ik had afgelopen zondag een wedstrijd (de laatste want mijn paardje is drachtig!

maar goed, ik had mijn eerste proef gereden en stapte wat rondjes, gaat er vlak naast me een meisje stil staan en daarna weer verder in stap; dat ging als volgt: het paard liep al met de kin op de borst (zo kort waren die teugels) dan wordt er nog even hard aan getrokken: paard doet zijn mond open en blijft zo staan. dan, vanuit het niets krijgt dat paard een keiharde schop in zijn buik met de sporen van dat mens dat ie door moest lopen, maar er werd helemaal geen teugel gegeven; die waren nog even kort.
en aan de andere kant was er een mevrouw die had haar paard al even lekker losgereden; instappen was er niet bij, meteen draven en ik denk dat ze wel 10 rondjes gegallopeerd had en meppen met die zweep. mijn paard werd zowat gek; iedere keer als die zweep petste deed ze haar oren in haar nek...nou rij ik ook met zweep hoor. ik gebruik hem alleen niet zoveel; hou hem er meer bij om correctie aan te geven dan om aan te sporen.
maar goed. dit wou ik even kwijt. ik vind dat zo erg dat mensen hun paard zo afbeulen op wedstrijden totdat ie geen pap meer zeggen!

Groetjes
Paradox