Waar kijken jullie naar? Bij het kiezen van een rijverenigin

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Waar kijken jullie naar? Bij het kiezen van een rijverenigin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 11:58

Ik wil binnnekort weer gaan starten. Dus ben al aan het zoeken voor een rijvereniging. Er zijn er alleen zo veel (al een stuk of 40 in de buurt).

Waar kijken jullie naar bij het kiezen.

Ik zoek er een om mijn startkaart aan te kunnen vragen. Verder hoeft er niks bij te zitten.

Remember

Re: Waar kijken jullie naar? Bij het kiezen van een rijveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:05

Dan zou ik mooi de goedkoopste zoeken Vork !

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:10

Ga ook eens kijken naar de lessen.
Ik vind het persoonlijk belangrijk dat er een goede instructeur lesgeeft. Je moet je er bij thuisvoelen.
Bij onze vereniging is niet iedereen tevreden over de instructeur. Er was een hele goede instructrice aangenomen maar dat mocht niet doorgaan omdat de ouders van ponyruitertjes vonden dat te duur. De instructie bij de ponies kostte immers ook niet zo veel geld.
Het gevolg is nu dus wel dat de lessen van de paarden bijna niet bezocht worden.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 16:44

Les krijg ik waar ik sta. Dus dat is niet nodig. En ook moet ik dan steeds vervoer regelen. wij beschikken ov er een auto waar geen trailer achter kan.
Vandaar dat ik het alleen doe om een startkaart te krijgen.

Ja ik zat ook te denken aan de goedkoopste. Maar om nu 40 rijverenigen te bellen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 17:38

Ga eens kijken bij de wedstrijden die ze organiseren, hoe is de sfeer, is het druk, rustig etc.
Doen ze naast het organiseren van wedstrijden ook nog andere dingen voor de leden, zoals clinics.
En wat moet/mag je terug doen voor de vereniging. Als je geen zin hebt om ringmeester te zijn, maar de goedkoopste vereniging stelt dit zoveel maal in het jaar verplicht is het misschien handiger om iets meer te betalen ergens anders waar je dat niet hoeft te doen Knipoog

Als je zoveel keus in de beurt hebt is het een kleine moeite om hier en daar eens rond te kijken.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 07:24

Tip, zoek eens op internet. En anders zul je toch echt die 40 verenigingen moeten bellen.
Dat zijn er trouwens wel heel veel.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 09:58

Veel verenigingen hebben een regeling dat iedereen lesgeld moet betalen, ook degenen die geen rijles willen. Dat was bij mijn oude vereniging ook zo, terwijl ik het laatste jaar bijna niet meer naar die lessen ging.
Verder moesten wij zowat elke 2 weken komen helpen omdat ze dan evenementen organiseerden. Dat was ook verplicht.

Ik ben dus op zoek gegaan naar een administratieve vereniging, waar ik alleen de afdracht voor de startkaart KNHS hoef te betalen. Dat scheelt echt een bulk geld. Voor wedstrijden uit de regio willen zij me wel inschrijven, maar ik kan er ook voor kiezen om het zelf te doen. Vrijheid blijheid dus, en precies wat ik zocht.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 11:29

Scum schreef:
Veel verenigingen hebben een regeling dat iedereen lesgeld moet betalen, ook degenen die geen rijles willen. Dat was bij mijn oude vereniging ook zo, terwijl ik het laatste jaar bijna niet meer naar die lessen ging.
Verder moesten wij zowat elke 2 weken komen helpen omdat ze dan evenementen organiseerden. Dat was ook verplicht.

Ik ben dus op zoek gegaan naar een administratieve vereniging, waar ik alleen de afdracht voor de startkaart KNHS hoef te betalen. Dat scheelt echt een bulk geld. Voor wedstrijden uit de regio willen zij me wel inschrijven, maar ik kan er ook voor kiezen om het zelf te doen. Vrijheid blijheid dus, en precies wat ik zocht.

Naar zoeen ben ik ook opzoek. Ik kan dan toch ook een zoeken die dat ook heeft die niet in de buurt zit? Gaat toch allemaal via de post?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 17:44

Tuurlijk. Ik zat eerst bij een vereniging die 1 km van ons af zit. Nu zit ik bij eentje die 20 km van ons af zit. We hebben nooit clubvergaderingen. Startkaarten en coupons worden allemaal met de post opgestuurd. Iemand uit Maastricht mag dus bijv. in Groningen lid worden. Sommige verenigingen hebben wel een beleid dat je alleen lid mag worden als je in dat dorp woont/werkt/je paarden hebt staan ofzo. Maar bij een administratieve vereniging is dat niet het geval.

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:03

niet banketstaaf bedoeld of zo, maar eigenlijk is het best sneu dat er zo gedacht wordt. mensen bij een vereniging zijn ook vrijwilligers en steken veel tijd etc in georganiseerde dingen. Vinden jullie het niet leuk als verenigingen bijvoorbeeld clinics etc organiseren? Jammer dat het verenigingsgevoel zo aan het verdwijnen is. Mij lijkt het juist leuk als er evenementen zijn waar je al lid aan kunt deelnemen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:53

Zeabiscuit schreef:
niet banketstaaf bedoeld of zo, maar eigenlijk is het best sneu dat er zo gedacht wordt. mensen bij een vereniging zijn ook vrijwilligers en steken veel tijd etc in georganiseerde dingen. Vinden jullie het niet leuk als verenigingen bijvoorbeeld clinics etc organiseren? Jammer dat het verenigingsgevoel zo aan het verdwijnen is. Mij lijkt het juist leuk als er evenementen zijn waar je al lid aan kunt deelnemen.

Bij mijn vorige vereniging werden alleen evenementen georganiseerd waar je zelf niet aan mocht deelnemen (fietscrossen, beurs voor tractoronderdelen, internationale springwedstrijd, enz enz enz.
Ik vind het verder heel persoonlijk, maar ik heb geen behoefte om daar elke keer te komen helpen. De bak was op 1 avond na altijd verhuurd aan anderen, dus eigen leden konden er niet in.

Het is heel wat anders als er evenementen voor de eigen leden georganiseerd worden, maar die leveren nou eenmaal geen geld op, en zo wordt er dus gedacht. Heeft absoluut niks met verenigingsgevoel meer te maken dus.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 19:56

Weet iemand dan zo'n administratieve rijvereniging voor mij?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:00

Ik zit zelf bij de Jasmijnruiters in Nederweert. Lielle hier van Bokt zit bij de Vughtse Hoeve. Marieketencate zit volgens mij ook bij een administratieve vereniging ergens in de buurt van Nijmegen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:05

Zeabiscuit schreef:

Tja het is maar hoe je het bekijkt. Ik heb geen les nodig, al zeker geen zin in groepsles en ik start maar heel af en toe dressuur. Ik rij voornamelijk western.

De rijvereniging bij mij op de hoek kost 150 euro per jaar, dan ben je ook nog verplicht om twee weken per jaar achter de bar te staan. Dat kun je afkopen. Bij die 150 euro zit wekelijks les in, maar zoals gezegd, daar heb ik geen behoefte aan. Ik les western en westernlessen worden niet aangeboden. Dressuurwedstrijden rij ik met westernhulpen ook wel doorheen. Kortom als ik twee keer per jaar zou starten (en ik start niet veel vaker) dan kost mij dat dus 75 euro per wedstrijd lid zijn van de rijvereniging.

De enige reden waarom ik dus toch lid ben, is omdat mijn paard in een dorp staat. En ik heb belangrijk vind mensen uit het dorp te kennen. Maar iets goedkoper - bijvoorbeeld een tarief voor alleen startkaart of een tarief voor startkaart met lessen- zou ik wel reeel vinden. Ik kost ze niks, ik lever alleen op.

paardengek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:52

de goedkoopste en ook even kijken of ze ook wedstrijden organiseren bij die ponyclub:D

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:52

als je alleen een club nodig hebt vanwege een startkaart, zou ik de goedkoopste nemen, en met een goede rijbak, zodat je daar altijd goed gebruik van kan maken!!! Knipoog

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:06

Ik ben lid geworden via het internet.. (hoef je niet langs)
Grote vereniging waar je niet hoeft te helpen en schrijven..
Wel een beetje in de buurt gekeken voor de wedstrijden die er gehouden worden.. Lessen vond ik niet nodig.. Dat doen we thuis.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 22:42

ik zou lekker de goedkoopste kiezen! als het echt alleen voor startkaart nodig is, is het niet nodig om een lid te worden van een dure vereniging! Lachen

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 09:39

MirandaB schreef:
Ik ben lid geworden via het internet.. (hoef je niet langs)
Grote vereniging waar je niet hoeft te helpen en schrijven..
Wel een beetje in de buurt gekeken voor de wedstrijden die er gehouden worden.. Lessen vond ik niet nodig.. Dat doen we thuis.

Mag ik vragen welke site dat was? Lijkt me wel handig.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:56

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:13

Toch even wat tegengas: M.I. is het wel degelijk heel belangrijk om je thuis te voelen bij een club. Dat leer je niet op internet.

De sport is al individueel genoeg en op wedstrijden is het toch wel heel fijn om bekende( b.v. clubleden) tegen te komen.
Al is het maar omdat je je singel hebt vergeten!

Dus waarom niet eens een kantinedienstje draaien, is dat nou echt te veel gevraagd? Wees blij dat er überhaupt een kantine is, wij hebben dat niet!

Helpen op een wedstrijd: waarom moet een ander wel klaar staan als jullie rijden maar ben jezelf niet bereidt om eens per jaar de handen uit de mouwen te steken?
De verenigingen doen allemaal hun best om het zo fijn mogelijk te maken maar dan moeten ze wel leden hebben die het bestuur helpen.
Denk daar eens aan als je op wedstrijd bent, niemand krijgt daar betaald, ze doen het om jullie een pleziertje te gunnen.
Kan daar echt niets tegen overstaan?

Ook bij onze club zijn administratieve leden, je krijgt er een paar centen van, maar als er iets is zijn ze niet thuis.
Misschien moeten administratieve leden zich maar gewoon rechtsstreeks bij de KNHS melden, en dan b.v. 3 euro meer betalen voor het starten.
Kunnen ze van het extra geld de vrijwilligers betalen en verzekeren.

Ik stel maar wat voor hoor, gelukkig hebben wij (nog) genoeg mensen over die wel willen helpen. Maar dat kan in de toekomst zomaar anders zijn. En dan heb je geen wedstrijden meer! Of iedereen is veel duurder uit.

instructies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:18

Zelf zoek ik altijd de goedkoopste uit en diegene waar je verder niets verplicht ben naar de verening toe (zoals helpen met wedstrijden enzo)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 13:38

Ik vind het hartstikke leuk om mee te helpen met organiseren enz. Ik kan alleen geen rijvereniging zoeken die ook lessen heeft enz. Ik moet namelijk elke keer dan een trailer huren en ergens een auto vandaan zien te halen.

Ik ga van het weekend naar een andere stal kijken. Waar ook wedstrijden georganiseerd worden en waar ook een rijverening lest enz. Als ik daar ga staan dan lijkt het me wel onwijs leuk om mee te lessen en dingen te organiseren enz. Dan is het voor mij ook makkelijk bereikbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 13:40

Dat ik geen verplichtinen heb.
Dus geen verplichte lessen, geen verplicht 4 of 8 tal, geen verplichte dingen zoals dingen organiseren. (buiten wedstrijd om)
Ik bepaal liever mijn tijd zoals ik dat zelf wil doen. Lachen