Ik wil binnenkort ook starten, maar als er iets is waar ik niet van hou, is het met handschoentjes rijden.. In hemelsnaam, waarom moet dat

[edit: 3400

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mik_beer schreef:Oké misschien een hele domme vraag, maar niemand weet tot nu toe het antwoordDus let's give it a try here
![]()
Ik wil binnenkort ook starten, maar als er iets is waar ik niet van hou, is het met handschoentjes rijden.. In hemelsnaam, waarom moet dat?
[edit: 3400]
Mik_beer schreef:Ik wil binnenkort ook starten, maar als er iets is waar ik niet van hou, is het met handschoentjes rijden.. In hemelsnaam, waarom moet dat?
[edit: 3400]
Venetia schreef:Handschoenen hebben ook een functie. En als je een goede stille aaneluning hebt zijn handschoenen juist extra fijn. Want zonder hanschoenen ga je toch sneller even met je vinger aanwijzingen geven, terwijl je dat met je been op moet lossen. Ook kun je even meer weerstand bieden als het paard dat nodig maakt.
Ik vind dat er niets, maar dan ook niets aan de huidige tenue's aangepast moet worden. Hoogstens dan om redenen van veiligheid.
In andere sporten (bijvoorbeeld het stijldansen) moeten mensen ook presteren in zulke kleding (rokkostuum, binnen, soms wel bij 35 graden) en die mensen zien hun tenue wél als een eer!
Venetia schreef:Handschoenen hebben ook een functie. En als je een goede stille aaneluning hebt zijn handschoenen juist extra fijn. Want zonder hanschoenen ga je toch sneller even met je vinger aanwijzingen geven, terwijl je dat met je been op moet lossen. Ook kun je even meer weerstand bieden als het paard dat nodig maakt.
Ik vind dat er niets, maar dan ook niets aan de huidige tenue's aangepast moet worden. Hoogstens dan om redenen van veiligheid.
In andere sporten (bijvoorbeeld het stijldansen) moeten mensen ook presteren in zulke kleding (rokkostuum, binnen, soms wel bij 35 graden) en die mensen zien hun tenue wél als een eer!
lachmar schreef:
Amen _/-o_
ene pharagirlke als je je paard gewoon goed aan de hulpen hebt, dan zit zo'n tenue echt niet in de weg![]()
(niet aanvallend bedoelt ofzo hoor)
lachmar schreef:|( Dan is het wel balen jah.
Misschien dan maar thuis iedere dag in tenue gaan rijden zodat je eraan went???