zwepen regeling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

zwepen regeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 17:26

misschien mag ik dit hier niet plaatsen maar hoe is de regeling met springen en dressuur over hoe vaak je de zweep mag gebruiken in een proef of parcour?

bedankt alvast

RedFlame

Re: zwepen regeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 18:25

volgens mij zijn daar geen regels over zolang je je pony niet mishandeld

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 18:58

dat is jammer, want sommige slaan veel! iemand bij ons op stal Verward in de barrage bevoorbeeld ! hard echt zielig en dan toch 1e worden dat vind ik best wel erg! die zelfde doet dat ook in een dressuurproef, en elke keer word ze 1e.... maar ik dacht dat je hem/ haar die keer een tik mocht geven met springen en met dressuur helemaal niet.... maar ik weet dat niet zeker...

BlekkiieGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 19:00

Nee, daar zijn dacht ik geen regels over, dat zou oneerlijk zijn tegen wel lieve ruiters die op langzame luie paardne rijdne

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 19:10

volgens mij mag je als springruiter je zweep niet constant/of zelfs helemaal niet in vlinderslag houden...maar dat weet ik niet zeker..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 07:20

RedFlame schreef:
volgens mij zijn daar geen regels over zolang je je pony niet mishandeld

Juist! en hoe vaak ligt natuurlijk aan de ruiter en het paard.
Het kan toch ook niet zo zijn dat een jury moet tellen hoevaak je de zweep gebruikt.
Sommige paarden hebben gewoon wat vaker een aanmoediging nodig dan anderen, ook met dressuur.
Het blijft vaak een zwaktebod( gewoon thuis goed oefenen en aan het been zetten) maar veel ruiters kunnen niet anders en gebruiiken hun zweep als voorwaartse hulp. Technisch niet juist dus er kan wel minder gescoord worden op punt 25, effect van de hulpen.