Cupi en ik waren er eigenlijk nog helemaal niet klaar voor, maar ik wou gewoon zo graag mee doen, dat ik ben gegaan!
Sinds mijn ongeluk ben ik het weer allemaal aan het oppakken, na al die maanden. Ik heb nog veel last van me rug en vooral ook houding dat ik dat ook merk met rijden.
Daar aangekomen was meneer al behoorlijk heet, want de enige keer dat hij bij mij de trailer op gegaan is, was vorige maand voor een scopie bij de DA.
Hij was gelukkig best braaf, opgezadeld, stiften in, huppa erop.
Van de loods naar het veld lopen, ging best goed, tot hij ineens het veld zag met al die paarden.. WOW WAT LEUK! Haha!
Hij werd iets TE enthousiast, maar iemand er even naast gelopen, en toen naast een ander paard (van onze stal) gaan stappen, maar hij begon al met zijn kop te schudden (hoofd.. sorry) en achterwaarts te draaien, ik wist genoeg!
Dus eraf en vriendin van me heeft even geholpen hem te longeren, poging, want eerst stond hij elke keer pal voor je.. indruk maken.. ik ben de baas.. NOT!
Na paar rondje link en rechtom te hebben gedraafd ben ik er weer op gegaan. Gelijk aan het werk gezet en het voelde best goed.
Nou ik had eigenlijk al alles gedaan wat ik had willen doen .. erop stappen en inrijden!
Klinkt stom, maar ik ben een bangrik en op ander terrein en met het idee dat als hij flipt, ik kan vallen.. op me rug.. dat maakt het gewoon nog enger.
Dus dat was voor mij een hele stap in de goede richting!
Proefje 1 ging voor mijn gevoel best goed, er zaten genoeg fouten in, maar ik was echt enorm trots en tevreden!
Proefje 2 ging helemaal niet, ik kreeg hem niet voorwaarts en ik trok het zelf ook niet meer.
Ik heb daar ook commentaar gevraagd (dat deed degene voor mij ook).
Die meneer vertelde me dat het aan mij lag en niet aan me paard. Hij zei, je paard is heel ontspannen en die komt er wel. Maar jij rijdt te passief, maak gebruik van stelling, want dat kan je paard heel goed. Rijdt hem actiever naar het bit.
Hij had wel gelijk, want in me lessen ben ik nu fulltime bezig met mijn houding, maar ik was heel tevreden, want ik heb behoorlijk rechtp gezeten en voor de mensen die me kennen is dat heel knap, want ik ben zo krom als krom kan zijn!
Haha.. nou hier wat foto's en sorry als me verhaal lang of slordig is, maar ik schrijf meer in praat-taal.. hihi!
Proef 1:
Proef 2: