Vragen over beginnen met spring wedstrijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Schatjes

Vragen over beginnen met spring wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 17:14

Ik weet niet of dit hier thuishoort of bij vraag maar raak, maar ik probeer het hier maar. Ik rij nu al een tijdje een paard wat ZZ gesprongen heeft. Ik heb zelf nog nooit wedstrijden gereden, maar wil dit wel graag gaan doen. Ik heb wel eens gehoord dat als een paard Z gelopen heeft hij niet bij beginners mee mag doen. Of dit klopt weet ik niet. Of het is zo bij dressuur. Ik denk dat iedereen wel eens ooit ergens is begonnen met springen, en mij een beetje kan vertellen hoe dat in het begin in zijn werk gaat, en waar ik zal moeten starten met het paard (1.83). Hij springt heel graag, anders zou ik ook nooit wedstrijden met hem gaan doen. Ik zal wel pas in de winter beginnen, dus dat zullen binnen wedstrijden worden. Ik hoop dat jullie me wat erover kunnen vertellen Haha!

Walco_Aqua

Re: Vragen over beginnen met spring wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:32

Heb je zelf al ooit wat gesprongen of kortgeleden? Anders mag je denk ik gewoon in de B beginnen. Wat wil je nog meer weten?

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:51

Als je zelf nog nooit wedstrijden hebt gereden moet je in de B beginnen. Eerst moet je een winstpunt in de dressuur halen, en dan mag je beginnen met B springen.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:39

Om officieel mee te mogen doen met wedstrijden moet je lid worden van een vereniging en van de KNHS. Je moet een startkaart aanvragen, en startcoupons bestellen. Je paard moet gechipt (is eigenlijk al verplicht) en jaarlijks geënt zijn.

Zelf moet je eerst een winstpunt halen in de B-dressuur, daarna mag je pas springen in de B.

Lees anders maar eens op de site van de KNHS!

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 20:39

alvast bedankt. Wat houdt het dan in een b dressuur punt halen, wat moet je daarvoor ongveer doen, ook wedstrijden lopen dressuur. Moet opzicht wel lukken, kan hij ook goed, maar springen vind ie toch net iets leuker haha. Ik ben meer een recreatieve ruiter die toch eens wat meer wil. Maar voor mezelf denk ik ook dat ik in B moet beginnen. Knipoog

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:42

ik zal eerlijk zeggen dat als je niet weet wat een B proef is.. kan je beter eerst eens wat les nemen. daarna B proef rijden voor dat je gaat springen. De basis van springen is toch wel de dresuur..

( vat niet verkeerd op ,,) maar je heb volgens mij niet veel ervaring in de bak rijden??

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 20:44

Alleen de eigenaar van het paard (79 jaar) had er niks van gezegd dat ik eerst een dressuur punt moest halen, ik zal dat ook nog eens woensdag aan hem navragen. Het is een man van de oude stempel Haha! . Maar er zijn toch ook spring wedstrijden waarbij je niet lid hoeft te zijn bij een vereniging of is dit dus echt allemaal verplicht??? Als dat zo is zal ik dat wel moeten haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:47

Officiele wedstrijden rijden, dan is bovenstaande allemaal verplicht.
Dus lid zijn van een club, startkaart en coupons aanvragen, eerst een b punt in de dressuur halen (of je moet ooit op een andere pony/paard dat officieel gehaald hebben)
En dan kun je gaan springen.

maar onderlinge wedstrijden, kun je wel zonder bovenstaande.
En dat zou ik zeker ook eerst aanraden te gaan rijden.
Zodat je wat kunt gaan oefenen.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 20:49

Cayusejuhh schreef:
ik zal eerlijk zeggen dat als je niet weet wat een B proef is.. kan je beter eerst eens wat les nemen. daarna B proef rijden voor dat je gaat springen. De basis van springen is toch wel de dresuur..

( vat niet verkeerd op ,,) maar je heb volgens mij niet veel ervaring in de bak rijden??

Ik krijg prive les in bak, dus weet wel wat dat is, ik hoef alleen geen b proeven te rijden. Maar ik vroeg ook alleen maar wat dat inhield aan jullie, kan het ook aan mijn instructrice vragen. En ik wil ook nu nog niet aan wedstrijden beginnen, pas van de winter. En dat is voor mij tijd zat, en zou ik meer tijd nodig hebben dan hoor ik dat van mijn instructrice. Ik zat alleen met het idee te spelen, vandaar dat ik eerst meer info wil. B proef zal dan zeker wel veel voltes lopen zijn en slange voltes en zo'n dingen en goed aan de teugel. niet veel speciaals neem ik aan wat ik nog niet kan. Verbeteren kan altijd met lessen Knipoog .

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 20:50

runningkawa schreef:
Officiele wedstrijden rijden, dan is bovenstaande allemaal verplicht.
Dus lid zijn van een club, startkaart en coupons aanvragen, eerst een b punt in de dressuur halen (of je moet ooit op een andere pony/paard dat officieel gehaald hebben)
En dan kun je gaan springen.

maar onderlinge wedstrijden, kun je wel zonder bovenstaande.
En dat zou ik zeker ook eerst aanraden te gaan rijden.
Zodat je wat kunt gaan oefenen.

Idd en dat had ik ook meer in gedachte in het begin. Om zo te kijken of het ook echt iets voor me is. Dankje wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:53

Ik zie dat je in maasbracht woont, dan is Roggel niet zover weg, wel?

daar is (geloof ik) elke woensdag oefen springen. Bij manege de leistert
Maar als je ff belt weet je het zeker.

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:52

Een B dressuurproef is een paar voltes rijden, een gebroken lijn, van hand veranderen en enkele passen middendraf, in de hoek in galop aanspringen en een volte in galop. Dat was het wel zo'n beetje.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 22:23

Japz... dat is t wel geen slangenvoltes hr Clown

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 22:27

Haha Makie dus, als je dat altijd doet, alleen zeggen ze er dan niet bij dat het een B proefje is Knipoog . Vandaar dat ik gestopt ben met manege lessen en prive les neem sinds kort. en ik had het daar nog niet met haar over gehad

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 23:30

Schatjes, let je een beetje op spelfouten en gebruik van leestekens Knipoog

En verder geeft runningkawa prima tips.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 12:23

Lielle schreef:
Schatjes, let je een beetje op spelfouten en gebruik van leestekens Knipoog

En verder geeft runningkawa prima tips.

Inderdaad. Zij/hij denkt er precies hetzelfde over als mij Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:29

Ik is een zij Haha!

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 17:13

Haha, dacht ik eigenlijk al. Knipoog

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:38

hee hier mee zat ik gister te tobben

ik wil dus ook met mn vzpaard gaan springen namelijk (ze is zelf Z springen geweest)

en nu zit ik met nog een vraag, ik hb met de fnrs al 2 wedstrijden gereden, en 2x een Pp gehaald. maar nou stond in het foldertje, als je de F12 had gehaald (heb ik niet hoor!!) dan kan je officheel starten met de KNHS op L1 nivo....
hoe zit dit dan? want dan heb je de B toch afgerond?????
k snap het niet helemaal...

xxiezz

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:47

Devica schreef:
hee hier mee zat ik gister te tobben

ik wil dus ook met mn vzpaard gaan springen namelijk (ze is zelf Z springen geweest)

en nu zit ik met nog een vraag, ik hb met de fnrs al 2 wedstrijden gereden, en 2x een Pp gehaald. maar nou stond in het foldertje, als je de F12 had gehaald (heb ik niet hoor!!) dan kan je officheel starten met de KNHS op L1 nivo....
hoe zit dit dan? want dan heb je de B toch afgerond?????
k snap het niet helemaal...

xxiezz

Als je na het afronden van de F12 mag je L1 starten als persoon en dan verder in de L2 als combinatie, maar ik denk als je dan 1 winstpunt hebt in de L1 dat je dan gewoon mag gaan springen... maar dat weet ik niet zeker hoor.
Maar je hebt de B niet afgerond hoor.

Gr, Roos