hoe is jullie paard op wedstrijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

hoe is jullie paard op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 21:43

ik had een vraag hoe is jullie paard met de hengstigheid als je op wedstrijd gaat!!!merk je dan verschil met rijden enzo,en hoe reageren ze op de hulpen enz...ik heb een paard die met de hengstigheid totaal niet aan de teugel wil en niet de achterhand eronder wil zetten,heeft alleen maar protest,heeft dat zin om door te rijden in die tijd of zouden jullie dan gewoon longeren in die tijn en het gevecht niet aangaan!@en klopt het dat ze een gevoelige rug hebben met de hengstigheid!!wie kan me er wa tmeer over vertellen?? Haha!

Puera

Re: hoe is jullie paard op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 21:56

Ik zou het echt niet weten. Ik heb zelf een merrie die thuis altijd alleen staat maar ik merk eigenlijk nooit of ze hengstig is. Meestal is mijn paard net zoals mij op wedstrijd. Ben ik rustig - is zij rustig.

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 21:59

De vorige keer dat mijn merrie hengstig was, was ze haast niet te rijden. Ik denk dat dit kwam door de combinatie met het voorjaar. Verder is ze altijd wel te rijden als ze hengstig is, wel heel wat kriebeliger.
Ik denk dat je gewoon moet gaan rijden, ook al is ze hengstig. Anders geef je alleen maar toe. Ze zal toch ook moeten werken als ze hengstig is.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 22:02

ja das waar,maar ze luisterd totaal niet,is niet aan de hulpen enz Clown

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 22:34

Nou Abi is wel het ergste geval van hengstigheid Clown Als je in je proef zou moeten stilstaan, zou ze zo gaan plassen Haha! Maar wij rijden gewoon altijd door.. als ze vervelend is weten we waardoor het komt! Maar je moet inderdaad niet toegeven.. Ach ja Clown Wij zijn toch ook chagerijnig als we ongesteld zijn Schijnheilig

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 23:44

ja maar hoelang duurt het eingelijk normaal die hengstigheid,ze is wel verhuisd van stal omda tik haar op proef heb vandaar..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 00:18

Ik merk niks van hengstigheid; zal wel komen dat ik op een ruin zit Clown
Met de vorige merrie had ik er ook geen last van. Die dacht alleen maar aan springen en keek nergens anders na Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 10:27

Ik heb een nogal heet paard. Als ze hengstig is, is ze meestal net iets liever en maakt ze zich niet zo druk meer. Ze is dan juist fijner te rijden.

ploppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:38

mijn vorige pony hinnikte dan naar alle ruinen. Ze deed dan vaak heel stoer, maar was wel gewoon te rijden. Ik heb 1x een proef naast een hengst moeten rijden toen ze hengstig was. Niet echt een succes maar goed... In elk geval heb ik nu geen last meer van hengstigheid want ik heb een ruin!! Vork

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:52

Mijn paard kan ontzettend hengstig zijn. Het liefst doet ze voor de stal van alle ruinen een plasje Haha!

Maar als we gaan rijden merk ik er totaal niets meer van.
Sommige merries kunnen wel wat stijf in de rug zijn, maar die van mij heeft er gelukkig geen last van.

Een vorige merrie was ook steeds heel erg hengstig. In heb begin wilde ze steeds stil staan en aan je benen plakken. Ik was gewoon heel consequent met rijden en het is vanzelf verbeterd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:59

Met mijn oude merrie heb ik eigelijk nooit last gehad van r hengstigheid. Dat ze last van hun rug hebben is logisch. De eierstokken liggen er vlak onder. En zullen dus daar op gevoelig zijn. Of je wel of niet rijdt is een eigen keuze. Als ze op wedstrijd toch niet te rijden is in die tijd, zal ik jezelf de ellende besparen en gewoon niet op wedstrijd gaan. Kost alleen maar geld voor een hoopje ellende.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 23:39

Needje schreef:
Met mijn oude merrie heb ik eigelijk nooit last gehad van r hengstigheid. Dat ze last van hun rug hebben is logisch. De eierstokken liggen er vlak onder. En zullen dus daar op gevoelig zijn. Of je wel of niet rijdt is een eigen keuze. Als ze op wedstrijd toch niet te rijden is in die tijd, zal ik jezelf de ellende besparen en gewoon niet op wedstrijd gaan. Kost alleen maar geld voor een hoopje ellende.

ow vandaar dat ze nou niet de rug wil ontspannen.ze staat het liefst stil als ik haar rijdt,en als ik wat vraag is ze niet aan het been,ze huppeld dan of gaat in galop zonder dat ik het vraag,ze maakt de rug ook bol tijdens het rijden en is niet voorwaarts,zelf niet met spoor of zweep,wil ik stappen gaat ze weer draven enz kan dit dan te maken hebben met de hengstigheid allemaal,ze is nu wel aan het eind merk ik,maar plast wel met de rug bol,en staat opzij..zijn ze in de laaste periode altijd het lastigs dan... Haha!