[JV] Weigeren verplicht of naar eigen inzicht?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gerrie

[JV] Weigeren verplicht of naar eigen inzicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 11:20

Naar aanleiding van dit topic viewtopic.php?f=29&t=387252

Hierin het antwoord van de KNHS
Citaat:
Op bladzijde 38, artikel 143 van het disciplinereglement dressuur, staat beschreven wat de gevolgen zijn. De jury kan de deelnemer die niet aan de kledingeisen voldoet, het starten weigeren.

Een vraagje aan de juryleden hier op bokt; hoe handel je volgens de KNHS correct op de kledingeisen die ze stellen in de dressuur?

Als het volgens hun regels zo hoort te zijn... laten ze het vervolgens aan de jury over om te weigeren.... of door te laten rijden??

Kan me voorstellen dat dit tot misverstanden gaat leiden...he WWWIske Knipoog
"Bij die mocht ik het wel en bij die niet"

Dus eigenlijk kun je doen wat je zelf 'durft' ...de confrontatie aangaan duss...

Anoeska27

Re: [JV] Weigeren verplicht of naar eigen inzicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 14:23

Ik meld direct aan de deelnemer dat het alleen toegestaan is om in een zwart of blauw jasje te rijden. Als hij/zij geen ander jasje bij zich heeft dan laat ik het voor 1x toe. De volgende keer dat diezelfde deelnemer weer een afwijkend jasje draagt zal diegene dus inderdaad niet mogen starten bij mij.

Ik vind persoonlijk een grijs jasje ook erg mooi, maar regels zijn regels.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 16:21

Dus een keer toestaan en vervolgens weigeren.

Durf je die confrontatie ook aan als het om de kleur van het hoofddeksel gaat??

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 00:37

Gerrie schreef:

Ik kijk eerst om WIE het gaat.............. Ja

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:32

CGJ12 schreef:
Gerrie schreef:

Ik kijk eerst om WIE het gaat.............. Ja

Geheel objectief dus..? }> }>

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:43

Gerrie schreef:
Durf je die confrontatie ook aan als het om de kleur van het hoofddeksel gaat??

Jij doelt hier op de kleur van de GPA van Pikeur? Dan kan je erg veel mensen naar huis sturen. Ik rijd zelf ook met eentje en ik heb er nog nooit commentaar op gehad.
Ik stuur mensen met een GPA dus ook niet de ring uit.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:27

De helmen van Pikeur worden gewoon zwart of blauw genoemd... dat ze daar eigenlijk helemaal niet op lijken... tja.

Je ziet regelmatig iemand rondrijden met een grijs jasje. Ik vraag dan of dit misschien een verenigingstenue is, zoniet, dan meld ik de betreffende ruiter dat het eigenlijk niet mag en hier dus problemen mee kunnen krijgen (denk maar aan het inleveren van je prijs omdat iemand bezwaar heeft gemaakt...). Over het algemeen herken ik de combinatie een volgende keer weer, wanneer ze dan nog steeds in het grijs rondrijden, mogen ze niet starten... jammer dan: regels zijn regels, hoe stom die in de meeste gevallen ook zijn.

Haha! Ik hecht dan even mijn visitekaartje aan de startcoupon zodat ze weten waar ze een reglementair correct tenue kunnen aaschaffen... nee hoor, geintje....

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 10:40

GeJe schreef:
De helmen van Pikeur worden gewoon zwart of blauw genoemd... dat ze daar eigenlijk helemaal niet op lijken... tja.

Je ziet regelmatig iemand rondrijden met een grijs jasje. Ik vraag dan of dit misschien een verenigingstenue is, zoniet, dan meld ik de betreffende ruiter dat het eigenlijk niet mag en hier dus problemen mee kunnen krijgen (denk maar aan het inleveren van je prijs omdat iemand bezwaar heeft gemaakt...). Over het algemeen herken ik de combinatie een volgende keer weer, wanneer ze dan nog steeds in het grijs rondrijden, mogen ze niet starten... jammer dan: regels zijn regels, hoe stom die in de meeste gevallen ook zijn.

Haha! Ik hecht dan even mijn visitekaartje aan de startcoupon zodat ze weten waar ze een reglementair correct tenue kunnen aaschaffen... nee hoor, geintje....

Dus laten we het maar zo stellen.....als er in de catalogus staat dat het veiligheidshoofddeksel een bepaalde kleur toebedeeld is maar daar eigenlijk helemaal niet op lijkt dan is het OK om er mee dressuur te rijden Verward Lips are sealed

Lekker duidelijk Haha!

Mag de KNHS dat wel weer in een bijlage erbij zetten...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:44

Volgens mij wordt de officiële kleur van de GPA antraciet genoemd. Ik heb hem echter onder 'zwart' in de ruitersportwinkel gekocht. Heel jammer hoor, maar als ik daarop aangesproken wordt ben ik 'kleurenblind'. "Nee hoor mevrouw, misschien ligt het aan de lichtinval. Hij is toch écht zwart".

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:41

Ja maar hallo, een cap gaat wel om veiligheid.. wat doet de kleur er dan eigenlijk toe? Als dat de veiligste cap is dan wil ik die cap gewoon, ook al istie dan misschien grijs in plaats van zwart Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:44

ja sorry, hij ligt altijd voor de raam en is nu verkleurd Blond met een lieve Knipoog en Kusje

Clown Haha!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 21:07

benneton schreef:
Ja maar hallo, een cap gaat wel om veiligheid.. wat doet de kleur er dan eigenlijk toe? Als dat de veiligste cap is dan wil ik die cap gewoon, ook al istie dan misschien grijs in plaats van zwart Bloos

Een kleur doet er wel toe volgens de KNHS... anders hadden ze dit niet in hun reglementen hoeven zetten!

Dat het in de springafdeling een bont spektakel gaat worden geld dit nog niet voor de dressuur Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:21

Als ik mensen met een verkeerde kleur kleding/cap of whatever zie, spreek ik ze daar wel op aan. Ik vertel ze dat ik het nu wel door de vingers zie maar dat ze er voor een volgende keer wel rekening mee moeten houden, zeker omdat er ook juryleden zijn die helemaal naar de letter vh reglement kijken.
Dan weten ze maar alvast dat het risico erin zit dat ze een keer niet mogen starten.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:35

Valt me nog mee dat ze niet alles in onze 'nationale rabobank oranje' doen... Dat zal wel een kwestie van tijd zijn.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:52

dus je mag alleen met een grijs of zwart jasje rijden?? ik krijg binnenkort een groene Boos! !!!!!!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:25

dushi88 schreef:
dus je mag alleen met een grijs of zwart jasje rijden?? ik krijg binnenkort een groene !!!!!!

Grijs mag niet, het jasje moet zwart of blauw zijn.
Grijs, rood, groen etc zijn alleen toegestaan als het een club-tenue betreft.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:42

dushi88 schreef:
dus je mag alleen met een grijs of zwart jasje rijden?? ik krijg binnenkort een groene Boos! !!!!!!

Je kan altijd nog gaan springen........
(misschien is het ook wel een truc van de KNHS om zo meer ruiters voor het springen te interesseren....... vandaar ook het verbod op de hoed Knipoog)

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:10

o het mag dus wel voor springen?? Haha! das mooi want ik spring Vingers aflikken haha ben volgensmij een beetje blondt Blond
en ik heb ook een zwart jasje dus die kan ik gebruiken voor dressuur