Gister nog les gehad en toen was hij behoorlijk bokkig naar been en zweep. Vooral in de galop en helaas was dat vandaag nog niet over.
Laden gaat gelukkig weer als een speer en met 2 groomies waren we ruim op tijd en eigenlijk iets te vroeg..
Eerste proef was ik tevreden.. Wijken rechterbeen is nog niet bevestigd. En dat kwam er ook wel uit.. Middengangen mochten meer.. Heb er te weinig aan gereden.. maar ivm bokgedrag was ik misschien iets te afwachtend.
Doorzitten is voor ons beide nog absoluut niet ons favoriete onderdeel en we moeten daar dan ook nog heel veel op gaan oefenen..
Vooral om te gaan zitten vanuit middendraf of galop dat gaat nog niet zo fijn.. Ik span, San spant nog meer en dan krijg je 1 stuitereffect.
Dus dat wordt oefenen.
En San verliest dan ook veel te veel voorwaarste drang. Zowel in draf als in mijn overgangen. .. Waardoor het aanspringen galop meer naar voren moet etc..
Nou ja ik was niet ontevree..
Tweede proef gelijk beeld.. Middengangen mochten meer.. wijken rechts weer drama. Links wel goed.
In galop kreeg ik een bok om me oren waardoor hij overkruist sprong en ik door het corrigeren mijn middengalop niet kon tonen..
En hij was leeg en ik ook.. nou ja misschien wel iets teveel gewild van ons beide de afgelopen week.
Cijfers van de jury klopte met hetgene wat we lieten zien.. We hadden 4en en we hadden 7ens en zelfs een 8 voor het halsstrekken..
En dat resulteerde in 2 x 154 punten..
Dus we hebben strafkamp om te gaan doorzitten.. Totdat dat gewoon gaat voelen.. Maar als je 2 jaar alleen maar licht gereden heb dan is dat niet het makkelijkste op een tuiger..
Nog 1 proefje begin mei en dan maandje rust.. Zodat we kunnen oefenen.. Het ging al hard zat