nieuws: kampioenschap jonge pony's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

nieuws: kampioenschap jonge pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:21

Eindelijk is er dan iets meer bekend!!

Citaat:
Kampioenschap Jonge Dressuurpony's 27/3/2005

De KNHS introduceert een nieuw kampioenschap voor jonge dressuurpony's. Het doel is om talentvolle pony's op jonge leeftijd te ontdekken. Het nieuwe kampioenschap heeft dezelfde opzet als de PAVO Cup voor paarden en bestaat uit een selectie en een finale op 27 augustus 2005 in Ermelo.

Je kunt op twee manieren meedoen aan de selecties. De KNHS organiseert selectiewedstrijden tijdens de regiokampioenschappen, daarnaast organiseert een aantal ponystamboeken zelf ook selectiewedstrijden voor pony's die bij dat stamboek zijn ingeschreven. Tijdens de wedstrijden rij je met drie combinaties in de rijbaan en laat je je pony zo goed zien in stap, draf en galop. Je moet ook een aantal oefeningen laten zien. Een deskundige jury beoordeelt welke pony voldoende potentieel heeft om uit te groeien tot een super dressuurpony. Voor deelname aan het kampioenschap gelden een paar voorwaarden. De pony moet geboren zijn in 1999, 2000 of 2001 en ingemeten zijn als C- of D-pony. Heb jij een jonge, goedbewegende pony op stal? Dan is dit kampioenschap dé kans om deze pony in de kijker te rijden voor een groot publiek!

Zo zou de D-pony Lordy met vader Leuns Veld's Lo een goede kandidaat zijn. Deze pony is KNHS Indoorkampioen geworden met dressuuramazone Marit van Roy (zie foto). Hij is op 12-06-2000 geboren.

Ik wil hier graag aan meedoen, oki is namelijk van 1999. Maar ben helaas niet ingeschreven bij een stamboek, dus moet via de regio denk ik. Wie wil er nog meer meedoen?

Sullie97

Re: nieuws: kampioenschap jonge pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:27

Hé, wat leuk! Ik had er al wel van gehoord, hoor Knipoog . Mijn pony is helaas al te oud Bloos (pas 8 jaar, maarjah). Ik ken nog wel een meisje die een pony van 1999 heeft, dat zal ik zeker even tegen haar zeggen. Lijkt me hartstikke leuk om aan mee te doen, maar helaas dat gaat nu eenmaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:28

Sullie97 schreef:
Hé, wat leuk! Ik had er al wel van gehoord, hoor Knipoog . Mijn pony is helaas al te oud Bloos (pas 8 jaar, maarjah). Ik ken nog wel een meisje die een pony van 1999 heeft, dat zal ik zeker even tegen haar zeggen. Lijkt me hartstikke leuk om aan mee te doen, maar helaas dat gaat nu eenmaal niet.

wie is dat, mss ken ik haar? Jij startte toch ook wel eens in maasdriel?

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:29

Iris Bolk met Marieton's Silvano, ze rijdt in de klasse M1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:32

Sullie97 schreef:
Iris Bolk met Marieton's Silvano, ze rijdt in de klasse M1.

heb ik wel een paar keer tegen moeten rijden volgens mij. Ik ben zelf pas net overgestapt naar de m2.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:17

Mag ik als kleine 25-jarige ook meedoen met de pony van een ander? Dan weet ik namelijk al welke pony een goede kans maakt, hij is alleen nog niet uitgebracht op wedstrijd (en het is maar de vraag of dat ooit gaat gebeuren Knipoog ).

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 23:54

Ahh kijk eens aan dit is wel leuk om te horen natuurlijk. Ik heb 2 D-pony's staan beide van 1999. Denk dat ik er maar 1tje mee wil laten lopen, niet dat die andere niet kan bewegen, maar die is wat moeilijker in de mond en ik spring er eigenlijk meer mee. Ik rijd de selecties dan wel op het regiokampioenschap, het zijn wel beide NRPS-pony's, maar ik ben geen lid van het NRPS (de eigenaar ook niet).

@Haike, dan zijn we concurrent, ojee moet ik dan nog wel meedoen ...Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:12

jaggie schreef:
Ahh kijk eens aan dit is wel leuk om te horen natuurlijk. Ik heb 2 D-pony's staan beide van 1999. Denk dat ik er maar 1tje mee wil laten lopen, niet dat die andere niet kan bewegen, maar die is wat moeilijker in de mond en ik spring er eigenlijk meer mee. Ik rijd de selecties dan wel op het regiokampioenschap, het zijn wel beide NRPS-pony's, maar ik ben geen lid van het NRPS (de eigenaar ook niet).

@Haike, dan zijn we concurrent, ojee moet ik dan nog wel meedoen ...Bloos

voor mij hoef je niet bang te zijn hoor, alleen voor mijn pony Knipoog

Oki is helemaal niet ingeschreven bij een stamboek, is namelijk niks van haar bekend. Toch wilde het NRPS oki wel in het showteam, maar dat gaat dus moeilijk.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:34

ik vind dat dan altijd zo banketstaaf voor de mensen met een e-pony Vork

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:04

Hier wil ik aan mee doen!! Haha!
Mijn pony is van 2000.... en hij wordt volgende week gemeten..ik hoop dat ie in de D blijft Bloos Haha!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:41

Moet je je hier trouwens voor opgeven??
En waar kun je dat doen??
Of krijg ik b.v automatisch bericht van de NRPS oid??