hoe zijn jullie tijdens een proef...dressuur....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lieferdje

hoe zijn jullie tijdens een proef...dressuur....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 20:10

wat doen jullie om jullie spanning voor dat je een proef moet rijden weg houden....
ik doe vaak nog even rek en strek oefeningentjes ....maar zodra ik nog 1 persoon moet wachte voordat ik de dressuurbak in moet word ik altijd mega zenuwachtig.....
maar die zenuwachtigheid zet je altijd over op je paard...
heeft iemand tip om dat beetje weg t krijgen...want mijn paard die word af en toe helemaal dribbellig.....als hij voor de bakdeur staat...

please heeft iemand tips!!!!!

Fun_Fun

Re: hoe zijn jullie tijdens een proef...dressuur....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:21

Ik ben nooit zenuwachtig tijdens een proef. Maar je hebt daar ook pilletjes voor

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:14

hahahaha, mijn dochtertje is vreselijk zenuwachtig ... dus ik speel "annemaria koekoek" .. .kind ontspant en lacht weer, pony luistert ineens naar halt en beenhulp ... altijd handig voordat ze de proef moet rijden Haha!

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:10

ik wordt altijd brutaal... Als ik zenuwachtig wordt denk ik: ach schijt aan alles. ik ga gewoon super mn best doen.. en als het niet goed gaat.. zien we wel verder...!! ik heb niet vaak last van zenuwen. Vertrouw op jullie! Ik praat altijd tegen mn paarden. Voordat ik de ring in ga fluister ik zachtjes,,: komop meissiej.. we kunnen dit wel! Bij mijn eerste 5 wedstrijden had ik Rescue druppeltjes. Die helpen wel vind ik maar zijn wel duur.

1 tip verder: Vertrouw op jezelf!!! en rijdt alles eruit.. als het fout gaat gaat het fout, niks aan te doen.. volgende keer beter:)

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 13:19

Idd, vertrouwen hebben in jezelf. Wat ik altijd doe is niet voor de bakdeur te gaan staan als degene voor mij aan het rijden is, maar gewoon door te gaan met losrijden. Mijn vader steekt zo nu en dan zijn hand op met hoeveel er nog moeten, dan weet ik precies wanneer hij los moet zijn en draaf ik meteen de ring rond.

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:18

Ach , ben nooit zo zenuwachtig.
Je moet maar zo denken: De wereld vergaat niet als het niet goed gaat, en ik ga er ook niet dood van, m'n pony ook niet, dus ik denk dat we er wel weer overheen komen Haha!

Kimmy-is-mijn-schatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:42

benneton schreef:
Ach , ben nooit zo zenuwachtig.
Je moet maar zo denken: De wereld vergaat niet als het niet goed gaat, en ik ga er ook niet dood van, m'n pony ook niet, dus ik denk dat we er wel weer overheen komen Haha!

helemaal mee eens.. tis voor de lol!!..
Ik rij altijd gewoon lekker los.. ga me echt niet bezig houde met OMG ik moet zo.. nee ik zorg wel datk weet wanneer ik erin moet en tot die tot rij ik gewoon lekker.. moet ik even wachten.. praat ik meestal nog ff met moeder/vader of andere mensen die ik ken..

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:07

Ik denk er niet eens bij na en rijd de ring in en denk ok...wat zegt mn instructrice altijd.
Ik heb vooral de kriebels als je we onderweg zijn...gewoon gezonde wedstrijdspanning zeg maar...als ik ff ah rijden ben is dat wel over gelukkig. Eerst ook niet maar dat is vanzelf gekomen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:10

Ik word ook altijd brutaal haha.. was ooit heel boos op iemand, tijdens het losrijden haha.. zo kennen ze mij niet.. Bloos Haha! maar ik ben wel altijd super zenuwachtig.. de nacht ervoor kan ik niet slapen.. dan komen we op het erf daarow, nou dan sta ik letterlijk te trillen Tong uitsteken en dan gaat het zo heel de dag .. pff erg!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:16

Euhm nouja zoals ik normaal ook rijd Clown Ik heb totaal geen wedstrijdstress, ik doe het toch ook voor m'n lol Knipoog

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 09:17

ik doe het voor de lol dus ben helemaal niet zenuwachtig

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 10:39

Mmm.. ik ben gelukkig ook nooit zenuwachtig Haha! (ben ik wel blij mee!) Maar ik ben soms wel eens zo geconcentreerd dat ik de voorlezer amper hoor!!

Kimmy-is-mijn-schatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 12:44

viefdepief schreef:
Mmm.. ik ben gelukkig ook nooit zenuwachtig Haha! (ben ik wel blij mee!) Maar ik ben soms wel eens zo geconcentreerd dat ik de voorlezer amper hoor!!

Dat heb ik ook!!.. Bloos
Of dat iemand me succes wenst als ik net in de ring ben dat ik het helemaal niet hoor.. Clown

JollyHumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:15

haha ja ik heb onder de proef vaak dat ik verwacht dat de lezer iets gaat zeggen, en het dan al rijd Bloos niet altijd heel handig, maar ik ben nooit zo zenuwachtig, alleen als mijn paard echt heel wild is, dan kan ik niet tot rust komen zalk maar zeggen.
Ik ben eerder zenuwachtig voor het op tijd komen, en al dat geregel..

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:52

Ik ben ook niet echt zenuwachtig... Ik hoor mn voorlezer ook niet altijd..omdat ik te geconcentreerd ben.. Clown lkkr blond.. maarjah..