Wat een verschil in punten!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Presley

Wat een verschil in punten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 18:29

Hoi!,

Ik had vandaag een wedstrijd in Diemen, bij manege De eenhoorn, opzich een hardstikke leuke manege maar 1 bak lag aan een snelweg. Clown Het inrijden ging erg lekker, Presley liep lekker ontspannen. Het 1ste proefje ging heel lekker, op de middendraf na. De 2de proef begon goed maar was helaas in de bak aan de snelweg en tijdens het groeten kwam er een vrachtwagen aan en Presley schoot er vandoor. Alle ontspanning was weg. Tijdens de galop sprong ze weer weg en door het verkeer op de weg verstond ik m'n moeder niet en ging ik in middendraf i.p.v. halstrekken. Clown na het rijden was meteen de prijsuitrijking. Ik was 2 keer 1ste met 169 en 136 punten. 33 punten verschil! Ik heb nog nooit zo'n groot verschil gehad qua punten. Clown
Pres heeft weer goed z'n best gedaan en ik heb weer 2 winstpunten. Haha!

Puera

Re: Wat een verschil in punten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:51

Ik heb het ook eens meegemaakt. Was wat winderig en paard was goed fel doordat ik haar extra op het voer had gehad vanwege de keuring, de dag ervoor. Anyway, in de B, paard liep verschrikkelijk te stieren.
Resultaat: 175 punten en een 5de prijs en voor de tweede proef 148 punten. De 148 was verdient. Ook een groot verschil: 27 punten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:09

1e worden met 136 punten?!!!! WOW!!!!!! Echt heel erg!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:14

Needje schreef:

Er waren verder geen deelnemers in haar klasse Tong uitsteken

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:54

Wow! Idd een groot verschil! Maar hoe je eerste kan worden met 136 Nagelbijten / Gniffelen

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 21:26

he ik heb daar vandaag ook gestart. In de L1 paarden zijn maar 2 wp weggeven in 12 proeven. Dat was niet veel. Ik was 1 keer 1e met 158 - 2 en de 2e proef had ik 153.

Presley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 09:14

Er waren niet zulke hoge punten gegeven in de 2de proeven. Dat kwam denk ik omdat die ring aan de snelweg was en bijna alle paarden dat eng vonden. Er waren ook mensen die gestopt waren omdat hun paarden het zo eng vonden dat ze geen proef meer konden rijden, hoorde ik.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 09:16

Jeetje 136 punten daar had de jury wel wat meer rekening met de omstandigheden mogen houden.

Als je dan ook nog moet stoppen omdat je paard niet meer durft .......,
wellicht dat deze vereniging een andere locatie voor de ringen kan regelen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:12

levi schreef:
Needje schreef:

Er waren verder geen deelnemers in haar klasse Tong uitsteken

ok, das duidelijk. Maar niet echt leuke punten om eerste mee te worden!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:20

whahah ik dacht dat ik erg was met mijn 169 en 143 maar het kan dus nog erger! Haha!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:42

beppies schreef:
Jeetje 136 punten daar had de jury wel wat meer rekening met de omstandigheden mogen houden.

Als je dan ook nog moet stoppen omdat je paard niet meer durft .......,
wellicht dat deze vereniging een andere locatie voor de ringen kan regelen.

hoe wil je dat zien dan??....oh, jee paard gaat er vandoor maar we geven toch maar een 6 of een 7??

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 07:55

Ze bedoeld gewoon als het paard even uit de hoek springt, dat de jury dan niet meteen een 3 geeft ofzo. Maar als het paard er echt van door gaat, sja dan kan een 6 of 7 ook niet nee. Maar wel als het even stukje uit de hoek springt. En als het paard/pony aan de snelweg kant niet ontspannen genoeg loopt, ook iets minder streng jureren. Maar wel gewoon eerlijk als de ruiter het dan verkeerd oplost, door keihard aan de teugels te trekken en dat soort dingen dan mogen ze van mij wel een onvoldoende geven. Clown Maar door een kleine protest bij zulke omstandigheden en de ruiter lost het goed op dan is een voldoende wel terecht. (vind ik) Vork

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:43

SelenaV schreef:
Ze bedoeld gewoon als het paard even uit de hoek springt, dat de jury dan niet meteen een 3 geeft ofzo. Maar als het paard er echt van door gaat, sja dan kan een 6 of 7 ook niet nee. Maar wel als het even stukje uit de hoek springt. En als het paard/pony aan de snelweg kant niet ontspannen genoeg loopt, ook iets minder streng jureren. Maar wel gewoon eerlijk als de ruiter het dan verkeerd oplost, door keihard aan de teugels te trekken en dat soort dingen dan mogen ze van mij wel een onvoldoende geven. Clown Maar door een kleine protest bij zulke omstandigheden en de ruiter lost het goed op dan is een voldoende wel terecht. (vind ik) Vork

dus bij protest gewoon een voldoende geven?? en wat moet je dan gaan geven bij iemand die geen protest heeft en haar oefening ook voor een voldoende rijd, en niet voor een 8 of een 9?

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:10

ik had een keer gehad 150(3de geworden) en 175(1ste geworden) en ik was een keer 2x eerste met 144 en 146 punten.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 20:44

Zo heb ik bij dezelfde proef al een paar keer 30 punten verschil gehad, 2 of 3 jury's aan een ring.