Bontje + Startkaart

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Motje

Bontje + Startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 22:36

Ik had een vraagje over mijn bonte onderlegger en mijn startkaart.

Krijg je elk jaar automatisch een nieuwe startkaart?

Mag je op wedstrijd rijden met je bonte onderlegger, volgens mij wel toch? Ik wil het graag zkr weten aangezien ik morgen moet starten.

Ladyspot

Re: Bontje + Startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:38

ja je mag starten met bontje en je startkaart wordt automatisch verlengd als je de rekening die je dan krijgt betaald hebt.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:47

Bontje ONDER het zadel mag, bontje OP het zadel mag weer niet.

Voorheen kreeg je ieder jaar een nieuwe startkaart, maar tegenwoordig is het een gele, die doorlopend geldig is, zolang je maar je contributie betaalt aan de KNHS. Er hoeft ook geen foto meer op, wat vroeger wel moest.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 23:18

idd zolang je door blijft betalen blijft je startkaart geldig en een bontje onder het zadel mag Lachen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 00:55

Die foto is al heel lang geleden hoor imker Bloos! Ik heb mijn eerste startkaart in 1996 of 1997 gekregen en daar hoefde al geen foto meer op

Je krijgt geen nieuwe startkaart meer, hij blijft gewoon geldig zolang je betaald. Twee jaar geleden kreeg iedereen een bewijs van lidmaatschap in de vorm van een ledenpas, maar dat was ook zo weer van de baan(al zijn er wel weer plannen voor, maar dan wordt het een pas met meerdere functies)

Bontje onder je zadel is toegestaan, een bontje erop niet(maar dat zei Imker ook al).

Motje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 07:35

Oke bedankt! Ik schrok al haha. Het gaat idd om bontje ONDER het zadel.

Bedankt allemaal!!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 09:24

Gomir, ik heb ik 2001 voor het eerst mijn startkaart aangevraagd en daarop moest toch écht wel een foto hoor!
Vanaf 2002 is het anders geregeld en hoef je geen foto er meer op te hebben.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 10:16

Over die foto: kan dat misschien te maken hebben met het KNF- c.q. NKB-verleden van je vereniging? Ik vroeg in 1986 mijn eerste startkaart aan via een KNF-vereniging en daar hoefde geen foto bij. Ook mijn zusje (in '94 en in '98 met een nieuwe pony een kaart aangevraagd) heeft er nooit een foto bij hoeven doen. Mijn pony kocht ik destijds van een meisje dat bij een NKB-vereniging zat en op haar startkaart moest wel een foto. Dat was echter wel rond '83/'84, dus alweer een hele tijd terug.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 10:55

Dat zou idd wel kunnen Karin. Ik heb altijd bij een KNF-vereniging gereden en had echt nog nooit van een foto op de startkaart gehoord. Bij de NBVR volgens mij ook niet, maar bij de NKB zou idd wel kunnen Ja (maar dat zat hier niet in de buurt dus dat verklaart meteen dat ik er nog nooit van gehoord had Knipoog )

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:04

Stom dat je geen bontje óp het zadel mag, daar kun je minder vervelende dingen mee uithalen dan met een bontje ónder het zadel. Weet iemand de reden voor deze regel?