Derby Kloosterburen: wat een K*T organisatie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeroentje

Derby Kloosterburen: wat een K*T organisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 22:27

Hallo,

Vanavond ben ik naar de derby in Kloosterburen geweest maar vond de organisatie verschrikkleikj: ik was daar om 10 voor 6 samen met NehnaDagmar en die moest als 15e en ik als 19e en volgens de lijst was de 10e al bij de voorring (dus niet meer op t inrijterrein!). Dus wij snel betalen en opzadelen enzo... toen heen inrijden en moest NehnaDagmar 75 min. wachten (inrijden) en ik zelfs meer als 90 min! nu hoorde ik dus later dat dat vaker voorkomtg in kloosterburen... wie heeft hier ervaring mee en wat vinden jullie (de ruiters/amazones/grooms) van de wedstrijd: mijn ervaring is K*T! en ga er ook zekere niet weer heen! Mn paard liep lekker ontspannen (wat ze nooit is door t veulen van 4 week dat thuis stond!) en ze liep gewoon heerlijk en had ik 150 punten! Net zoveel als 2 weken terug in Drachten terwijl ze toen gespannen was en totaal niet lekker liep (en ja ik weet dat t een jurysport is! Haha!).

Jullie reacties graag! Haha!

BasiNami

Re: Derby Kloosterburen: wat een K*T organisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:42

Inderdaad vreselijk georganiseerd! Boos!
Ik was mee als groom en heb me dood geergerd..
Toen we bij de inrijring kwamen heb ik gevraagd hoeveel nog moesten voordat we naar de ringen mochten.. Nog 4 werd er gezegd..
Kwartier later: nog steeds 4... Toen we eindelijk naar de voorring vroeg ik weer hoeveel nog moesten, en dat waren 2.. Maar het duurde wel erg lang dus ging ik nog maar eens vragen hoeveel nog moesten.. Waren er weer 2 anderen die ook nog moesten..
Mensen die eerst te laat waren werden er allemaal tussen gepropt.. Verward
Toen NehnaDagmar eindelijk aan de beurt was, was Dagmar moe en het ging dan ook uitzonderlijk slecht..
Daarna mocht Jeroentje eindelijk.. die 1 hele goede en 1 aardige proef reed en naar mijn idee veel te laag gejureerd werd. Nou kan je daar natuurlijk toch niks van zeggen.. Maar dat mensen anderhalf uur moeten inrijden, dat vind ik echt belachelijk!
Wij hebben dan ook besloten hier niet weer heen te gaan... Frusty

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 23:25

Ik ken de hele rijvereniging niet, maar vind het niet zo netjes om het zo op internet te zetten..

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 13:49

Vindt het inderdaad niet zo netjes om dat openbaar op internet te zetten, als je iets tegen de organisatie hebt, kun je dat tch beter tegen de mensen ter plaatse zeggen. Je weet niet half wat er komt kijken bij het organiseren van een dressuurwedstrijd, het zijn ook maar allemaal vrijwilligers die hun best doen om het iedereen naar de zin te maken!

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 13:56

Ik vraag niet om commentaar op mijn topic hoor... als ik dat wil dan zet ik dat er weel heen... Ik wil graag alleen ervaringen horen Haha!

Jolandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:18

Ik ben ook beide dagen in Kloosterburen geweest. Ik ben er vaker geweest en blijf dat ook vast wel doen. Ik vind het altijd een heel gezellig concours met vooral veel bekenden.(een aantal jaren geleden was het ook een kringconcour met vaak een parade als afsluiting. Haha!
Dat kan heel leuk zijn....als je er een geschikt paard voor hebt.)
Je moet wel eens wachten op de punten of de prijsuitrijking. Maar dat is op ieder concour vaak zo.
En met inrijden kijk ik zelf vaak heel goed wanneer ik aan de beurt ben...dus daar heb ik geen last van gehad.

Wel van de regen overigens...de Jury waar ik bij reed had de ruitenwissers aan. En dat vond Kayro niet zo leuk. Boos! ..Desondanks hadden we toch nog 162 punten en een eerste plaats met die proef. Haha!

Ik denk dat de organisatie wel wat kritiek heeft gehad vrijdagavond. Want zaterdag hingen er b.v lijsten met de uitslag. En de prijsuitrijking werd ook wat versneld.

Maar goed wedstrijden organiseren is een hele klus en wordt inderdaad door vrijwilligers gedaan. Ik ben blij dat ze er zijn, daardoor kunnen we mooi deze sport beoefenen.

groetjes Jolanda

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 19:48

Hmm misschien is het niet zo netjes; maar de organisatie was echt een rommeltje vrijdagavond. Als er heel veel negatieve ervaringen waren konden we met z'n allen misschien een klacht indienen bij de KNHS. Het was zo erg dat er verschillende mensen niet zijn gestart zo lang duurde het; en hun geld terug ge-eist hebben.

We hebben zeker goed bijgehouden hoe ver ze waren, maar het probleem was dat de ringmeesters totaal geen contact met elkaar hadden. En het was een rommeltje, er was ruzie om wie er nou eindelijk mocht starten. Er waren verschillende mensen te laat die er zomaar tussen geplaatst werden..
Ik zou om kwart voor 7 moeten rijden, maar dat werd bijna 8 uur Scheve mond

Ik weet dat het een hele organisatie is, maar dit kon echt stukken beter!!!

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 19:50

Dat vind ik ook super en weet dat ook wel maar als je t niet goed op kunt brengen dan moet je t niet doen... vind ik...

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 19:52

Ohja: NehnaDagmar! Bedankt voor je versterking van mijn verhaal Haha!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 23:56

Ik vond het vroeger zelf heel leuk om naar toe te gaan: voor mij veel bekenden, springen op zaterdag (met in mijn klasse vaak maar één starter = bij rondkomen altijd prijs Haha!) en een parade.

Maar de afgelopen jaren hoor ik veel commentaar uit allerlei hoeken. Vorig jaar heb ik zelf gezien dat de M1-ring in de tuin van een vriend van mij was. In die tuin staat een schotel. Dat vinden veel paarden al eng. Die vriend van mij was zo tactisch om te gaan zappen, de schotel bewoog en.. hopla: weer een M-ruiter in de bosjes Tong uitsteken .

Verder kan er in Kl`buren kennelijk geen berichtje van twee regels geschreven worden zonder dat de boodschap bruut overkomt (met spelfouten ook nog).

Dit jaar was het *&^-weer geweest, maar dat is overmacht.

Dat vorig jaar met inmiddels verboden, niet afgeplatte lepels werd gesprongen is echter zo`n slordigheidsfout die je als organisatie niet kunt maken. En als er dan iets van gezegd wordt, reageert men op z`n ultra-lomp ('Westerse beschaving? Dat was toch een sprookje?') Haha!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 11:31

Ik ben nog nooit in Kloosterburen geweest, maar mijn nichtje heeft daar wel een aantal x meegereden en gaat er ook NIET weer heen ivm de ontzettend slechte organisatie. Het lijkt mij niet zo moeilijk om mensen op tijd te laten starten, als je je startlijsten goed indeeld en een paar ringmeesters neerzet die goed overzicht kunnen houden, dan is het probleem opgelost. Desnoods kunnen er starttijden vastgesteld worden, iedereen blij!

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 13:03

Bedankt dat jullie t (zover ik kan merken Haha!) met me eens zijn!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 14:08

Ik ben ook naar Kloosterburen geweest. het is dat het zo dichtbij is en dat het voor mij gezellig is omdat er veel bekenden mee rijden, anders is het een concour wat ik graag over sla...

De prijsuitreiking van vrijdag was echt een zootje... Gelukkig was ik uitermate goed gemutst om me er aan te ergeren. En toen ik mijn prijs binnen had ben ik ook direct er vandoor gegaan... Gelukkig zijn mijn ouders zo handig om mijn paard zelfstandig weer op stal te zetten anders had hij van half 4 tot 10 uur daar geweest en de volgende dag moest hij weer om half 8 op de kar.

Voor mij volgned jaar Kloosterburen wel weer... Maar kan me heel goed voorstellen dat er een aantal mensen niet meer heen gaan...

En de punten?? tja, het is een jurysport, daar kan de organisatie niks aan doen...

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:55

ik ben daar even wezen kijken naar Tessa, maar ze startte wel netjes op tijd geloof ik.
en die ring 8, waar je eerst door de bosjes moet vind ik wel heel erg vaag.
stel dat een pony daar niet doorheen durft, kan je het proefje niet eens rijden!
P.S. Tessa: als je dit leest, hoeveel punten had je?

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 23:06

topsylover schreef:
en die ring 8, waar je eerst door de bosjes moet vind ik wel heel erg vaag.

Dat is dus die tuin van die vriend van mij! Haha!

Inderdaad niet optimaal om een ring in uit te zetten, hihi.

`s Zomers hebben we altijd feest in die tuin, dat zetten we er een legertent neer en schonen eerste de boel wat op. De jongens gaan dan vaak 'honkbal' doen met houten paaltjes en ingedroogde paardenvijgen... *zucht* Koe

HedwigG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 10:08

ik wist het nog van de vorige jaren dat het een rot wedstrijd is. het is hier denk ik ongeveer 3 kwartier vandaan maar wij hebben voor norg gekozen.. iets langer dan ander half uur rijden Tong uitsteken