mag dressuurhoedje onder de 18 wel of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

djennke

mag dressuurhoedje onder de 18 wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 12:52

ik ben al een paar dagen aan het rondkijken maar kan nergens vinden of een hoedje nu wel of niet mag bij de pony's of ruiters onder de 18..

er is mij gezecht dat het niet mag maar waarom reiden ze bij de pony's dan nog allemaal met hoedjes..?

ik heb ook al gekeken in de regelementen op de knhs site en op www.dressuurhoed.nl maar daar kon ik het zo gouw nie vinden en verder op internet ook nog niks gevonden..

alvast bedankt... Pling

Exit13

Re: mag dressuurhoedje onder de 18 wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 13:02

Het mag, vanaf het Z. In het reglement staat er dat het toegestaan is in de klassen Z1 en Z2 en er staat nergens dat je daar 18 voor moet zijn.

djennke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 13:18

Misser schreef:
Het mag, vanaf het Z. In het reglement staat er dat het toegestaan is in de klassen Z1 en Z2 en er staat nergens dat je daar 18 voor moet zijn.

jah dat d8 ik ook maar ik was in de ruitersport zaak bij ons in de buurt en daar werkt een meisje dat persee bij de paarden haar hoetje af moest doen en haar cap op moest zetten van de jury... anders mocht ze niet starten omdat ze 17 was.. Verward

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:20

In de pony's mag het vanaf het Z1.
Bij de paarden mag je volgens mij al vanaf het B of L altijd met hoedje rijden, ook al ben je minderjarig.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:22

djennke schreef:
Misser schreef:

jah dat d8 ik ook maar ik was in de ruitersport zaak bij ons in de buurt en
daar werkt een meisje dat persee bij de paarden haar hoetje af moest doen en haar cap op moest zetten van de jury... anders mocht ze niet starten omdat ze 17 was.. Verward

Wat een onkunde weer Boos!
Bij de pony's mag je nu nog met hoed in de Z rijden !

Bij de paarden is het ook toegestaan om in de Z met hoed te rijden!!

Leeftijd maakt helemaal niet uit!

Zulke jury's zouden terstond een disciplinaire maatregel aan hun broek moeten krijgen vanwege het verkeerd gebruiken van de KNHS regels Whoosh!

Benneton ...je zou toch beter moeten weten dat je per 1 April 2005 niet meer met hoed mag rijden tot de Z....
Het staat allemaal te lezen in de P&S...

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:40

Oh dat wist ik niet, want ik rij bij de pony's Tong uitsteken

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:56

Ik dacht dat het bij de pony's niet meer mocht vanaf 1 april. En bij de paarden is het alleen nog toegestaan om bij Z1 en Z2 met een hoedje te rijden, de rest moet allemaal met veiligheidscap rijden

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:26

Het is echt alleen vanaf de Z, leeftijd en paard/pony maakt niet uit

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:07

benneton schreef:

Bij de pony's geldt ook de regel B t/m M2 Géén hoedje hoor.
Dat is al zo uitgebreid in de bladen geweest.En Nee er zit inderdaad geen leeftijd aan vast.Lotte Janssen werd met Frizzle een aantal jaren geleden KNF Kampioen A/B - Z2 ,... Mét hoedje Knipoog ik geloof dat ze toen 9 0f 10 jaar oud was Lachen

Iwandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 12:17

kadans16 schreef:
benneton schreef:

Bij de pony's geldt ook de regel B t/m M2 Géén hoedje hoor.
Dat is al zo uitgebreid in de bladen geweest.En Nee er zit inderdaad geen leeftijd aan vast.Lotte Janssen werd met Frizzle een aantal jaren geleden KNF Kampioen A/B - Z2 ,... Mét hoedje Knipoog ik geloof dat ze toen 9 0f 10 jaar oud was Lachen

Volgens mij was dat een C Knipoog AB pony's gaan toch maar tot M2?

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 15:38

Ik heb gistere wedstrijd gehad en het was alleen voor de pony's, en er waren er die met een hoedje reden..

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:46

Haha , idd een A/B pony is maar tot M2 ofzo.
En ik wist wel dat het bij de pony's vanaf Z1 altijd al was, staat ook in mijn berichtje bovenaan.

Het is trouwens wel zo dat het door de wedstrijdorganisatie steeds meer verplicht wordt bij de pony's om ook in het Z met veiligheidscap te starten (staat altijd vermeld op de vraagprogramma's van onze kringwedstrijden, anders mag je dus gewoon niet starten, dit ivm. de verzekering van de vereniging, maar MOGEN hun dat eigenlijk wel verplichten?)

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 21:28

benneton schreef:
Haha , idd een A/B pony is maar tot M2 ofzo.
En ik wist wel dat het bij de pony's vanaf Z1 altijd al was, staat ook in mijn berichtje bovenaan.

Het is trouwens wel zo dat het door de wedstrijdorganisatie steeds meer verplicht wordt bij de pony's om ook in het Z met veiligheidscap te starten (staat altijd vermeld op de vraagprogramma's van onze kringwedstrijden, anders mag je dus gewoon niet starten, dit ivm. de verzekering van de vereniging, maar MOGEN hun dat eigenlijk wel verplichten?)

Dit jaar mag je bij de pony's nog met hoed rijden in de Z!

Dat de KNHS door foutieve en onvolledige berichtgeving paniek heeft gezaaid leidt tot dit soort maatregelen Boos!

Als het duidelijk vermeld staat in het vraagprogramma zul je je er aan moeten houden... of niet op zulke wedstrijden starten Knipoog