Sporen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynnie_21

Sporen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 21:36

Ik was vandaag bij de Sta-rho, en daar vertelden ze mij dat je bij de officiele wedstrijden op een pony alleen nog maar de bolletjessporen mag gebruiken en dan de hele kleintjes.... Dit zou vanaf 1 april ingegaan zijn. Wanneer je langere sporen of geen bolletjes zou hebben zou je de ring uitgestuurd worden.

Hebben meer mensen hiervan gehoord? Ik heb het namelijk aan meerdere mensen gevraagd en die wisten allemaal van niets af....

ben benieuwd of hier mensen ervan gehoord hebben... is toch wel handig om te weten als je wedstrijd wilt gaan rijden Haha!

Lauraa91

Re: Sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 21:49

in het regelement staat dat je bij de ponys alleen met stompe sporen of met knopsporen mag rijden en dan tenminste 30 mm lang
kuzz laura

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:44

dandylover schreef:
tenminste 30 mm lang

maximaal 30 mm lang toch... Verward

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:57

op ponywedstrijden:
knop of stompe sporen deze mogen niet langer zijn dan 30 mm
en ook geen wieltjes aanzitten!!

dat is de regel Knipoog

maar ze kunnen wel allerlei nieuwe regels voor sporen enzow bedenken,maar bedachten ze maar eens een verplichting voor het dragen van een veiligheidshelm!!!VEEL BELANGRIJKER!!!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 08:22

Idd, wel lage stompe sporen.........
Daar rij ik zelf altijd mee. Maar er mogen geen wieltjes meer.

Cynnie_21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 08:51

Ik heb uiteindelijk de stompe sporen van 30 mm.

Ik wist wel dat je geen wieltjes mocht... alleen dat meisje zei dus dat stompe sporen ook niet meer mochten...

Ik zie het zelf ook nergens in het regelement staan, en als niemand er iets vanaf weet verder of er iets over heeft gelezen zal ze het misschien verkeerd begrepen hebben ofzo!

En inderdaad... laat ze lekker maatregelen gaan treffen voor veiligheidshelmen... Lachen

Lauraa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 15:51

Quidou schreef:
dandylover schreef:
tenminste 30 mm lang

maximaal 30 mm lang toch...

sorry ik bedoelde max. 30mm Bloos

Kimmy-is-mijn-schatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:12

Ik weet al hoe dat meisje dat jij hebt gesproken hieraan komt.
In de P&S stond namelijk bij de regelementwijzigingen onder een foto dat ponyruiters alleen nog maar met knop mogen starten. In het verhaal zelf stond dat ponyruiters met knop of stomp mogen starten.
Zelf weetk ook niet wat het nu is, maar zoals ik het hoor is het stomp. Zelf ben ik na 1 april ook nog met stomp gestart, en er is niks van gezegd ofzo. (Niet dat de regels nou altijd zo streng nageleefd worden.) Clown

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:15

MissSisa schreef:
Idd, wel lage stompe sporen.........
Daar rij ik zelf altijd mee. Maar er mogen geen wieltjes meer.

Heeft nooit gemogen bij de pony's Knipoog

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:17

Kippie schreef:

Ik wist wel dat je geen wieltjes mocht... alleen dat meisje zei dus dat stompe sporen ook niet meer mochten...

Ik zie het zelf ook nergens in het regelement staan, en als niemand er iets vanaf weet verder of er iets over heeft gelezen zal ze het misschien verkeerd begrepen hebben ofzo!

En inderdaad... laat ze lekker maatregelen gaan treffen voor veiligheidshelmen... Lachen

Het staat in de aanvulling van het dressuur regelement van 2005, het staat dus wel degelijk in de regelementen Knipoog
En de veiligheidshelmen zijn ook verplicht in de klasse B t/m M2 vanaf 1 april. Staat trouwens ook in de regelementen. Misschien handig als je die een keer doorleest Haha!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 17:03

dandylover schreef:
Quidou schreef:
dandylover schreef:
tenminste 30 mm lang

maximaal 30 mm lang toch...

sorry ik bedoelde max. 30mm Bloos

Whahaha ik schrok al! *LOL*

Ik heb knopsporen van 10 mm, dus niks mis mee.

Cynnie_21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 19:40

frunnik schreef:
Kippie schreef:

Het staat in de aanvulling van het dressuur regelement van 2005, het staat dus wel degelijk in de regelementen Knipoog
En de veiligheidshelmen zijn ook verplicht in de klasse B t/m M2 vanaf 1 april. Staat trouwens ook in de regelementen. Misschien handig als je die een keer doorleest Haha!

Ik heb het even snel door zitten kijken aangezien ik geen tijd heb om die lappen tekst allemaal te lezen Knipoog Dat komt wel een keer in de vakantie Knipoog Ik had dus het algemene wedstrijdregelement gelezen en daar zag ik het zo snel niet instaan. Keek net even bij die aanvulling (had ik niet gezien Haha!) en daar staat inderdaad stompe sporen of knopsporen.

Nou perfect dan Haha!