hallo, ik ben laatste tijd aan het springen met mijn paard. en dat gaat best aardig ik zit nu al op de 90 cm. nu zit ik er aan te denken om misschien wedstrijden te gaan rijden. maar hoe werkt het daar met de punten en hoogtes??? ik hoor graag meer groetjes nicole
je zal eerst een startkaart aan moeten vragen... dan moet je 1 winstpunt hebben gehaald in de B dressuur (min. 156 punten) dan kan je in de B springen starten. de B is 1meter (vaak op stijl beoordeeld) de L is 1.10 meter de M is 1.20 meter de Z is 1.30 meter de ZZ is 1.35 meter dit zijn de maximale hoogtes als je in een klasse 10 winstpunten hebt behaald MAG je naar de volgende klasse, bij 30 wintspunten MOET je .. als je foutloos bent heb je 2 winstpunten behaald heb je 1 tot en met 4 strafpunten dan heb je 1 winstpunt meer dan 4 strafpunten dan heb je niks.. elke fout, behalve tijdsoverschrijding, kost je 4 strafpunten; een weigering, afwerpen van balk... tijdsoverschrijding varieerd vanaf 1 strafpunt.. bij de B moet je vaak op stijl rijden, dat betekent zo netjes mogelijk!!
ok heel erg bedankt voor je reactie maar hoezo mag je dan naar hoger niveau waaarom zou je het niet doen dan? kijk ik rij natuurlijk nog niet echt netjes maar me balkes liggen er niet af ofzo? dan zou ik ook geen punten krijgen in de B? groetjes
Ja, wanneer je foutloos bent krijg je 2 winstpunten (= maximaal) Nou wanneer je nog geen zin hebt, of nog niet aan een hogere klassen toe bent, kun je natuurlijk gewoon in deze klasse blijven uitkomen en pas met 30 winstpunten gaan promoveren (naar een hogere klassen overstappen)