Leest niemand de Paard & Sport ofzo???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneS

Leest niemand de Paard & Sport ofzo???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 16:00

Had vandaag een wedstrijd en ik stond er versteld van hoeveel mensen op het laatste moment nog een goeie cap moesten regelen!!

Vraag me dus serieus af waar de P&S dan eigenlijk wel voor dient....

Ragne

Re: Leest niemand de Paard & Sport ofzo???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:12

same here!
vandaag kwam er ook nog iemand van ons achter dat ie morgen met veiligheidshelm moet starten. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er morgen op de wedstrijd over stressen...
maf hoor, er is al zoveel over geschreven, maar misschien alweer té lang geleden, de ophef erover...

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:13

Ja, maar hoe veel mensen kennen überhaupt de regelementen. Zelfs door wedstrijdsecretariaten worden fouten gemaakt omdat ze domweg de regelementen niet kennen.
En hoe vaak worden hier geen vragen gesteld waarvan je het antwoord makkelijk in de regelementen kunt vinden Haha!

Ik vind dat iedereen toch wel de regelementen dient te weten hoor, maar ja dat is mijn mening Bloos

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 16:20

Ja ik had de P&S van vorige week er nog is bij gepakt en daar stond het nog weer in het voorwoord vermeld als een soort van herinnering!!
Moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet gelezen had, maar ik rij al met een goeie cap, dus dat scheelt haha!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:26

Misschien weten ze het wel maar wíllen ze het eigenlijk niet weten? Vraag me eerlijk gezegd wel af hoe dit je ontgaan kan zijn.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:27

Als de nieuwe P&S weer in de bus valt, bekijk ik even die kleine stukjes... als er een leuke foto bij staat, lees ik dat stukje ook nog. De rest blader ik door.... nog even bij de mutaties kijken en hoppa.... bij het oud papier.... zonde eigenlijk, maar kan nou ook niet zeggen dat ik het een bijzonder leuk blad vind.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:34

Reglementen hoort iedere wedstrijdruiter/amazone gewoon te kennen.
En dan is het inderdaad ook handig als je via P&S dus op de hoogte blijft, of het KNHS nieuws natuurlijk (of krijgen alleen juryleden en instructiers, enz dat thuisgestuurd?).

Moeten ze alleen wel alles correct in de P&S zetten Rolleyes
Ik geloof in de laatste uitgave dat er ergens onder een foto stond dat per 1 april in de ponysport alleen nog knopsporen waren toegestaan... >;)
In het stukje ernaast staat, dat alleen stompe sporen toegestaan zijn, maar dat zijn natuurlijk niet per sé knopsporen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:36

frunnik schreef:
Ja, maar hoe veel mensen kennen überhaupt de regelementen. Zelfs door wedstrijdsecretariaten worden fouten gemaakt omdat ze domweg de regelementen niet kennen.
En hoe vaak worden hier geen vragen gesteld waarvan je het antwoord makkelijk in de regelementen kunt vinden Haha!

Ik vind dat iedereen toch wel de regelementen dient te weten hoor, maar ja dat is mijn mening Bloos

dat vind ik ook
Maar ken de regelementen onderhand uit mijn hoofd door de vele, vaak dezelfde, vragen hier.
Die mensen gewoon niet zelf ff opzoeken. Lachen

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:41

ja naja ik moet zeggen dat als ik dressuur heb ofzo(zeldeb Clown )...dat ik wel gewoon mijn oude cap in de auto gooi!! zonder er echt bij na te denken!! nu moet ik ff nadenken! Haha!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:42

Bettine schreef:
Ik geloof in de laatste uitgave dat er ergens onder een foto stond dat per 1 april in de ponysport alleen nog knopsporen waren toegestaan... >;)
In het stukje ernaast staat, dat alleen stompe sporen toegestaan zijn, maar dat zijn natuurlijk niet per sé knopsporen..

daar heb ik vorige week nog een hele discussie over gehad, er staat nergens dat een pony ruiter alleen knopsporen mag, alleen stompe sporen, lekker verwarrend hoor!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 18:18

YvonneS schreef:
Had vandaag een wedstrijd en ik stond er versteld van hoeveel mensen op het laatste moment nog een goeie cap moesten regelen!!

Ik had vorige week een clinic georganiseerd, en had duidelijk vermeld dan men met een ggk veiligheidshelm moest starten. Presteert toch nog één van die mutsen om met een 'gewone' cap aan te komen. "Maar er zit toch een 3-puntssluiting aan?" Koe

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 18:35

Freaky?? Ik ga er altijd gewoon vanuit dat iedereen dat weet en doet

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 18:50

porscherider schreef:
Ik had vorige week een clinic georganiseerd, en had duidelijk vermeld dan men met een ggk veiligheidshelm moest starten. Presteert toch nog één van die mutsen om met een 'gewone' cap aan te komen. "Maar er zit toch een 3-puntssluiting aan?" Koe

Het wedstrijdregelement praat toch ook niet over een goedgekeurde veiligheidshelm? (zal ik even nakijken)

****edit CGJ12**** Even gecheckt.....
Het nieuwe wedstrijdregelement spreekt consequent over "veiligheidscap, of-helm".
Een cap met 3-puntsvergrendeling voldoet dus prima op wedstrijden.

Daarnaast wordt er in het nieuwe reglement NERGENS gerept over een "goedgekeurde" helm.
Een niet-gekeurde helm voldoet dus óók nadrukkelijk aan alle eisen..........
(ik heb nog even extra gescand op het woord "goedgekeurd" en dat woord komt slechts in één zinsnede voor en heeft betrekking op internationale concoursen:
"Als om veiligheidsredenen een ruiter een goedgekeurd beschermend ruiterhoofddeksel wil dragen, dan is dit toegestaan." )

Trouwens die foto's van PATRICK VAN DER MEER en zijn vrouw in de Hoefslag gezien?
Die presteren het om "voor de foto" beide een helm op te zetten............. elk met een KIND van 1,5 en 3,5 jaar bij hun in het zadel !!!!!

Patrick en Sylvia,............ dit grenst aan doodslag.........
En die FNRS getrouwe Hoefslag plaatst zulke foto's nog ook..........
Laatst bijgewerkt door CGJ12 op 09-04-05 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 18:58

CGJ12 schreef:
Het wedstrijdregelement praat toch ook niet over een goedgekeurde veiligheidshelm? (zal ik even nakijken)

Nee veiligheidscap mag ook, dus z'on ouderwetse met driepuntssluiting. Lees je de P&S niet ofzo Haha! ?

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 19:13

CGJ12 schreef:
Trouwens die foto's van
PATRICK VAN DER MEER
en zijn vrouw in de Hoefslag gezien?
Die presteren het om "voor de foto" beide een helm op te zetten............. elk met een KIND van 1,5 en 3,5 jaar bij hun in het zadel !!!!!

Zoo jaa dat zag ik ook! Levensgevaarlijk! Paard hoeft maar te schrikken van de fotgraaf oid en die kids liggen er als eerste af....

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 19:14

Driepuntssluiting om me hoedje en klaar Clown

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 19:23

YvonneS schreef:
CGJ12 schreef:
Trouwens die foto's van
PATRICK VAN DER MEER
en zijn vrouw in de Hoefslag gezien?

Zoo jaa dat zag ik ook! Levensgevaarlijk! Paard hoeft maar te schrikken van de fotgraaf oid en die kids liggen er als eerste af....

ja. schattige foto he.... ik dacht ook direct: bizar, zetten ze voor de foto een cap op en die kids dan......

Cynnie_21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 19:34

rhijnauwen schreef:
Bettine schreef:

daar heb ik vorige week nog een hele discussie over gehad, er staat nergens dat een pony ruiter alleen knopsporen mag, alleen stompe sporen, lekker verwarrend hoor!

Nou ik had dus ook van iemand bij de Sta-rho gehoord dat je alleen maar met knopsporen mag rijden op pony's. Maarja, hoe zit dat dan met een pony bij de paarden? En verder hoor ik weer iedereen dat je ook met stompe sporen mag rijden. Erg verwarrend...

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 20:53

GeJe schreef:
Als de nieuwe P&S weer in de bus valt, bekijk ik even die kleine stukjes... als er een leuke foto bij staat, lees ik dat stukje ook nog. De rest blader ik door.... nog even bij de mutaties kijken en hoppa.... bij het oud papier.... zonde eigenlijk, maar kan nou ook niet zeggen dat ik het een bijzonder leuk blad vind.

Zo gaat het hier thuis ook hoor. Behalve dat hij niet bij het oud papier, maar naar mn beppe gaat.
Ik kom alles over regelementen wel via bokt te weten Knipoog

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 21:07

a
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 21:14

Bettine, alleen officials en verenigingssecretariaten krijgen het KNHS nieuws.

Voor de pony's zijn knopsporen en stompe sporen toegestaan.

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 21:52

Ik had geluk, ik moest toch een nieuwe cap en had gelukkig de goede genomen anders moest ik weer een andere kopen.(het was namelijk nog niet bekend dat je een veiligheidscap moest toen)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 22:56

Ik neem in het vervolg bij het jureren standaard mijn laptopppie mee.......
Kan ik met ctrl-F in ieder geval sneller iets vinden dan de gemiddelde ruiter/jury........ Haha!

Ik heb nu al zóveel wijzigingen meegemaakt door de jaren dat ik door de bomen het bos soms niet meer zie.
Dan weer mag iets wél, dan weer niet, dan toch weer wel.......
(sporen-ellenden / bitringen-ellende / tonglepel-ellende / thiedemann-ellende)

In ieder geval sta ik gewoon BIJNA alles toe. Na de proef kijk ik wel of het ook echt mocht. Da's dan eventueel voor een volgende keer. Daar ga ik niet teveel over zeiken.
Ik heb liever dat iemand gewoon goed rijdt......... Ja

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 23:34

Ik wist het omdat het hier op Bokt tot in den treure behandelt is,
in de P&S heb ik het niet gelezen Haha!

Die foto van vd Meer viel mij ook op, ik heb het zelfs nog aan mijn moeder laten zien. Die vond het ook zo'n raar gezicht.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 23:35

porscherider schreef:
YvonneS schreef:

Je bedoelt met zo'n "tuigje"? Dat mag inderdaad, geen probleem.