Alle categorieën uitrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urbs

Alle categorieën uitrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 16:17

Ja, beetje vage titel, ik weet het. Maar wat mijn vraag is: starten jullie pas in de volgende catagorie als je alle punten voor de vorige catagorie hebt? Rij je eerst alle winstpunten van de B voordat je over gaat naar de L1? Of ga je het liefste zo snel mogelijk door? Ik ben benieuwd naar de reacties en natuurlijk is het leuk als je je mening kan motiveren Knipoog
Laatst bijgewerkt door Lielle op 07-04-05 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: spelfout in titel

Sizz

Re: Alle catagorien uitrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:28

Ik rij meestal de klasses uit............. Knipoog

Nee, dat hangt er vanaf hoe het gaat. Als het goed gaat, dan ga ik wel sneller over en rij niet alle punten vol.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:36

Nee! In de B met ik met 14 naar de L gegaan (je moest in die tijd met 15, dus bijna uitgereden) En ik ben van de L naar de M gegaan nét voordat het werd gesplitst. Dus dat is wel fijn. Van M1 naar M2 ben ik ook wel vrij snel gegaan en ik ga naar de Z zodra ik de punten heb want Nordwind is al vrij bejaard Knipoog (25)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:45

Ik ga meestal vrij snel over, maar ik wil wel eerst een paar keer achter elkaar nette punten halen. Meestal ga ik bij ongeveer 12 ofzo over.

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:21

Ik heb alles erg ver uitgereden, vaak wel tot 18 punten. Alleen bij de Z1 ben ik met 13 punten ofzo overgegaan, omdat ik eigenlijk nog Z2+5 wilde zijn voordat we hem verkopen. Dat is inmiddels gelukt, dus binnenkort gaat hij weg... Huilen

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:27

Ligt aan het paard en aan de klasse.

B naar de L (zowel dressuur,springen als SGW) ga ik meestel direkt over bij het behaalde winstpunten.

Daarna ligt het aan het paard, als het paard er klaar voor is en ik heb de punten ga ik over naar de volgende klasse.

Lucky gaat nu bijv met 11 winstpnt in de L SGW (je moet er 10 hebben) naar de M SGW.

Cheval gaat met 10 over van de M naar de L SGW.

Zoals het er nu naar uit ziet gaat Lucky wel lang over de M doen, ze is die ervaring uit de M echt nodig!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:27

Zie mijn onderschrift Haha! Knipoog

Nog 2 punten en dan MOET ik over naar de M1, omdat ik dan aan de 20 punten zit.
Ik rijd de L2 helemaal uit omdat het me anders veel te snel gaat. Syl wordt dit jaar 6, heb ik zadelmak gemaakt toen ze 4 was en liep een jaar geleden nog maar net in de B. De B, L1 en L2 is ze eigenlijk heel makkelijk doorheen gelopen, en ik wil graag zo goed mogelijk voorbereid de M1 in.
Ik vind het sowieso fijn om lekker lang door te trainen, voordat ik over ga.
Dus neem ik m'n tijd, ik ga sowieso ook niet elk weekend op concours ofzo. Afgelopen winter reed ik 1 a 2 proeven per maand.

Maar dan nog kan het hard gaan hoor, zeker outdoor, 2 wedstrijden per maand betekent 4 proeven per maand, dus als de punten een beetje lekker gaan, mag je na 2 maanden al weer over...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:50

Ik ben van de B naar de L1 net iets voordat ik de maximale punten had, naar de L2 ben ik met 13/14 punten gegaan, maar wanneer ik de punten voor de M1 heb ga ik waarschijnlijk wel overstappen, want zo lang heb ik niet meer bij de pony's en Sam is er nu ook wel aan toe.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 01:30

hangt van het paard af. Als hij echt helemaal klaar is met 10 punten ga ik over, als hij er nog niet aan toe is start ik door (of neem m een tijd niet mee om verder te trainen als hij geen wedstrijdervaring nodig heeft).

In het B -> L1 ben ik met mn 5,5 jarige met 12 punten gegaan. Maar wel pas nadat ik ook echt een paar proeven met een goed gevoel uitkwam. Dus dat ik zelf ook echt tevreden was, en niet alleen de jury Knipoog

Walco_Aqua

Re: Alle categorieën uitrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 14:43

Met Walco moest ik in de E-L1 beginnen omdat ik zelf al M1 had gereden. Die had ik ook helemaal uitgereden want ik wou goed aan hem wennen, maar hij had geen moeite met de E-L1. In de E-L2 heb ik 14 (met 15 moest je over) winstpunten gehaald. En in de E-M1 heb ik 20 winstpunten gehaald. Ik heb dus alles uitgereden. Nu zit ik in de E-M2 en heb ik 11 winstpunten. Ik ga binnenkort wel over omdat we hem dit jaar verkopen en ik wil nog graag dat hij Z1 heeft gelopen. Met springen heb ik met hem in de E-B 26 winstpunten gehaald en heb ik dus ook ongeveer uitgereden.

Met Lyon ben ik in de D-L2 begonnen. Daarin had ik 15 winstpunten gehaald en dus helemaal uitgereden. In de D-M1 heb ik 19 winstpunten gehaald dus ook helemaal uitgereden. Nu rijd ik D-M2 en heb ik 13 winstpunten. Vanaf 1 mei ga ik Z1 starten, want hij wordt dit jaar ook verkocht omdat ik ga studeren voor diergeneeskunde in Gent en ik wil graag dat hij nog Z gelopen heeft. Met springen heb ik met hem in de D-B 13 winstpunten gehaald (ik ben vrij snel overgegaan omdat het heel goed ging en hij kan ook super goed springen), in de D-L 30 (deze heb ik helemaal uitgereden omdat de overstap van de L naar de M best moeilijk is) en nu rijd ik D-M en heb ik 15 winstpunten, vanaf 1 mei ga ik Z springen want het gaat super goed.

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 18:16

meestal als ik over mag ga ik ook gewoon over.. je moet het wel heel bont maken als je een verliespunt wilt rijden.. je moet toch ook een beetje ervaring opdoen? ik zie het alleen maar als "oefening" om wel over te gaan.. en als je dan toch winstpunten rijdt is dat alleen maar mooi meegenomen!

en springen ja.. dan zorg ik er wel voor dat ik er min. 12 heb.. als je dan uitgebeld wordt hoef je niet gelijk 'terug'... maar ik ben alle keren over gegaan met iets meer dan 10.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 18:23

B ==> 12 wpen (omdat ik laatste keer "toevallig" 185 reed had ik er ineens genoeg, en ging ik maar over)

L1==> 10 wpen

L2==> 14 wpen (iets langer doorgereden, omdat hij nog niet genoeg voor been was om zonder zweep een m1 proef te gaan rijden Tong uitsteken )

M1==> 11 wpen (omdat ik laatste keer " toevallig" 169 had)

M2 ==> mee bezig

Als ik het idee heb nog niet klaar te zijn voor volgende klasse ga ik wat meer springen en oefen ik thuis even verder! Voor de rest ga ik met jipkip mee!

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:38

Ik ga meestal ook gewoon over als ik mn punten heb. De M2 wil ik wel helemaal uitrijden, omdat ik de zomerkampioenschappen in het M2 wil meerijden, anders ga ik weer net voor de kampioenschappen over, en dan zit je nog niet genoeg in het ritme vind ik om daar goed te presteren(heb ik de laatste 2 kampioenschappen dus gehad Bloos )

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:48

Ik heb nog nooit een klasse uitgereden, meestal ga ik over als ik denk dat ik er klaar voor ben en dat die rubriek geen uitdaging meer is.
In de B, L1 en L2 had ik bijvoorbeeld de laatste wedstrijd 4 winstpunten, genoeg reden vond ik om over te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:51

Dat heb ik met Kawa wel gedaan
Zowel bij springen als dressuur.
Die tijd had ik nodig qua training maar ook qua oefening op het concours zelf.

Of ik het bij een volgend paard ook weer zou doen, weet ik niet.
Ligt aan de omstandigheden.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 11:27

Uitrijden van klasses kost mij veel te veel tijd en geld. Dat stop ik liever in trainingen, daar heb je veel meer aan. Het is misschien wel leuk als je op het laatst asociaal hoge punten kunt rijden, maar de uitdaging is voor mij dan echt weg. Alle klasses heb ik ongeveer 2 wp's verder gereden dan verplicht, maar meer ook niet en in elke nieuwe klasse reed ik meteen een wp dus zo'n slecht besluit leek het me niet.
Ik start liever te vroeg in de nieuwe klasse, zoals gezegd: je moet wel heel maf bezig zijn om een verliespunt te halen. Als je een keer in de nieuwe klasse hebt gereden kun je bepalen of je het niveau kunt bijbenen,en zo niet ga je lekker thuis nog een tijdje trainen.

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:23

Ik vind dat je klaar moet zijn voor de volgende klasse, zodat je daar ook meteen kunt scoren en niet steeds 130 haalt.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 17:47

Met springen ligt het er maar net aan hoe snel het gaat, want bij ons is het altijd 2x klassiek parcours en als je 2x foutloos bent gaat het wel heel snel natuurlijk. Drie wedstrijden foutloos springen en ik kan over, maar of ik dat nou ook zou willen... Nee, denk dat ik bij het springen toch zeker eerst een wedstrijd of 5 gereden wil hebben.

Met dressuur ligt het eraan of mijn paard de volgende klasse al aan kan. Ik ben in januari pas begonnen met starten, maar heb nu alweer 6 winst. Moet nog even heel goed nadenken of ik nog even blijf hangen, of dat ik met het minimale al over ga. Ik rijd altijd wel ruim winst in de B, dus in principe is de gok wel safe.

Met mijn vorige paard ben ik ook altijd pas over gegaan zodra ik het idee had dat we er klaar voor waren. In de B was het met 13 winst (overigens gehaald in slechts 5 wedstrijden), van de L1 naar de L2 ook zoiets dacht ik. Helaas heb ik in de L2 nooit meer dan 2 wedstrijden kunnen starten vanwege een voor het paard fatale blessure. Erg jammer want die twee wedstrijden gingen niet onverdienstelijk Verdrietig

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 21:04

ik ga zodra ik kan over naar t l, en daarna ligt het er gewoon aan hoe het gaat, loopt ie lekker en heb ik hoge punten dan ga ik bij 10 over, en anders rij ik nog even door.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 21:38

Nee, zonde van het geld.
Bovendien start ik toch niet zo vaak en heb ik ruim voldoende de tijd om te trainen voor een volgende klasse.
het is dus niet dat ik mijn pony push om maar de volgende klasse te rijden terwijl hij er nog niet aan toe is.
Indien nodig start ik dan een tijdje niet om verder te trainen.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 23:26

Met het paard (nouja, E-pony, maar ik reed wel met haar bij de paarden) waar ik hiervoor startte had ik denk ik alles wel uitgereden, die had de tijd ook wel nodig- maar racete de B al aardig door qua winstpunten.
Met m'n nieuwe paard hangt het er een beetje vanaf of ze normaal te rijden is op concours, ze mocht voorheen M2 starten, maar is er echt totáál uitgeweest voor ik haar kocht, en ik ben ook niet zo'n wereldruiter. Zoals ze nu loopt in de training ben ik de B en L1 vrij snel door denk ik, en dan ga ik ook wel met het minimum aantal punten over.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 23:40

Ik rijd ze in principe niet uit. Waarom wel? Iedere week op wedstrijd gaan doe ik eigenlijk toch niet, dus te snel gaat het op die manier niet vrij snel. En ik denk ook niet dat dat erg gezond is voor de meeste paarden. Verder is op wedstrijd gaan ook geen ontzettend grote hobby van mijn paard. Ikzelf vind het eigenlijk alleen leuk als het goed gaat (of zo ontzettend slecht dat het grappig is) en alle uren die ik ervoor moet werken vind ik het niet waard als ik al aan de 10 winspunten zit. Maar ik probeer ook alleen maar te gaan als ik weet dat ik redelijk bovenaan mee kan rijden met winst, anders train ik liever thuis door en investeer ik mijn geld wel in lessen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 09:24

IK reed het wel uit
Maar ben ook nooit elke week gestart Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:20

Dat ligt eraan.

Met mijn eerste paard heb ik het B en L dressuur helemaal uitgereden. Bij ons in de regio kun je overal maar 1 proef rijden, maar dan nog had ik steeds 2 of 3 wp per proef. Voor mijn gevoel moest ik (met 15 wp verplicht) naar het L over en ik was er nog helemaal niet klaar voor.
In het L ging het echter weer steeds met 2 wp per proef verder en ik moest naar het M1 terwijl ik er nog niet klaar voor was. In het M1 ging het wat moeilijker. Mijn paard is toen verkocht, dus ik heb het M1 niet meer uitgereden.

Met de vos heb ik het B helemaal uitgereden, ook omdat het voor mijn gevoel weer zo snel ging, met 2 wp per proef. Omdat ik nu wat meer ervaring had was ik wel klaar voor het L1. Het L1 gaat eigenlijk heel goed, maar ik rijdt een ander paard in het L2, en een andere ruiter rijdt ook nog met mijn paard L2. Als ik dus met de vos naar het L2 ga en er zijn bijv. maar 6 deelnemers dan zijn wij zo ongeveer de hele groep en het is voor de organisatie niet echt in te passen. Ik heb nu 17 wp maar ik rij noodgedwongen door in de L1.
Als die andere ruiter de punten heeft voor het M1 dan ga ik over naar het L2. Misschien sla ik dan het L2 ook wel over en promoveer ik meteen naar het M1, zoveel verschil zit er nou ook weer niet tussen die proeven.

Met de merrie ben ik met 8 wp in het B overgegaan naar het L1 (toen mocht je nog met 5 wp promoveren). Ze had altijd tegen de 170 punten en ook vaak een prijs, dus dat kon wel.
In het L1 had ik een terugval. De oefeningen kwamen wat sneller achter mekaar en aangezien het een heet paard is scoorden we soms niet zo hoog. Toch ben ik met 5 wp overgegaan naar het L2. Dit, omdat het niet mijn paard is en er toendertijd sprake van was dat ze elk moment verkocht zou kunnen worden. Het leek me leuk om iig zo hoog mogelijk met haar te komen voordat ze verkocht zou worden.

Daarna heb ik een hele poos geen tijd gehad om wedstrijden te rijden en ze is ook nog geblesseerd geweest. Ik ga morgen weer voor het eerst L2 met haar starten. Ik hoop dat ik zo snel mogelijk naar het M1 doorkan, want die oefeningen liggen haar gewoon iets beter.