Zijn hier kenners van het KNHS reglement?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Zijn hier kenners van het KNHS reglement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 18:05

Ik zat net even door de reglementen te speuren, omdat ik wel eens een proef voorlees en ik altijd dacht dat je elk onderdeel van de proef maar 2 keer mag oplezen.
Maar in het reglement lees ik hier niets over, weet iemand hoe dit zit?

Al bladerend kwam ik langs het volgende in de mutaties:
Citaat:
De tweede proef van dezelfde combinatie tijdens dezelfde wedstrijd dient in beginsel altijd door een
ander jurylid te worden beoordeeld dan de eerste proef.
Hierop kan een uitzondering gemaakt worden voor:
- wedstrijden in de klasse Z1 of Z2, waaraan door minder dan 10 combinaties wordt
deelgenomen;
- wedstrijden waarbij er slechts ruimte is voor het uitleggen van één dressuurring; de
vertegenwoordiger stelt vast in hoeverre er ruimte is voor het op verantwoorde wijze
uitleggen van één of meerdere ringen en dient dit in zijn rapport te vermelden.

Dus wanneer een wedstrijd in 2 ringen wordt verreden, rij je elke proef voor een andere jury?
En wat als de organiserende vereniging hier niet aan voldoet? Of wordt de wedstrijd dan niet goedgekeurd door de KNHS?

Patriesja

Re: Zijn hier kenners van het KNHS reglement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:11

ik heb idd wel eens meegemaakt dat ik 2 keer bij dezelfde jury reed omdat ze maar plek voor 1 ring hadden.

en ik lees het soms wel eens 3 keer voor... nog nooit wat van gezegd... Vork

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 18:13

patries_kjp schreef:
ik heb idd wel eens meegemaakt dat ik 2 keer bij dezelfde jury reed omdat ze maar plek voor 1 ring hadden.

en ik lees het soms wel eens 3 keer voor... nog nooit wat van gezegd... Vork

Als er maar 1 ring is mag dat ook, maar ik vroeg me af hoe het zit als er plek voor 2 ringen is.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:16

dat heb ik ook wel eens meegemaakt, dat er meerdere ringen lagen maar ik toch bij dezelfde jury moest starten, mijn winstpunten zijn er gewoon bij geteld dus zal wel mogen denk ik

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 20:49

Al wil je het twintig keer voorlezen Knipoog

Het mag idd niet, maar ik heb het weleens meegemaakt (geloof M1 of M2) dat ik in twee verschillende ringen twee keer dezelfde jury in de auto had zitten Clown (toen hadden ze maar 1 M/Z-jury geregeld)
Mag officieel niet, ben het toen nog na wezen vragen bij de federatievertegenwoordiger maar die beweerde dat die passage in het reglement nergens op sloeg en dat dressuurruiters niet zo moesten zeuren Clown (eigen interpretatie van het reglement, sta je dan als ruiter...)