NK in Ermelo ook voor pony's?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

NK in Ermelo ook voor pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 09:00

Ik heb mijn paard bij een recreatiestal staan, de stallen worden verhuurd voor ponykampen/clubs en menclubs.In de vakanties is het meestal druk. Gisteren was ik mijn Gribje aan het rijden staat er in een keer iemand bij te kijken.....echt de hele tijd, tot het einde dus. Komt ze later naar me toe zegt ze dat ik een super mooi paard heb en ze zou willen dat zij zo'n paard had. Dat ik er heel blij moet zijn enz. en toen gaf ze wat commentaar over m'n beugels, ze zaten volgens haar ongelijk...(had aan allebij de kanten beugels op t zelfde gaatje...maarja ga vandaag nog wel even kijken) en gaf commentaar op het rijden. Wat ik zelf ookal weet :Umi valt op een plaats heel erg naar binnen toe dus gaat van de hoefslag af, dit corrigeer ik dan wel hoor. En ik kon haar op t laatst niet echt goed voorwaarts houden(ze is nu hengstig dus misschien is dat een rede ervoor dat ze nu slechter op m'n been reageert) ze zegt dat ik eigenlijk met zweep moet rijden, vind dat niet echt verstandig paardje is nu 3maanden onder het zadel.

Nu komt m'n vraag....dat meisje zegt dat ze dus Nkampioen is geweest met een welsh van 1.22 en mee heeft gedaan aan het Nk ermelo....kan dit? dacht dat het alleen voor paarden was. Ik geloof het niet echt meisje is 14.... Bloos maarja eerst zien en dan geloven Knipoog ga vandaag met wat andere samen rijden.
Laatst bijgewerkt door Karin op 05-05-05 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

elmiran

Re: kan dit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 09:06

niemand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 09:17

Ja dat kan wel, ik ken ook een meisje, ze is nu 15 en erg klein ze rijd ook met kleine pony's en is ook Nkampioen geweest is gewoon van de jeugd

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 09:19

Misschien kun je het op www.knhs.nl vinden, volgens mij is er wel een NK voo A/Bpony, weet niet of dat in ermelo is.
Over die zweep, ieder heeft zijn eigen manier, maar ik zou gewoo met je eigen instructrice bepalen wat voor jullie het fijnste werkt.

Karin

Re: NK in Ermelo ook voor pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 09:45

Ja, er is in Ermelo zowel een NK voor pony's als voor paarden. Vroeger, toen de KNF er nog was, heette dat de Levade. Sinds de KNHS bestaat, heet het Hippiade. En dan heb je nog de indoorkampioenschappen aan het einde van de winter. Gewoon het Nederlands Kampioenschap dus, voor paarden EN voor pony's (in iedere categorie).

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 09:49

idd, je hebt voor de AB's ook gewoon kampioenschappen, maar das eigenlijk maar in 1 klasse, de L2, omdat je met n AB niet verder mag en er onder de L2 geen NK's zijn!
ik ken ook een meisje die Nederlands kampioen is geworden met n AB' tje!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 17:31

Oke dus ze rijd gewoon L2 ofzo. Heb haar vandaag zien rijden, eerlijk gezegd schrok ik er een beetje van.....ik hoorde haar oma met de eigenaar van de stallen praten over iemand die het paard de hele tijd in de krul trekt enz. en niet snapt dat een paard dus ook een keer met een los teugeltje in moet kunnen stappen ofzow. Ze kwam de bak in (ik reed met super lange teugel en m'n paardje kwam vanzelf met een beetje been naar beneden.) zij had de teugels veel strakker, spoortjes erbij, daarmee dreef ze best wel veel.. teugel strak eraan en t beest werd in de krul getrokken Boos! . Na een paar rondjes begon ze te draven en daarna al te galopperen. Ik stapte nog steeds. Ik draafde met lange teugel, wel zodat ik in kan grijpen als ze weer van de hoefslag valt. Later ietsjes strakker maar nog wel lang hoor. Hoefde maar heel iets been erbij te geven en ze liep al naar beneden. Ze is nu hengstig dus moet ik nu wel wat meer m'n been erbij houden dan normaal, dan zegt dat meisje dus: heb je een zweep nodig?

Zelf rijd ik ook niet super hoor, weet ook wel wat ik fout doe. Heb even goed naar haar houding gekeken enz. vielen me wel wat dingen op. Ik vond het alleen een beetje apart dat een meisje van 14 mij gaat vertellen wat ik verkeerd doe (ben 17 Bloos )en hoe het wel zou moeten....ook vond ik haar nogal opscheppen b.v dat ze op een pony reed van haar nichtje op wedstrijd. Dat haar nichtje huilend de bak uit kwam dat ie niet goed liep. En dat zij daarna dus op die pony wedstrijd had en hij de sterren van de hemel liep Clown verder nog meer van die verhalen waarvan ik dacht moet ik dat nou geloven. Ze is wel aardig hoor maarja...wil haar niet op m'n paardje hebben...weet wel dat ze dat heel graag wil.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:40

Verplaatst van VMR naar WD.

noussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:52

haha van die kleine meisjes die zichzelf heeel goed vinden dus Tong uitsteken

maar over dat je niet met zweep wil rijden omdat ze nog maar 3 maanden onder het zadel is.. bij jonge paarden vind ik altijd dat het juist belangrijk is dat je wel een zweepje heb bij het rijden zodat je ze kan corrigeren als ze niet reageren op je been. en als ze goed aan je been zijn hoef je hem niet te gebruiken maar op momenten dat je hem dan kan gebruiken is het altijd fijn toch?
en niet om je paard door de bak te slaan hoor!!!
maarjah zo zie je maar dat ieder het op zijn manier doet toch! Knipoog