altijd stiften?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

breezertje

altijd stiften?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 20:53

doen jullie, nu, met het buitenseizoen elke wedstrijd stiften in of kijken jullie eerst of het gras nat of iets dergelijks is?
volgens mij verschillen de meningen hier heel erg in..

joriien_foxy

Re: altijd stiften?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:03

Ik doe altijd stiften in ... want met gras is het altijd wel een btje glad...want de pony's kunnen er niie in wegzakkken zoals in een zandbodem... Dus k doe het altijd... voor de ckerheid en voor de veiligheid van mijn pony. Schijnheilig .. want k heb geen zin in blessuures..

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:43

Ik draai ze er ook altijd in. Dan staan ze toch ff wat steviger, en vooral met bijv middengalop e.d. is dat toch wel zo fijn! Dus droog of niet, mn paard staat op scherp Knipoog

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:46

Ik draai ook altijd stiften in. Sinds een ongeluk een paar jaar geleden waar ik samen met mijn paard ben uitgegleden, ben ik als de door voor glijpartijen en daarom neem ik altijd het zekere voor het onzekere.

breezertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 21:57

en alleen op wedstrijden of ook met trainen?
onze rijvereniging traint namelijk ook op gras en heel veel mensen doen alleen bij wedstrijden of als het gras bij de rijvereniging nat is.

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:07

breezertje schreef:
en alleen op wedstrijden of ook met trainen?
onze rijvereniging traint namelijk ook op gras en heel veel mensen doen alleen bij wedstrijden of als het gras bij de rijvereniging nat is.

ik train gewoon in een zandbodem dus het voor mij niet van toepassing, maar als dat wel zo zou zijn zou ik dus persoonlijk ook stiften indraaien.

breezertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 22:29

ok, bedankt voor de reacties Lachen
ik zelf kijk of het gras nat is en als ik bij een wedstrijd met het losrijden merk dat hij was glibberig is dan draai ik ze ook in..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:33

Ik draai ze altijd in.

breezertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 22:35

ik neem aan dat jullie ook wel een aantal klassetjes hoger rijden als mij Tong uitsteken ik rijd maar gewoon netjes een B proefje Tong uitsteken

joriien_foxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:54

maar ook rij je en B-proefje ... het is altijd veiliger om ze in te draaiien.... want met de galop kan je dan ook nog onderuitgaan...

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:51

Ik heb ze altijd in. Wedstrijd of training, maakt mij niet uit. Ik snap ook niet waarom je ze met training niet in zou doen, dan kunnen ze toch ook uitglijden Verward

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:09

Op gras rij ik altijd met siften. Het ligt wel aan de bodem of ik grote of kleine stiften in draai.

Als de bodem van geel zand is rij ik niet met stiften.

breezertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 19:25

@ gjilke :
daar heb je gelijk in ja..... mijn paard heb ik altijd zonder stiften gereden en het is altijd goed gegaan, met veel geluk denk ik.
nu ik dit zo eens lees denk ik dat het toch wel veel veiliger is om ze er wel in te draaien!
bedankt allemaal voor jullie reacties! Knipoog

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:50

Ik draai op concours ook altijd schroeven onder. Ik merk toch dat m'n paardje dan een stuk zekerder loopt, wat natuurlijk alleen maar ten goede komt met rijden. En aangezien hij al bij het minste of geringste uitglijdt doe ik dat dus altijd bij de zomerwedstrijden

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:33

Ik draai altijd proppen, maakt niet uit of het gras nat of droog is, heb 1 keer gezien dat een paard volledig onderuit ging, ruiter lag onder het paard, de grootste reden was dat ze geen proppen inhadden.......

Indirect ben ik ook mijn pony verloren door het niet indraaien van proppen........ Reed thuis vaak op het land, gras was kurkdroog en toch gleed ze met halthouden notabene 10cm door met 1 been, peesaanhechting kapot Verdrietig

Maakt mij trouwens ook niets uit wat voor klasse ik rijd, ik start nu weer gewoon B met mijn jonge paard en dan doe ik ook de proppen in Knipoog

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:37

Gras = ALTIJD schroeven. De lengte wil nog weleens variëren maar dat hangt af van hoe het met de bodem gesteld is.

breezertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 20:39

ok mij is het duidelijk! voortaan op gras ALTIJD stiften in! Tong uitsteken

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:42

Ik draai altijd stiften in, maar ik spring vnl.
Met dressuur deed ik het volgens mij ook altijd wel, heb ze er toch zo inzitten *LOL*

Vroeger met viertal trainen deed ik het niet altijd als we het gras opgingen, mocht volgens mij ook niet eens daar
En met crosstraining bij Alice draai ik ook nooit stiften in Afzet en landing zijn daar van zand en je wendingen op het gras zijn prima te rijden zonder stiften Ja

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 07:51

Als ik op gras start, dressuur of springen maakt niet uit draai ik ze gewoon in. Op zand is het natuurlijk niet echt nodig Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:24

Gras altijd schroeven op de wedstrijd en met spring/crosstraining. Dressuur thuis op gras en alles op zand, geen schroeven.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:47

Ik doe het ook altijd!!
Zag laatst in Holten ook nog twee pony's onderuit glijden, maar eentje daarvan had ook geen ijzers ofzo onder.. Vind het maar eng.
Zou ze echt altijd in doen

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:17

Ik heb op gras altijd proppen onder. Helemaal op blote voeten kan ook wel, maar ik heb er toch liever ijzers onder. Lopen ze op ijzers, dan moeten er op gras proppen in. Thuis rij ik altijd op zand, dus dan doe ik ze niet in.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:36

Nooit stiften.

marijkuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:17

thuis rij ik nooit met proppen maar op een wedstrijd wel vooral als het nat is draai ik de grootste proppen in die ik heb en als het droog is doe ik kleintjes, zo heeft mijn paard altijd grip en ik vind dit ook eerlijker voor mijn paard!!