Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marijn4045 schreef:M1+4 met Tjalko (Brandus x Tjimme). Deze enige negatieve reactie die ik ooit op mijn Fries heb gehad, is dat hij een schande is voor het Friese ras omdat hij te luxe is.
Het omgekeerde maak ik wel vaak mee, commentaar in de zin van: zo (dus luxe, zonder sokken en met knotten in zijn korte manen) vind ik een Fries wel een dressuurpaard.
Zw_Mikkel schreef:Ik rijd met mijn friese merrie L1, maar ze stapt heel slecht dus daar heb ik altijd negatief commentaar op.
ja dat maak ik ook heel vaak mee dat de jury het paard niet leuk vindt ofzo maja...
moonie schreef:volgens mijn kijkt de jury toch wel laag tegen zwader paarden zoals friezen tinkersen fjorden en haflinger en zovoorts
Effy schreef:moonie schreef:volgens mijn kijkt de jury toch wel laag tegen zwader paarden zoals friezen tinkersen fjorden en haflinger en zovoorts
Dat ligt echt niet aan het wel of niet mooi vinden van een ras, maar wel aan de beperkingen die de rassen die jij noemt met zich mee brengen.
joyce B schreef:toch zitten er helaas nog wel enkelen tussen die vinden dat Friezen alleen voor de wagen horen...
Amondi: Volgens mij niet bij de indoorkampioenschappen...
Maar er lopen er inderdaad wel een aantal heel hoog mee in de sport. Kijk maar eens bij Esther Liano op haar site
tommy01 schreef:julien beersma met master fh was kampioen in de M ......
Ik weet nog goed dat ik zo'n 10 jaar geleden Z startte met mijn fries.....dus met stang en trens.....ik kwam t losrij terrein op en de ringmeester zei: meisje je mag niet in de B starten met stang en trens......hmmmmm ik had toen wel de Z1 en de Z2 gewonnen tussen alle bruine want ik was altijd alleen....met mij friese merrie waarvan ook nog eens iedereen dacht dat t een hengst was......