Officeel starten met je pony op je 18e

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nienmoon

Officeel starten met je pony op je 18e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 17:03

Hoi,
Ik wilde even het volgende vragen:
Mag je met een pony officiele wedstrijden rijden als je 18 bent?

Ik vraag het nl hierom:
Ik heb nu vijf jaar een eigen fjordje, genaamd Moonlight. Ik heb hem gekocht toen ik nog maar een jaar reed. De eerste drie jaar heb ik niet echt goed les gehad. Sinds twee en een half jaar heb ik nu privé-les op Moon. Het begint nu eindelijk goed te gaan. Moon loopt nu sinds kort mooi nageeflijk en met z'n koppie aan de teugel, en we zijn nu bezig met het wijken, en dat krijgt ie nu ook aardig door. Ik heb al een paar keer een onderlinge wedstrijd met hem gereden, en goede punten gehaald. Nu wil ik eigelijk officieel gaan starten.

Dat is op zich niet zo'n probleem, maar nu komt het: Ik ben nu 17, en in september word ik 18. Nu heb ik bij een discussie iets opgevangen over het overstappen op paarden op je 18de. Nu wilde ik vragen of dit verplicht is, of dat je dat zelf moet beslissen.

Nienke

happyjoyce

Re: Officeel starten met je pony op je 18e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:11

Als je 18 bent moet je bij de paarden rijden. Je kan gewoon net pony tussen de paarden rijden.
Het jaar dat je 18 wordt mag je nog tussen de pony's blijven rijden maar ik weet niet hoe het zit als je nog een startkaart moet aanvragen.

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 17:16

Bedankt voor de info, ik ben weer blij Haha!
(anders had het nl voor mij geen zin gehad nog met Moontje te starten
Nienke

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 18:10

je mag in 2005 nog bij de pony's starten (dat is het jaar waarin jij 18 wordt, schrijf je) en vanaf 1 januari 2006 moet je bij de paarden starten Lachen

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:22

ik geloof wel dat je een nieuwe startkaart aan moet vragen. omdat je ook lid wordt van een andere vereniging (van de PC naar de RV) ik start ook met mn pony bij de paarden en dat wil best. je moet in de dressuur wel twee keer zo hard je best doen, maar ja dat hebben we er dan maar voor over...

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 13:13

Hoi!
Ik start ook met mijn pony bij de paarden, maar ik heb niet het idee dat ik twee keer zo hard mijn best moet doen om goede punten te halen, omdat het toevallig een pony is.
Gewoon lekker doen zou ik zeggen!

Groetjes, Nienke

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:47

Ik heb ook niet de indruk dat je twee keer zo hard je best moet doen hoor met je pony bij de paarden. Zelf start ik met 2 ponies bij de paarden en dat gaat met beide goed! Die ene heb ik zelfs binnen een jaar tijd van niks naar M2 gereden tussen de paarden! Gewoon lekker met je fjordje gaan starten dus! of je dit jaar nog bij de ponies start, is een keuze die je zelf moet maken maar bij de paarden kan ook makkelijk hoor!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:18

Ik was al gestart met mijn pony in het jaar dat ik 18 moets worden. Toen heb ik nog gewoon bij de pony's gereden. In het jaar daarop ben ik bij de paarden gaan rijden. Hier zat 1 nadeeltje aan: Ik was mijn Bwinstpunten kwijt en moest weer overnieuw beginnen.
Volgens mij geldt dit overigens niet als je L rijdt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:28

supertammy, in het reglement staat dat je gewoon je wp'en meeneemt bij overstap naar de paarden. Er is dus een fout gemaakt bij jou.

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:47

supertammy schreef:
Ik was al gestart met mijn pony in het jaar dat ik 18 moets worden. Toen heb ik nog gewoon bij de pony's gereden. In het jaar daarop ben ik bij de paarden gaan rijden. Hier zat 1 nadeeltje aan: Ik was mijn Bwinstpunten kwijt en moest weer overnieuw beginnen.

jewinstpunten kwijt? weer iets geleerd dat wist ik niet....

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:50

ja hoor kan makkelijk idd. Ik ben 18 en start volgende maand met een pony, bij de paarden

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:51

mesastamp schreef:
supertammy schreef:

jewinstpunten kwijt? weer iets geleerd dat wist ik niet....

dat is ook niet zo.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:37

Ik start ook met mijn pony tussen de paarden. Gewoon lekker doen dus.
Verder ben ik het met jollybolly eens en Milo. Als je gewoon je proef goed rijd dan krijg je de punten wel die je verdiend.