Vorige week heb ik toch maar besloten om te kijken of ik mij op kon geven voor Markelo. Gauw gekeken op startlijsten en ik zag dat er nog een plaatsje was in de B dressuur paarden. Gebeld en ik kon meedoen.
Afgelopen donderdag nog even de proefjes geoefend, en mijn knollie liep wel lekker. Dus vandaag de hele handel schoon gemaakt en ingeladen.
Met losrijden was hij een beetje druk. Wij mochten als dressuurprikkers naast de springring. Dit gaf af en toe leuke effecten. De mijne vond het bijzonder spannend dat we maar meteen zijn gaan galopperen.
Eerste proefje wel netjes, maar kijkerig en een beetje lui. Wilde helemaal niet een middendraf laten zien. Nee galopperen over de diagonaal das veel leuker. Verder was ik wel tevreden. De jury ook want ik werd beloond met 157 punten (das 1). Was daarmee iets van zevende ofzo....
Tweede proefje. Had geluk na mijn eerste proefje was de mijn tweede ring leeg. Deegen die moest was te laat en ik mocht wel starten als ik dat wilde. Dus gauw de baan in en gaan met die banaan. Liep stukken beter. Geen grote fouten alleen het halsstrekken is en blijft lastig. Maar ik werd deze keer beloond met 169 punten. Dit bleek uiteindelijk goed te zijn voor de derde plaats. Met andere woorden het startgeld heb ik weer uit.
Ik heb nu een totaal van volgens mij 9 winstpunten. Dus de L komt eraan.......
Nog meer gelukkige ruiters vandaag.......