Gisteren marathon gehad in Princenhage. Dit was voor mij en Lasagna de 2de keer dat we meereden en dit keer was er ook een waterbak aanwezig. Om 9 uur bij ons thuis weggereden, zodat we nog even konden verkennen, voor het rijden.
Als eerste was aan de beurt het wegtraject. Hier zaten wij 6sec naast de ideale tijd, goed dus! Daarna kwamen de 5 hindernissen aan bod.
*Hindernis 1: een paar diepe kuilen en grote boomstronken.
Deze hindernis ging eigenlijk heel goed, helaas kwam ik op het einde met mijn achterwiel vast te zitten bij een van de boomstronken..Na paar keer Lasagna aangespoord te hebben, trok ze de wagen er toch langs. Ik ben op 4 wielen gebleven bij deze hindernissen, gelukkig, want bij een paar mensen lukte het niet om overeind te blijven….
*Hindernis 2: caroussel.
Deze hindernis stond erg krap, maar was redelijk te rijden, ondanks dat het super glad was. Op een paar kleine uitglij stukjes na, liep Lasagna heerlijk.
*Hindernis 3: de waterbak.
Tegen deze hindernis zag ik op, omdat we nog nooit met Lasagna door een waterbak gescheurd waren haha. Het viel 100% mee, want Lasagna ging er zeer netjes doorheen. Ze vond alleen de vrije poort wat eng, maar weigerde niet. Mijn dag kon op dat moment al niet meer stuk!
*Hindernis 4: het bos.
Hier moesten we tussen bomen door rijden. Het was door de ondergrond (een combinatie van veel modder en bladeren) spekglad. En Lasagna schoof in een paar scherpe bochten bijna door. Heb haar toen even rustig gehouden, en heel vaak ‘voorzichtig!!’ gezegd. Gelukkig is de op alle 4 de benen blijven staan, en konden we onze weg vervolgen naar de 5de en laatste hindernis.
*Hindernis 5: driehoeken.
Bij deze hindernis stonden allerlei driehoeken opgesteld en daartussen waren poorten gemaakt. A t/m E. Deze hindernis ging ook goed.
Na de hindernissen moesten we 10min stappen, en ons daarna melden bij de veterinair. Hier kwamen we tot de ontdekking dat Lasagna’s conditie tip top in orde is! De hartslag mocht tot 90 komen, anders zouden we Lasagna wat langer rust moeten geven, voor we aan de vaardigheid konden beginnen.
Toen de vaardigheid gereden, het begon alleen te regenen toen we net door start gingen. Maar we waren foutloos en hadden een tijd van 3.18, dus binnen de tijd.
Daarna heb ik nog met kennissen van ons een rondje Lasagna uitgestapt met de wagen

Om 6 uur was de prijsuitreiking en ik hoopte dat ik bij de eerste helft zou horen. Er waren in totaal 25 deelnemers enkelspan. En ik ben 13de geworden

Alle bokkers die ik gisteren/eergisteren gezien heb, ik vond het weer super leuk/gezellig! En tot de volgende wedstrijd, 24 april in Strijbeek

Foto's van gisteren zijn te vinden bij Horses @ Work.
viewtopic.php?f=10&t=396126
Groetjes Amanda,