parade op wedstrijden...wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

parade op wedstrijden...wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 18:41

In Ijzerlo deden ze dit weekend nog aan parade rijden. helaas komt dit maar weinig meer voor.
jammer vind ik...maar daar zijn meninge over verdeeld,dus wil graag weten wat jullie ervan viinden!!

Quidou

Re: parade op wedstrijden...wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:42

Met mn pony vond ik het altijd wel super leuk... Ja Haha!
maar ik denk dat mn paard helemaal flipt bij een parade.. Schijnheilig

ik heb op een gewone wedstrijd 1x een parade gereden en die was alleen voor de pony's, met de clubkampioenschappen doen ze het wel altijd ook voor de paarden.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 18:46

maar wat vind je er van: parade moet niet meer gereden worden...of juist meer??(brengt wel iets extra vind ik!! Ja )

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:49

ik heb wel eens een parade gereden..jeetje wat een gedoe seg..we moesten heel lang wachten ensow,, (en die pony was rustig--> die k nu heb DUS niet hahahaa..awg hij is normaal wel rustig hoor,,maar niet altijd..als k ga springe gaat hij hippen op sn achterbenen ensow..(niet gemeen hoor maar hij wil gwoon graag springen en niet rustig groeten ensa Tong uitsteken)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:51

Ik zou het ook superleuk vinden als ze het weer bij de paarden invoeren. Helaas is de laatste jaren de tendens: op wedstrijd en zo gauw mogelijk weer weg voor werk o.i.d. dus ja, als je dan 3 hebt voor een parade...
Heel af en toe hebben we het nog met de rijvereniging op een onderlinge wedstrijd, echt geweldig!

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:53

Ik vind parade ook altijd heel leuk, dus van mij mag het er juist meer komen weer. Laatst was ik paradecommandant en dat is nog leuker!!!

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:55

Niet alleen de parade gaat er zo langzaam uit, ook het in tenu de prijsuitreiking bijwonen. Sara stond vandaag als enigste in tenu (speciaal weer aangetrokken) netjes bij de jury te luisteren. Haar inspanning was niet voor niets 2x eerste maar ik vind het jammer dat ook dat soort tradities langzaam verdwijnen.
Gr Desiree
Laatst bijgewerkt door gamble op 17-04-05 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 18:58

kimdepim schreef:
ik heb wel eens een parade gereden..jeetje wat een gedoe seg..we moesten heel lang wachten ensow,, (en die pony was rustig--> die k nu heb DUS niet hahahaa..awg hij is normaal wel rustig hoor,,maar niet altijd..als k ga springe gaat hij hippen op sn achterbenen ensow..(niet gemeen hoor maar hij wil gwoon graag springen en niet rustig groeten ensa Tong uitsteken)

kan het aub in gewoon normaal nederlands...dat leest wat makkelijker Knipoog

tja...ik vind parade rijden dus ook helemaal geweldig het brengt gewoon een extratje! al is het soms wel beetje lastig als je paard beetje druk is.

en idd... over dat tenue...dat komt idd niet veel meer voor dat mensen gewoon even niet meer voor de goede orde hun tenue aan willen trekken...echt jammer!

Kimmy-is-mijn-schatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:07

PARADE jajaja.. Haha! Ik vind dat echt helemaal geweldig!! Mijn pony is knettergek dan.. Koe maar dat vind ik alleen maar leuk.. alsk hem dan een beetje onder controle heb gaat ie showen.. Alleen maar vol in uitgestrekte draf de baan rond.. Kwijl En ik vind de foto's die er daarna van zijn gemaakt ook altijd leuk om die te kunnen kopen enzo.. Echt meer parade voor mij.. Vingers aflikken

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:16

jaaaaah! De parade vanmiddag was echt leuk!
Ik was commandant ofzoiets van onze ponyclub, duurt wel lang, zo staan, maar het is wel erg leuk! Heel officieel allemaal met het wilhelmus erbij enzo.
En natuurlijk lekker crossen! Echt leuk!!
Alleen schrokken veel paarden van een shetje dat ernaast in de wei liep vet grappig, sorry.
En er is trouwens nog wel een meisje tijdens de parade van haar pony afgevallen, die begon te bokken en te steigeren en dat meisje maar gillen, en ja hoor daar ging ze.......
Maar ik vind het echt geweldig!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:17

Ik ben uit de tijd dat er tijdens parades nog een inspectie werd gehouden. Soms stond je dan wel anderhalf uur met alle pony's in die hoofdring... En toevallig was het dan altijd loeiheet of kwam er een flinke hagelbui over. Clown

Toen de inspectie was afgeschaft, was het ineens een stuk aangenamer om parade te rijden. Inclusief prijsuitreiking en ererondes was je dan wel binnen het uur klaar. Ik vond het wel wat hebben, al die pony's van verschillende vereniging netjes in colonne naar binnen op parademuziek, het Wilhelmus, prijsuitreiking te paard en een ereronde galopperen. Ja

Voor mij zou het niet bij iedere wedstrijd hoeven, maar bij kampioenschappen vind ik het toch wel wat speciaals hebben. Kan me de foto's van de (toen nog) Levade zo weer voor de geest halen, er kwam er altijd wel eentje van de parade op de voorplaat van de Paard & Sport en (toen nog) de Landelijke Ruiter terecht. Gaaf. Cool

Ik ben een keertje commandant geweest, best grappig, ik met mijn kleine C-schimmeltje voorop. Elke keer wilden ze me van de club weer dat vaandel aansmeren 'want jouw pony is zo braaf' maar als hij alleen al die speciale beugel zag, dan was-ie weg. Vaandeldrager ben ik dus nooit geweest. Haha!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:21

Vanmiddag werd er wel een inspectie gehouden, maar wat ze nou precies gingen inspecteren....?
De jury liep even langs en dat was het eigenlijk....

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:21

Vanmiddag werd er wel een inspectie gehouden, maar wat ze nou precies gingen inspecteren....?
De jury liep even langs en dat was het eigenlijk....

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:25

ik vind het op zich wel wat hebben, maar als je 's ochtends om 9 uur rijd, en je moet 's middags om 3 of 4 uur parade rijden vind ik het nixx.... Bij ons op de Gelderse doen ze het nog wel... alle prijswinnaars rijden dan parade geloof ik....
Maar voor sommige mensen is zo'n parade weer levensgevaarlijk, de pony van n vriendin van mij bijv flipt helemaal... ze heeft op de Gelderse prijsuitreiking gereden maar dat weas egt een ramp... dus een parade van een uur houdt ze helemaal niet vol, dan is die pony compleet over de zeik heen enzo....

In tenue prijs ophalen, ik heb wel n witte rijbroek aan, 's zomers n polo ofzo en in de winter gewoon mn ponyclubtrui, en of mn laarzen of van die jodphursschoentjes... maar n cap ga k nie meer opzetten...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 20:05

vincentlover schreef:
Heel officieel allemaal met het wilhelmus erbij enzo.

nou...als je het wilhelmus hoort is het ook nog de bedoeling dat je groet!! en later met je rechterhand langs je zijde de ring uit rijdt...
terwijl blijkbaar vanmiddag bij de parade niemand er kaas van gegeten had,want groeten deden ze niet Clown

antano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:46

parade ik vindt het super leuk Haha! .
En ik vind het jammer dat het bijna niet meer gedaan wordt een meisje dat bij mijn pony rijdt zou zo graag parade rijden had ze nog nooit gedaan zei ze en vroeg op welke wedstrijd ze parade rijden ik weet het echt niet ze doen het bijna nergens meer Huilen .
net zo als viertallen en achttallen.

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:53

Hier nog een parade-fan!!! Ik vond het altijd helemaal geweldig! Ik heb er nog een stuk of drie, vier gereden in mijn AB-pony tijd en het was altijd weer feest. Hyper! Ik ben er nu ook wel voor, om het clubgevoel te versterken en om de dressuurruiters nu iets meer in de schijnwerpers te laten staan. De prijsuitreiking is nu altijd ergens achter de wc, daar komt dan ook geen hond opaf. Boos!

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:56

Weetje wat het is, als je s'ochtends om 8-9 uur rijd, en het gaat laten we het zo zeggen, niet echt geweldig.
Dan moet je dus zo'n 6 a 7 uur wachten op een parade, terwijl je bv 130 punten haalt. Mwoah, ik kan me voorstellen dat je daar niet echt zin in hebt...

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:58

Ik vind een parade altijd zo gaaf, alleen jammer dat ze het bijna nergens meer doen Boos! ( In de dressuur dan).
Ik vind het altij wel iets speciaals hebben , lekker gezellig.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 22:38

Gjilke schreef:
Weetje wat het is, als je s'ochtends om 8-9 uur rijd, en het gaat laten we het zo zeggen, niet echt geweldig.
Dan moet je dus zo'n 6 a 7 uur wachten op een parade, terwijl je bv 130 punten haalt. Mwoah, ik kan me voorstellen dat je daar niet echt zin in hebt...

je bent het ook niet verplicht hoor enne btw. er zijn heus wel tijden dat je ook smiddags moet rijden Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 08:19

Een parade rijden is heel leuk als je winnaar bent. Als je ergens in de middenmoot zit heb je er weinig aan. Zeker niet als je er uren op moet wachten.

Een vd eerste keren dat ik een parade zag ben ik bijna zelf geflipt. Was in de binnenbak in Sonnega. Mijn 11 jarige op een B pony samen met zo'n 50 andere pony's maat A tm E. En reken maar dat ik het dood eng vond. Soms ging er 1 uit zijn schuif en die kon nergens naartoe.

Maar paraderijden na een streekwedstrijd was wel altijd apart. Vooral omdat je dan ook een beker kon winnen. En het was buiten, dus veel meer ruimte. Maar die parades zijn helaas ook afgeschaft.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 08:39

Ik rijd in het zomerseizoen nog bijna elke wedstrijd parade mee.
Wij hebben dan ook nog een 'ouderwetse' club. Namelijk gezamelijk vervoer (hele dag op wedstrijd met z'n alle, super gezellig!) we hebben clubtenue, doen viertal en dus met de hele club de parade.
Hier in de buurt is er ook nog op bijna elke wedstrijd parade, gelukkig! Ik vind dat het er in de zomer gewoon bij hoort.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 08:45

Karin, jouw verhaal klinkt heel bekend *LOL*
Vroeger was er nog de inspectie + parade, meestal was er ook nog een prijs voor best paraderende vereniging.
Meestal duurde het wel anderhalf uur, en dan ook nog helemaal aan het eind van de dag.
Het was niet ongebruikelijk dat je 's morgens om 9 uur voor de dressuur op moest komen draven, later in de ochtend het springparcours, 's middags 4-tal en/of 8-tal en dan aan het eind van de middag de inspectie + parade.
Ik 'moest' ook altijd met het vaandel rijden, dat was je na anderhalf uur ook wel beu Haha!
En toch......... het had wel wat Ja

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 08:54

en daar sluit ik me helemaal bij aan. Bij ons was het meestal tussen 10 en 1 dressuur, 8tal en springen; 2 uur parade en om 4 uur prijsuitreiking.

We zijn een paar keer best paraderend geworden en dat was wel supergaaf.

Maar om eerlijk te zij hoeft het van mij niet meer zo, ik ga tegenwoordig echt individueel op concours (oude NBVR club) en zeker met de sgw maak ik al vaak genoeg lange dagen; dan is het met springen of dressuur wel lekker om een beetje op tijd terug te zijn.

Kimmy-is-mijn-schatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 08:55

Maar de meeste parades nu zijn alleen de prijswinnaars die parade mogen rijden.. Dat vind ik eigenlijk ook wel het leukste..