Cross

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

faxa

Cross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 08:02

hey,
k had een vraagej aan de mensen die cross rijden. k vind het nisk maar ja dat is mijn mening maar zijn jullie wel eens gevallen?? k was zaterdag bij een cross wedstrijd wezen kijken en toen viel er ook een meid met haar paard en dat zag er neit echt fijn uit. en hoe vinden jullie dat de hindernissen gewoon vast staan??

Sjaan

Re: Cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 08:09

Ik ben benieuwd waarom je het SGW rijden 'niks' vindt?

Ik rij zelf veel SGW's, mijn paarden vinden het helemaal geweldig en ik erbij. Tuurlijk ben ik wel eens gevallen in een cross, met mij en mijn paarden is er nog nooit iets ernstigs gebeurd na een val in de cross. Maar in iedere tak van de paardensport val je er toch wel eens af?
Wat mij betreft is sgw rijden de vriendelijkste tak van de paardensport, kijk maar is hoe de meeste paarden een cross door gaan. Geloof mij maar, er zijn maar bar weinig paarden die het crossen NIET leuk vinden.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 08:23

daar ben ik het helemaal mee eens chatal_es !!!
ik heb op de intructie weken vorig jaar voor het eerst in me leven op ermelo cross les gehad! tot verbazing vond mijn pony het geweldig! en ik ook alleen jammer genoeg durf ik niet zo goed Bloos Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 08:55

faxa, wat vind je er nu precies niets aan? Ik cross zelf, en de lelijkste val die ik ooit heb gemaakt is toen ik met gewoon springen over een gevallen balk struikelde.

Vrijwel alle paarden vinden de cross echt helemaal geweldig, ze stralen gewoon.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:35

faxa schreef:
hey,
k had een vraagej aan de mensen die cross rijden. k vind het nisk maar ja dat is mijn mening maar zijn jullie wel eens gevallen?? k was zaterdag bij een cross wedstrijd wezen kijken en toen viel er ook een meid met haar paard en dat zag er neit echt fijn uit. en hoe vinden jullie dat de hindernissen gewoon vast staan??

Ik heb absoluut geen zin om crossruiters te gaan verdedigen. Maar... ik zie op een 'gewone wedstrijd' ook heel vaak meiden vallen met een paard, en dat ziet er ook niet echt fijn uit. Boos!
Ben je ook bekend met het fenomeen breekboom?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:22

Cross is echt het leukste wat er is..
En je kan altijd van je pony/paard vallen...
Bijna alle pony's/paarden vinden cross het leukst..
lekker hard door de bossen..
Ik ben oowk wel een van mn pony gevallen in de cross
(best vaak) maar nooit dat mijn pony viel ofso..
dat kan gewoon gebeuren..en ik ben nu niet bang ofso voor hindernissen geworden.,.ik stap weer op en ga gwoon door..
en nog steeds vind ik SGW het leukst Haha! Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:40

Ik heb 1 keer cross gereden en vond het helemaal geweldig. Het blijft zeker niet bij die ene keer.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:26

crossen is ook geweldig Haha!

japsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:23

hoi, ik wil ook sgw gaan rijden, klopt het dat je dan eerste een springwinstpunt nodig hebt? en heeft je paard ook nog speciale eigenschappen nodig? De b lijkt me niet zo moeilijk, maar ik heb in een ander topic, (red. springbloopers) een paar erge vallen en moeilijke hindernissen gezien,, was dat b niveau of hoger? btw hebben ze met sgw wel zulke niveaus?

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:57

faxa schreef:
hey,

Ik vind het wel harstikke mooi en gaaf! En wat hierboven al is gezegd; bijna alle paarden vinden het crossen geweldig!
En wat betreft die vaste hindernissen: lichte springbalken lijken mij gevaarlijker, aangezien een paard ze tussen de benen mee kan nemen. Ook worden er tegenwoordig veel breekbomen gebruikt in de cross.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:42

japsie schreef:
hoi, ik wil ook sgw gaan rijden, klopt het dat je dan eerste een springwinstpunt nodig hebt? en heeft je paard ook nog speciale eigenschappen nodig? De b lijkt me niet zo moeilijk, maar ik heb in een ander topic, (red. springbloopers) een paar erge vallen en moeilijke hindernissen gezien,, was dat b niveau of hoger? btw hebben ze met sgw wel zulke niveaus?

Tuurlijk val je wel eens, maar dat heb je met buitenritten en springen ook. En met crossen heb je altijd een bodyprotector aan, en je bent goed beschermd...

Met crossen heb je gewoon B L M Z. In de B heb je gewone boomstammen en hekjes en dat soort dingen. Hoe hogere klasse, hoe moeilijker sprongen natuurlijk. In het L kom je bijvoorbeeld al wel eens puntjes tegen, en in het M bijvoorbeeld "smalletjes". En in het Z heb je veel technische hindernissen. Maar de B is dus nog "gewone boomstammen" en dat soort hindernisjes.

En het is gewoon echt zooo gaaf. Onder de cross let ik altijd een beetje op m'n pony. En dan zie je hem gewoon zo veel lol hebben, die oortjes altijd naar voren, en ze stralen allemaal gewoon zoveel plezier uit. Welk paard vind het nou niet fijn om in volle galop door de bossen te galopperen, en lekker te springen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:48

de foto's die jij in dat topic hebt gezien, zouden oa van mij kunnen zijn. Dan praat je toch zeker over L paarden niveau, en dat is M pony's Knipoog Valt dus mee Haha!

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:54

Ik zou (nog) geen echte cross durven rijden, maar als ik zie hoe mijn paard geniet van een tripalon dan weet ik zeker dat ze het geweldig vindt! Oortjes naar voren en gaan met die banaan!

Pascha en ik hebben a.s. zondag een crosstraining van Judith Ribbels, onwijs veel zin in!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 00:19

sgw is gewoon super Haha! ik heb soraya nooit zo blij gezien , en ze kijkt dan ook telkens naar die andere paardjes die over de finish komen , toen we moesten wachten bij de dierenarts Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 23:04

Ik lag vandaag met losrijden voor de springles harder met paard en al op de grond dan ik in al die jaren in de cross meegemaakt heb... Ik ben volgens mij in de cross maar één keer met pony en al gevallen jaren geleden, maar dat was gewoon een oerstomme fout. Op een losse hindernis waren we wsl echt finaal over de kop geslagen met zo'n fout, had mazzel dat dit een dikke boom was die mooi op de plek bleef liggen...Bloos

Risico is dus ook maar relatief. Ik was vandaag gewoon nog aan het dressuren en toen lagen we evengoed op de grond Clown

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 08:54

oke.. nu k jullie verhalen heb gehoord denk k er toch anders over. Dat paarden het leuk vinden en dat het eigenlijk helmaal neit zo erg is dan k eerst dacht.