Wat doe jij tussen de proeven door?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Margon

Wat doe jij tussen de proeven door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 21:15

Als er nou bijvoorbeeld een kwartier tussen je proeven zit wat doe je dan zodra je de eerste proef uitkomt?

Ik stap meestal eerste een tijdje en vlak voor ik de ring weer in moet pak ik dr nog even op en ga nog even wat voltes enzo rijden Haha!

Sylhouet

Re: Wat doe jij tussen de proeven door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 21:22

Eigenlijk zit er hier nooit zo lang tussen... over het algemeen kan ik na mijn eerste proef zo door naar de tweede proef OK dan! .

Indoor wordt er hier in de regio over het algemeen maar 1 proef gereden, dus dan heb je die situatie al helemaal niet.

Maar stel dat ik inderdaad wat tijd tussen de proeven zou hebben... dan zou het er vanaf hangen hoe de eerste proef ging en hoe mijn paard aanvoelt.
Kan zijn dat het nodig is om je paard nog even op te peppen, beetje schakelen en extra voor het been krijgen.
Of kan zijn dat je inderdaad eventjes rustig gaat stappen, op adem komen en weer oppakken.
Dat zou er dan bij maar net van af hangen, hoe het gevoel is tijdens de 1e proef Lachen !

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 21:25

uh, kletsen. Bloos

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 22:01

Stappen en dan als de ruiter voor mij de ring ingaat weer oppakken.
Mits hij goed aanvoelde en al goed losgereden was.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 22:06

Hangt er helemaal vanaf.

Als ik thuis start dan zit er soms gemakkelijk 40 minuten tussen de proeven. Dan zet ik knollie even in zn boks (krijgt ie een appeltje en kan hij even plassen en wat drinken). Zelf ga ik dan ook even wat drinken.

Ik stap er meestal 20 minuten van te voren weer op. Eerst wat stappen en als er nog 2 voor me zijn pak ik hem weer op en rij nog wat overgangen en voltes.

Als ik uit start hangt het er ook vanaf. Gelukkig heb ik uit nog nooit langer dan 20 minuten hoeven wachten tussen mn proeven dus ben ik gewoon blijven zitten Lachen.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:31

Mjah ff lange teugel stappen...en als er dan nog 2 combinaties voor me zijn dan pak ik meestal weer op. Als er echt heel veel tijd tussen zit dan ga ik er ff af...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:17

horselover23 schreef:
uh, kletsen. Bloos

Haha!

meestal lang teugeltje stappen, en vlak voor de proef weer even wakker schudden door wat overgangen te rijden.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:25

Kletsen en wachten tot ik de volgende in mag. Beetje rond stappen en kijken naar de combi voor mij Lachen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 13:20

hangt van het paard en de tijd ertussen af. Bij mn vos stap ik altijd een tijdje en 5 tot 10 minuten voor ik weer moet rijd ik nog wat overgangen. Als er meer dan 20 minuten tussen zit ga ik er even af.
bij mn pony rijd ik meestal in 1x door, want die is ontzettend lastig en die kan ik beter gewoon aan de praat houden en nog even wat puntjes op de i zetten, anders stopt ie er in de proef echt mee. Als er echt veel tijd tussen zit stap ik natuurlijk ook wel eerst een tijdje, of ga ik er even af.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:17

hetzwelfde als ik thuis doe.
Thuis stap ik ook af en toe tussen door even aan de lange teugel. Dat doe ik tussen twee proeven dus ook even. probeer gewoon zo veel mogelijk de thuissituatie na te bootsen. 5- 10 min van te voren pak ik hem weer op.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:54

Ik ga ook stappen. En vlak voor de proef begint nog heel even een aantal overgangen enzo rijden om het actief en scherp aan het been te krijgen.

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:28

Ligt er eigenlijk een beetje aan hoe de eerst proef is gegaan.
Soms moet ik hem er nog ff aanrijden ,soms stap ik wat en ff kletsen!
Vaak krijg ik van mijn vriendinnen ff commentaar zodat ik daar ff goed op kan letten tijdens mijn 2de proef!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 17:16

Eerst ff stappen en dan als er nog 1 of 2 voor me zijn dan ga ik hem nog eventjes wakker schudden en dan de proef in Lachen
Als er heel lang tussen de proeven zit dan stap ik gewoon wat langer.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 18:58

ligt idd helemaal aan mijn eerste proef als het erg warm is en m'n pony al wat vermoeiend aan voelt lekker doorstappen en als er nog 1 á 2 combi's voor me zijn oppakken maar als ie niet vooruit te branden is veeeel overgangen en wat beter voor m'n been maken....

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:23

eerst op adem komen en beetje kletsen en dan overgangen rijden en dan weer de ring in Haha!

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 23:46

Ik rijd zlef geen wedstrijden maar ben groom. Laatst zat er een keer meer dan een helf uur tussen de proeven en toen was het wel kletsen en nog eens kletsen.. En het was ook nog eens -1.. Dus als iemand tips heeft, graag Knipoog

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:52

Bij koud weer beetje aan de gang houden maar bij warm weer lekker lang teugeltje en zodra je voorganger naar binnen gaat weer even oppakken.

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 14:03

Heel even stappen. En daarna weer oppakken en draven en misschien nog iets oefenen wat hij fout deed in de 1e proef

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 14:08

als mijn voorganger de ring ingaat pak ik het weer even op en rij wat overgangen om hem attent aan mijn hulpen te maken

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:49

Ik stap meestal even rond en mn vader masseert Splash even, want daar wordt ze rustig(er) van Knipoog Als degene voormij op de helft van de proef is pak ik der weer op

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:35

alles wat dan in de 1e proef niet goed ging probeer ik dan zo snel mogelijk in de tussentijd te verbeteren! (daarom is meestal ook mijn 2e proef beter Tong uitsteken )
dus: AAN HET WERK!!!!!!!! Haha!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:59

Ik stap altijd met een lange teugel totdat diegene voor mij de ring in gaat, dan pak ik hem weer op.
Tenzij hij een frisse bui heeft, dan begin ik al iets eerder met oppakken Haha!
Laatst bijgewerkt door _10_ op 10-05-05 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:01

SplashIsLief schreef:
Ik stap meestal even rond en mn vader masseert Splash even, want daar wordt ze rustig(er) van Knipoog

Wat lief van je paps. Lachen