LANAKEN - Springruiter Jos Lansink weigert nog uit te komen voor de nationale Belgische ploeg. De tot Belg genaturaliseerde Tukker heeft een conflict met de Belgische bond die in stal Zangersheide van Leon Melchior een nieuwe sponsor heeft gevonden. Lansink stapte vorig jaar op bij de Limburgse paardenmiljonair.
Lansink verklaarde woensdag dat het geen privé-strijd is die hij met de Belgische ruitersportfederatie uitvecht. "We zijn zondag met tien springruiters bij elkaar gekomen. Negen gingen akkoord te weigeren in de blauwe jasjes van Zangersheide te rijden. Er is sprake van belangenverstrengeling. Het zou hetzelfde zijn als Ajax opeens sponsor is van het Nederlands voetbalelftal."
Een aantal Belgische ruiters zou inmiddels zijn bijgedraaid en komend weekeinde in de eerste landenwedstrijd in de Super League in La Baule toch in de gewraakte jasjes rijden. Maar Lansink, die een nog niet opgelost conflict met Melchior heeft, houdt voet bij stuk. "Ik laat me niet onder druk zetten."
Ik vind het ook wel een heel erg raar idee van de Belgen. Vind het overigens ook raar dat de Nederlanders met die rare oranje jassen moeten gaan rijden.
Ja ik vind de kleur van het land wel goed idee...maar om nou het blauwe jasje van zangersheide te gebruiken... Ik vind het wel goed van 'onze Tukker' dat hij z'n eigen mening heeft en stevig in z'n schoenen staat!
Waarom niet?? Gelijk heeft 'ie... Eerst wordt die afgezet en verteld dat hij op kan zouten omdat dochterlief met haar vriendje wilt werken en vervolgens zou hij weer vrolijk onder de Zangersheide vlag moeten rijden??? Dacht het niet!
Hij heeft veel opgegeven voor Zangersheide en deed het niet bepaald slecht, dat hij dan wordt afgezet, waardoor er een kink in de kabel komt vind ik niet meer dan logisch!
Oranje is iig nog onze nationale kleur. Het had van mij ook wel wat minder Rabobank-oranje mogen zijn. Ik vind de rokken van de dressuurruiters wel gaaf overigens.
Dat het Belgische landenteam niet in de kleuren van Zangersheide wil rijden vind ik niet meer dan logisch.
Dat het Oranje duidelijk 'Rabobank' is vind ik niet zo'n ramp. Oranje is tevens de nationale kleur van Nederland. Daarnaast sponsort de Rabobank veel paardensport (maar zijn ze verder gewoon bank).
Zangersheide heeft toch wel iets andere belangen in de springsport en ik kan goed begrijpen dat het dan niet erg kies is om met Zangersheide jasjes te gaan rijden als nationaal team.
(toevoeging, zie nu dat Zep zo ongeveer hetzelfde zegt ).
Ik ben het wel met iedereen eens dat het een heel ander verhaal is maar wilde gewoon even melden dat ik het ook raar vind hoe dat opeens geregeld is in NL.