CH 5 mei Houten- 't Goy (met foto's)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Littleghoul

CH 5 mei Houten- 't Goy (met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 18:54

Nu vandaag was het dan zover, onze eerste landelijk- buiten wedstrijd.
Cupi en ik waren er eigenlijk nog helemaal niet klaar voor, maar ik wou gewoon zo graag mee doen, dat ik ben gegaan!

Sinds mijn ongeluk ben ik het weer allemaal aan het oppakken, na al die maanden. Ik heb nog veel last van me rug en vooral ook houding dat ik dat ook merk met rijden.

Daar aangekomen was meneer al behoorlijk heet, want de enige keer dat hij bij mij de trailer op gegaan is, was vorige maand voor een scopie bij de DA.
Hij was gelukkig best braaf, opgezadeld, stiften in, huppa erop.

Van de loods naar het veld lopen, ging best goed, tot hij ineens het veld zag met al die paarden.. WOW WAT LEUK! Haha!
Hij werd iets TE enthousiast, maar iemand er even naast gelopen, en toen naast een ander paard (van onze stal) gaan stappen, maar hij begon al met zijn kop te schudden (hoofd.. sorry) en achterwaarts te draaien, ik wist genoeg!

Dus eraf en vriendin van me heeft even geholpen hem te longeren, poging, want eerst stond hij elke keer pal voor je.. indruk maken.. ik ben de baas.. NOT!
Na paar rondje link en rechtom te hebben gedraafd ben ik er weer op gegaan. Gelijk aan het werk gezet en het voelde best goed.

Nou ik had eigenlijk al alles gedaan wat ik had willen doen .. erop stappen en inrijden!
Klinkt stom, maar ik ben een bangrik en op ander terrein en met het idee dat als hij flipt, ik kan vallen.. op me rug.. dat maakt het gewoon nog enger.
Dus dat was voor mij een hele stap in de goede richting!

Proefje 1 ging voor mijn gevoel best goed, er zaten genoeg fouten in, maar ik was echt enorm trots en tevreden!

Proefje 2 ging helemaal niet, ik kreeg hem niet voorwaarts en ik trok het zelf ook niet meer.
Ik heb daar ook commentaar gevraagd (dat deed degene voor mij ook).
Die meneer vertelde me dat het aan mij lag en niet aan me paard. Hij zei, je paard is heel ontspannen en die komt er wel. Maar jij rijdt te passief, maak gebruik van stelling, want dat kan je paard heel goed. Rijdt hem actiever naar het bit.

Hij had wel gelijk, want in me lessen ben ik nu fulltime bezig met mijn houding, maar ik was heel tevreden, want ik heb behoorlijk rechtp gezeten en voor de mensen die me kennen is dat heel knap, want ik ben zo krom als krom kan zijn!

Haha.. nou hier wat foto's en sorry als me verhaal lang of slordig is, maar ik schrijf meer in praat-taal.. hihi!

Proef 1:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Proef 2:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: CH 5 mei Houten- 't Goy (met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:07

ziet er netjes uit hoor!! Hoeveel punten had je? (of lees ik daarover heen?

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:17

Ik vind het er eigelijk beter uitzien dan dat je punten waren... Knipoog
ik ben geen jury en het zijn moment opnamen maar zo slecht ziet het er niet uit...
wanneer heb je nou weer wedstrijd?
ik 21 mei in Vianen Tong uitsteken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:51

Ik ben ook net terug! Ik was wezen kijken bij een vriendin van me in het Z2.
Wie had je als jury want zij moest ´s morgens ook jureren.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 09:20

Patricia, fijn dat je er een tevreden gevoel aan hebt overgehouden!

En fijn dat de jury zo'n fijn commentaar gaf waar je ook daadwerkelijk iets mee kan Knipoog

Er zit al steeds vaker fijne stukken in, en Cup en jij leren en groeien nog steeds, niet zo onzeker zijn, maar trots zijn op wat jullie nu al hebben bereikt! Knipoog

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 09:30

Vind het een leuk paardje en vanaf de fotos ziet het stap-draf gedeelte er netjes uit. Denk dat de galop wat meer nageeflijker en constanter zou moeten zijn vanaf de momentopnamens. Vind je paardje een mooi front hebben en hopen dat het snel beter gaat met je rug!!

Ga met miss_petit mee dat het ook lekker is dat je jury-commentaar opbouwend is. Zo weet je wat die wil zien en verwacht in een proef.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 14:11

Mooi paardje heb je hoor en na het lezen van je stukje vallen de foto's me echt 100% mee!!
Ik vind alleen zijn staart iets te lang.. Iets korter zou denk ik wel wat mooier zijn, maar dat is natuurlijk persoonlijk!

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 18:46

Ohh ik had me punten er niet bij gezet.. ja ik schaamde me zo diep.. hahaha Bloos ik had voor de eerste proef 135 en de tweede proef 137.
Iedereen vond de eerste veel beter gereden.. de tweede klopte ook echt, ik kreeg zelf gewoon niks voor elkaar, en eigenlijk al zo tevreden dat ik niet eens meer verder wou, haha!

Quidou dat had iedereen die met me mee was ook, die snapte er weinig van. Okee het was niet goed genoeg voor wat ze willen zien, maar het was zeker wel één van me beste proeven, en dit is echt laagste wat ik ooit heb gehaald! Maar ik heb zoiets.. ik ben tevreden, daar gaat het om!
Volgende wedstrijd heb ik nog niet gepland, ben afhankelijk van de vader van vriendin van me (haha ja die ken jij *blijkbaar*.. hihi)
Dus als ik het weet, hoor je het!

Miss_Petit.. i know.. ik was ook wel blij dat ik commentaar gevraagd had. Al was het bij de proef waar ik zelf al niet meer kon. Ik kan er zeker wat mee en Lisa ook, en het fijne is ook dat we daar al mee aan het werk waren. Maar helaas verander je een lichaamshouding van 23 jaar niet in een paar maanden!
Ja Cupi en ik leren zeker elke keer weer, je zei het zelf al laatst, we veranderen echt! Ik ben ook wel heel tevreden hoor, en zeker zoals jij het zegt wat we nu al bereikt hebben, terwijl ik nog niet eens volledig herstelt ben.. ja ik mag niet klagen!
Thanx!

De rest ook allemaal bedankt voor jullie opmerkingen en commentaar.. enne viefdepief.. ik had zijn staart ook helemaal niet meer nagekeken.. hihihih.. hij mag idd wel iets korter.. maar niet TE hoor.. Haha! Tong uitsteken

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:45

Citaat:
en eigenlijk al zo tevreden dat ik niet eens meer verder wou, haha!

Dat herken ik maar al te goed Lachen
mijn eerste was net zo, ik maakte me zo druk en ze was zo braaf met losrijden dat ik eigenlijk al gewonnen had Lachen
daardoor vergat ik te rijden in de proef maar ja als je maar lol hebt Lachen

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:21

Gaaf die foto's, joh en voor de 1e keer helemaal niet slecht. Het is toch even aftasten hoe het samen op concours is. Je gaf zelf al aan dat je er nog niet klaar voor was, dus met deze opmerkingen kun je tot je volgende wedstrijd weer verder trainen en dan testen of het geholpen heeft!

Succes bij je volgende wedstrijd!

Masja

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 07:50

Gave foto's, Patricia. De foto's lijken niet overeen te komen met de punten, maar dat is misschien omdat het moment opnames zijn!
Op naar de volgende wedstrijd dan maar Knipoog

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 09:01

Haha dank je wel!
Jaa ikke trots op mijn super cuup!!!!!!!!!!! Lovers Lovers

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 10:25

Joh, die protocollen gebruik je gewoon als wc-papier Knipoog Haha!

De foto's zien er netjes uit hoor Ja En super dat je zelf zo tevreden bent. Je hebt weer een boel overtroffen, top OK dan!

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 10:30

Haha mayo als wc-papier.. goeie!
Jaa daar heb je gelijk in, zeker weer wat overtroffen, ik was ook echt weer zo trots! Alles gaat steeds een stukje beter en een stukje makkelijker. Cupi en ik komen er wel!!
Wow mayo.. ik ben positief! Hahaha!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 10:31

Gut, de wonder zijn dus de wereld nog niet uit Knipoog Tong uitsteken Nee hoor meid, hardstikke super OK dan!

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 10:49

Mayo schreef:
Gut, de wonder zijn dus de wereld nog niet uit Knipoog Tong uitsteken Nee hoor meid, hardstikke super OK dan!

Bloos Haha! Bloos Haha! Bloos Haha!