Een vraagje over het behalen van de hoogste klasse pony´s

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Soph12

Een vraagje over het behalen van de hoogste klasse pony´s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 20:01

Wat ik me nou afvroeg (en dat geldt niet voor mij hoor, zover ben ik nog lang niet Tong uitsteken ) stel je hebt een E pony/bent ouder dan 16 en je rijdt bij de Z2 pony´s (z springen). Op een gegeven moment kom je bij de 20 wpen, en dan? Ik bedoel je kan je niet proberen te selecteren voor rabobank talenten plan omdat je simpelweg niet meer de leeftijd of pony ervoor hebt, en er is ook geen rubriek meer na de Z2 voor de pony´s. Wat moet je dan doen, starten bij de Z2 (Zspr) paarden (verder dan dat kom je ook niet, want ja je pony is te klein) of er maar gewoon mee stoppen? Wie heeft dit wel eens gehad? en heb je trouwens een stop bij 20 wpen in de hoogste klasse (30 voor springen)? Voor springen&sgw geldt natuurlijk hetzelfde...

Melanie15

Re: Een vraagje over het behalen van de hoogste klasse pony´

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 20:04

Volgens mij kan je in de Z2 en ZZ-springen net zoveel punten halen als je zelf wilt, je kan dus gewoon bij de ponies doorstarten. Bij paarden is dit volgens mij ook zo, maar dat weet ikniet zeker

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 20:08

zz springen kun je alleen starten als je onder de 16 bent bij de pony´s toch? Maarja de lol gaat er denk ik wel af als je de hele tijd maar doorstart.. of je moet proberen voortdurend regiokampioen te worden ofzo, of mag dat ook niet als je al een keer hebt meegedaan~?

bij paarden kun je wel gewoon door naar ZZ.. volgens mij MOET je zelfs als je 20 wpen hebt behaald in de Z2!

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 20:20

Je mag bij de ponies blijven rijden tot en met het jaar waarin je 18 wordt (dus als je bijvoorbeeld in april 18 wordt mag je nog tot en met 31 december van dat jaar bij de ponies blijven starten).
Je winstpunten in de Z2 worden geteld t/m 40 winstpunten, dan stopt de KNHS gewoon met registreren, je kan namelijk niet meer hoger dan dat bij de ponies, voor ZZ springen geldt hetzelfde.
Ook bij de paarden ben je niet verplicht te promoveren naar het ZZ-licht of nationaal springen, je mag 'gewoon' in de Z2 dressuur of ZZ springen blijven rijden.

noussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:24

bij de knhs zijn ze bezig om per april 2006 in te voeren dat ponys vanaf 1.48 ook zz-licht mogen starten!

Cupido98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:31

Dat zou grappig zijn, pony's ook bij de ZZGP! Wel knap als je dan met een pony mee kunt komen. Heb met m'n pony Z2 gereden met heel veel winstpunten. Op den duur gaat het wel een beetje vervelen elke keer dezelfde proeven. Maar ik zag het als een uitdaging om eerst 1 winstpunt te halen, dan 2 en dan 3...dat je het helemaal gaat verfijnen. En natuurlijk mee doen met de regiokampioenschappen en eventueel Rabo Talentenplan...dat mag toch ook wel voor E-pony's? Je kunt ook de grotere wedstrijden opzoeken voor meer concurrentie uit o.a. de kaders.
Maar na een tijd is het misschien leuk om een nieuwe uitdaging aan te gaan! Heb na zo'n 2 jaar Z2 m'n pony verkocht en ben overgegaan op een jong paard.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:38

Melanie15 schreef:
Volgens mij kan je in de Z2 en ZZ-springen net zoveel punten halen als je zelf wilt, je kan dus gewoon bij de ponies doorstarten. Bij paarden is dit volgens mij ook zo, maar dat weet ikniet zeker

Ja dit klopt, en bij de paarden mag het ook.

Maar ik heb een andere oplossing: pony verkopen, paard kopen Haha!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:41

Cupido98 schreef:
en eventueel Rabo Talentenplan...dat mag toch ook wel voor E-pony's?
Maar na een tijd is het misschien leuk om een nieuwe uitdaging aan te gaan! Heb na zo'n 2 jaar Z2 m'n pony verkocht en ben overgegaan op een jong paard.

Inmiddels komen E-pony's niet meer in aanmerking voor het Rabobank Talentenplan.
En wij hebben nu ik 16 ben en meer dan een jaar Z2, ook de E-pony verkocht en nu een paard gekocht Knipoog

Powerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:44

idd Sjaantje!

Cupido98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:52

Aah ok, weer wat geleerd Haha! dat wist ik nie.