eerste buitenwedstrijd met Sandor

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaB

eerste buitenwedstrijd met Sandor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 11:33

Gister hadden we onze eerste buitenwedstrijd. Wel op zand maar zonder hekjes.. Erg spannend allemaal.
Het was natuurlijk ontzettend warm maar ook met losrijden jasje vast aangedaan. pff dat was zweten.
Losrijden was hij erg braaf. Ik ging wat gestrest de baan in.. Iedereen werd geroepen door de ringmeester dus ik had niet echt opgelet wie er voor me was.. Op een gegeven moment werd ik omgeroepen, had ik allang in de ring moeten zijn dus snel naar ring 3.. moest buiten ring 4 langs, maar San wilde eigenlijk niet langs de reclame borden aan de hekken.. En omdat ik bang was om in de ring terrecht te komen waar ik niet thuis hoorde, is er maar even iemand meegelopen.. Nou San vond het helemaal niets.. Kop erop. En geen stuur meer. En hij was megasterk.. Loslaten kwam op dat moment niet in mijn hoofd op..
Eerste proef was 1 groot drama..Half over de hekjes. Als A afwenden kwam kreeg ik hem bijna niet de hoefslag af. etc etc..
Proef was zwaar .. Ik kwam dan ook niet echt ontspannen eruit en de tranen zaten even hoog.. Hij heeft het nog nooit gehad dat ik geen stuur had en dat wordt dan best lastig om binnen de hekjes te blijven.. Toen we eruit kwamen werd ik gelijk geroepen dat ik de volgende proef in moest.
Nou gelukkig geen tijd meer om na te denken en gaan met die banaan..
Dat ging wel iets beter. Gelukkig had ik weer wat stuur.. maar we hadden wat slordigheden en foutjes. Middendraf werd galop. En middengalop op de volte kwam er absoluut niet uit.. Verder wel tevree.

uiteindelijk de uitslagen. Er waren 2 wp in de eerste baan. 1 x 160 en 1 x 156.. Ik had in deze baan 146.. dat was heel terrecht.
In de tweede baan was 1 wp.. 158.
Tweede prijs was 153 + en 153.
Wij waren nog vierde (dus een blauw lintje) met 152 punten. Wat ook weer een terechte jurering was.. Dus totaal 3 wp in 30 starts.

Al met al mogen we best tevreden zijn zo in de open ruimte.
En pas voor de tweede keer L1 starten.
En dingen waar ik normaal goede cijfers voor heb.. Heb ik nu laten liggen Halsstrekken etc.. maar punten wat vorige keer niet goed hadden we nu 7ens voor haha.. Dus als we dat nou allemaal aan elkaar kunnen breien komt het helemaal goed
Cool

Afbeelding
Bordjes ontwijken

Afbeelding

mondi

Re: eerste buitenwedstrijd met Sandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:13

Nog gefeliciteerd met je prijs OK dan! Super hoor van jullie! Wat een lage punten waren er gehaald! Wel een beetje ontmoedigend vond ik... Ach gut

Zo plat door de bocht als de eerste foto ging ik de hele eerste proef Haha!
2e ging wel iets beter, alleen rechtergalop was rengalop Knipoog
Zie jullie wel weer op een wedstrijd.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 10:59

Donderdag kom ik je weer lastig vallen.. Gaan we het nog een keer proberen Knipoog

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:50

Zucht Kwijl Lekker ding haha maar ik vind het top voor je dat San het zo super doet en het buitenseizoen is nog lang, aan het eind van de rit kom het allemaal goed Knipoog OK dan!
Keep up the good work!! Haha!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:00

haha die eerste foto! je hebt wel een erg mooi paard trouwens...

jammer van je punten, maar je vond ze zelf ook terecht en je bent er bijna (bij de wp!) volgende keer heb je ze gewoon!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 16:47

Het is nu de eerste keren ervaring opdoen.. Dus verwacht van de punten nog maar niet teveel. Ik weet dat we het kunnen, dus het komt vanzelf goed Knipoog