Juryleden bijeenkomst en roken....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn

Juryleden bijeenkomst en roken....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 18:35

Gisteravond weer naar de jaarlijkse juryleden bijeenkomst/bijscholing geweest.
Ik vind het echter ontzettend storend dat op dat soort avonden gewoon gerookt mag worden.
Ik heb daar erg veel last van, maar de bijscholingen zijn verplicht.
Er was 1 persoon die je kon aanspreken over dingen die je graag anders zou zien (voor volgend jaar), maar die was de hele tijd druk in gesprek en ik wilde zo snel mogelijk uit de rook, ik heb hem dus niet gesproken.

Zijn er meer mensen die er last van hebben of moet het allemaal maar kunnen omdat het in een 'gewone' verenigings kantine gehouden wordt?

Het praktijk gedeelte is in de bak, dus kon ik weer even ademhalen, maar tijdens de nabespreking was het weer raak, zodat ik de hele nacht klachten heb gehad en veel meer Ventolin heb moeten gebruiken dan goed voor me is.

Is het haalbaar om volgend jaar te stellen dat ik alleen naar de bijscholing kom, als er niet gerookt wordt? Als ze daar geen genoegen mee nemen, en ik wordt geschorst, heb ik een heleboel verenigingen af te bellen die ik dan waarschijnlijk al geboekt heb. Clown

zobras

Re: Juryleden bijeenkomst en roken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 18:43

Als deze bijscholingscursus deels wordt gesubsidieerd van de staat is roken trouwens verboden. In principe krijgt de KNHS subsidie en waarschijnlijk op die grond kan je een rookverbod krijgen.

Ja, ik vind dat je ter dege mag stellen dat je niet meer komt als er nog gerookt wordt. Denk dat je de KNHS daar zelf ook van op de hoogte moet stellen door het bestuur aan te schrijven.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:12

Ik vind het ook vervelend als mensen op zo'n cursus roken. Ik kan er zelf erg slecht tegen, maargoed die bijeenkomsten zijn nu eenmaal verplicht. Ik ga as dinsdag naar een bijeenkomst in Roosendaal, ben benieuwd hoe het daar is.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:47

ik ga volgende week, zal eens vragen of er rekening mee gehouden kan worden (vreemd hoor in deze tijd dat zoiets gewoon mag) wat ik ook jammer vind is dat de Z jury bijeenkomsten niet echt verspreid over het hele land gehouden worden, toen ik nog M jureerde kon ik op redelijke afstand een bijeenkomst bijwonen, nu was de keuze erg beperkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 23:22

Ik denk dat het dan per accommodatie verschillend is want op de bijscholing waar ik geweest ben werd niet gerookt. Er stonden volgens mij ook bordjes op tafel dat roken verboden was.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 09:08

Bij ons werdt er ook niet gerookt!
Gelukkig, want ik vindt het ook erg smerig....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 09:26

Bij ons werd ook gerookt. Ik ben er allergisch voor, dus ik heb de deur naar buiten opengemaakt en ben toen maar in de tocht gaan staan. In de rijbak mocht gelukkig niet gerookt worden.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 10:38

Vind het zowieso een vreemde gang van zaken. Soms kom jer ergens op een manege of een kantine van een rijvereniging die dan letterlijk blauw/grijs staat van de rook.... een sportkantine noemen ze dat dan.

Tegenwoordig is roken bijna gelijk gesteld aan a-sociaal gedrag. Wat mij betreft moet iedereen zelf weten wat hij/zij met zijn geld en gezondheid doet, maar ik ben ook niet echt blij wanneer je even zo'n ruimte in moet... je kleren stinken daarna nog uren naar dat korte verblijf en voor mensen die een probleem hebben met hun ademhalingswegen (en die zijn er steeds meer...) is het natuurlijk ook geen pretje, sterker nog: die kunnen er zelfs echt last van hebben.

Ik denk dat een berichtje naar de KNHS een goede zaak is, gewoon eens vragen hoe dat eigenlijk geregeld is binnen hun organisatie.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 10:47

Ik ben zelf fanatiek roker en als er ergens gerookt mag worden, dan rook ik. Zo ook op de bijscholing waar ik in maart geweest ben. Zou er echter iemand aan het begin gevraagd hebben om het rookvrij te houden, dan had ik mijn peukjes in mijn zak gelaten.

Ik denk dat als je het vraagt dat de bijeenkomst rookvrij gehouden zal worden (tenminste ik zou het onbeschoft vinden als het niet zo zou zijn).

Voor wat betreft het roken in manegekantines, dit zijn vaak horeca gelegenheden en deze hoeven niet rookvrij te zijn.

Jammer dat je het op de bijscholing niet aangekaart hebt.....

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 13:09

Ik zou voor een volgende keer van te voren contact opnemen met de organisator en aangeven dat je niet tegen rook kunt en vragen of ze het rookvrij kunnen houden.
Wordt die toezegging niet gedaan zou ik contact opnemen met de KNHS. Een cursus die verplicht is, moet wel toegankelijk zijn voor iedereen. Als men laat roken tijdens een cursus, is deze niet toegankelijk voor mensen die er ziek van worden en ook niet fijn voor mensen die het gewoon vies vinden.

Bij onze ledenvergaderingen van de rijverenigingen wordt ook niet gerookt. Men rookt buiten de vergaderzaal in de pauze.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 13:28

beppies schreef:
Ik ben zelf fanatiek roker en als er ergens gerookt mag worden, dan rook ik. Zo ook op de bijscholing waar ik in maart geweest ben. Zou er echter iemand aan het begin gevraagd hebben om het rookvrij te houden, dan had ik mijn peukjes in mijn zak gelaten.

Ik denk dat als je het vraagt dat de bijeenkomst rookvrij gehouden zal worden (tenminste ik zou het onbeschoft vinden als het niet zo zou zijn).

Voor wat betreft het roken in manegekantines, dit zijn vaak horeca gelegenheden en deze hoeven niet rookvrij te zijn.

Ja

Ben zelf geen jurylid, ga dus ook niet naar zo'n bijeenkomst, maar zelf ook fanatiek roker. Ikzelf zou ook mijn peuken in mijn zak houden als er mensen bezwaar tegen hebben. Dan ga ik wel buiten staan als ik zo nodig moet roken, ben ik trouwens gewend ook. (Rook praktisch alleen maar buiten, ben alleenwonend, en zelfs in mijn eigen huis rook ik niet, en dat is ook niet voor niks!)

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 18:48

beppies schreef:

IK heb er van tevoren niets van gezegd omdat het een verenigingskantine was, waar ook mensen zaten die gewoon in de les meereden. Het was dus niet alleen bijscholingsmensen.
Misschien kan ik volgend jaar beter naar Ermelo gaan, ik neem aan dat we daar wel apart zitten, dus daar wordt hopelijk niet gerookt, maar dat zal ik van tevoren wel even navragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:03

Gewoon van te voren die eis al stellen. Er kunnen tussendoor best rookpauzes ingesteld worden [buiten op het stoepje roken] voor de verstokte rokers.
Mensen die zelf geen last van hun luchtwegen hebben kunnen zich er geen voorstelling van maken hoe bereord je kan worden van rook en denken er dus vaak helemaal niet aan. Ik weet zeker dat er wel iets geregeld wordt als je het maar even aankaart en vol weet te houden!