoe het was toen we zelf geen trailer hadden... Vandaar dat mn vader vrij snel om was!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:47

Ik heb ook geen trailer. Heb het geluk dat ik 3 verenigingen in mijn omgeving heb waar ik oh zadel heen kan. Het is overal een half uurtje heen stappen dus ik ben mooi ingestapt en op de terugweg uitgestapt. Ideaal hoor!
1tje is wel wat verder maar daar ga ik waarss alleen in de winter starten. Voorlopig vind ik 2 wedstrijden per maand wel even voldoende.
Naar keuringen e.d. huur ik wel een trailer maar mijn vader heeft een auto die m kan trekken dus dat is wel handig.
En ook daar kan ik wedstrijden starten dus ook mooi meegenomen Haha!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:11

een trekker mag ook een trailer trekken, misschien een idee?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:12

Verschillende oplossingen:

- kijken of je een trailer kunt huren (en auto kunt lenen)
- is er een stalgenoot die in dezelfde klasse start? Zo ja, kunnen jullie samen?
- Zijn er wedstrijden die je ook te paard kunt bereiken? Dan is je paard al lekker warm gestapt als je op wedstrijd komt Lachen.

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:13

Wij hebben ook geen trailer, maar wij gaan gewoon huren Knipoog Trekhaak hebben we wel gelukkig
Mischien kan je met een stalgenoot meerijden ofzo ?
Of als het dichtbij is te paard

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:22

Ik had hetzelfde probleem maar was het zo zat en ben mijn E rijbewijs gaan halen en heb een auto met trekhaak en trailer gekocht Haha! Nu kan ik gaan en staan waar ik zelf wil, heerlijk!

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:57

wij gingen altijd met de veewagen Lachen

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:36

Ik heb ook geen trailer en geen auto..

We hebben zoiezo 1 x in de maand thuis wedstrijd en verder probeer ik met mensen mee te rijden met een 2 paardstrailer, dan vragen we gewoon of we zo dicht mogelijk achter elkaar kunnen starten..

En een trailer huren en aan buren/familie/kennissen vragen of ze willen rijden..

Maar als je geen trailer en geen auto hebt en geen thuiswedstrijden, zou ik even wachten met startkaart enz. aanvragen anders is het zonde voor die paar wedstrijden in het jaar..

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:39

heej

dat word lastig ik denk dat je een trailer en nieuwe auto moet aanschaffen om dat voor elkaar te krijgen maar je kunt ook kijken of je met iemand in de buurt mee kan rijden en anders als je echt wedstrijden moet doen moet je maar over land gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:42

Ik heb ook geen eigen trailer, ik huur hem, en mijn paps trekt, binnenkort komt er een eigen trailer, en dan ben ik niet meer afhankelijk van huren. Want dat loopt erg op elke maand 70 euro (2 x 35)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:59

Ik ken t probleem ook. Heb ook geen auto + trailer. Ik rij dan ook meestal met mensen van de vereniging mee of met kennissen. Zo ben ik vorig jaar 15x op wedstrijd geweest. Das best veel voor mij. Dit jaar zit dat er helaas niet meer in. De mensen zitten nu vol met eigen paarden. Dus kan ik niet meer mee helaas. Er zijn maar 2 wedstrijden waar ik te paard heen kan. Dus t wordt een schraai jaartje denk ik. (kan hoop ik nog wel een paar x weg)

Dus als iemand uit de buurt van Hoogland (Amersfoort) komt, en nog een plekje vrij heeft...... laat t me weten!!!!

chantal321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 14:38

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:25

Ik heb ook geen eigen trailer maar mijn vriendin wel en die is zo lief om mij zo nu en dan te brengen en groomen ! Ook al staat ze op een andere stal. Of als ik mijn vriend lief aakijk wil hij me wel brengen en lenen we een trailer van iemand hier uit de buurt. Ook is mijn instructrice een schat en gaat altijd mee op wedstrijd, zij brengt en groomt me ook regelmatig.

Bijkomend voordeel is ook nog dat ik op een stal sta t.o.v. een grote manege welke elke maand wedstrijden heeft, plus er zijn nog 2 stallen in de buurt, 10 min. stappen onder de man, waar ik regelmatig start.

Als ik het zo bekijk heb ik dus best mazzel !

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:34

chantal321 schreef:

Blond

Ik heb mazzel dat ik hele lieve stalgenootjes heb die mij 1x in de maand naar wedstrijd willen brengen. Anders zou ik alleen naar de wedstrijden kunnen gaan die op stapafstand zijn.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:19

Ik ben speciaal mijn E gaan halen en dankzij een hele lieve kennis heb ik nu een trailer tot mijn beschikking met reclame erop Knipoog Ik heb echt mega mazzel gehad.

Ik zou inderdaad geen startkaart aanvragen. Eerst je E halen, kijken of je ergens een auto kan lenen, misschien aanschaffen. Trailer huren is dan geen probleem meer Knipoog

Heel veel succes.