Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
goldwing schreef:ze zijn toegestaan
Maar gebruik ze niet ze zijn duur en je haalt er heel je paard mee open als je niet uitkijkt.
Er hoeft maar 1 haartje tussen te zitten en het wordt een mes
Je kan er niet mee over je paard rollen om hem iets duidelijk te maken
Citaat:Je kan natuurlijk ook overdrijven. Ik heb dit soort sporen al een jaar en gebruik ze afwisselend met gewonen botte sporen. Ze werken pittig in, maar mijn paard heeft zelfs nog nooit een klein kaal plekje gehad. En een goede ruiter kan er prima mee over zijn paard rollen om een hulp te geven, no problemo. Volgens mij is deze quote een gevalletje 'van horen zeggen'
plutootje schreef:Mogen spoor A t/m G gedragen worden bij de paarden?
lovelyhorses schreef:plutootje schreef:Mogen spoor A t/m G gedragen worden bij de paarden?
Padua schreef:Maar bij de pony's mag het niet meer toch?
Padua schreef:Maar bij de pony's mag het niet meer toch?
sjaantje schreef:Padua schreef:Maar bij de pony's mag het niet meer toch?
maar bij de pony's mocht het toch al nooit?
patos schreef:goldwing schreef:ze zijn toegestaan
Maar gebruik ze niet ze zijn duur en je haalt er heel je paard mee open als je niet uitkijkt.
Er hoeft maar 1 haartje tussen te zitten en het wordt een mes
Je kan er niet mee over je paard rollen om hem iets duidelijk te maken
Je kan natuurlijk ook overdrijven. Ik heb dit soort sporen al een jaar en gebruik ze afwisselend met gewonen botte sporen. Ze werken pittig in, maar mijn paard heeft zelfs nog nooit een klein kaal plekje gehad. En een goede ruiter kan er prima mee over zijn paard rollen om een hulp te geven, no problemo. Volgens mij is deze quote een gevalletje 'van horen zeggen'
sjaantje schreef:Padua schreef:Maar bij de pony's mag het niet meer toch?
maar bij de pony's mocht het toch al nooit?
plutootje schreef:Zelfs de KNHS kan geen antwoord geven over het wel of niet toestaan van deze spoor. Ik vind het reglement onduidelijk hierover. De takken van het wieltje zien er vrij scherp uit. Maar wellicht bedoelen ze in het reglement wel iets heel anders als ze zeggen dat de takken van de spoor glad behoren te zijn. Ik heb weleens mensen zien rijden met deze spoor. Wat doet een jurylid als hij of zij twijfelt of de spoor is toegestaan? Ik ben eens benieuwd. Wordt je uit je proef gehaald? Krijgt men de gelegenheid een andere spoor om te doen voordat de proef start? Krijg je minpunten? Mocht deze spoor niet zijn toegestaan, waarom wordt hij dan verkocht bij de doorsnee ruitersportzaak? Was laatst in een winkel waar meerdere soorten sporen te koop waren met vrij scherpe puntjes aan de uiteinden van de kleine wieltjes. Of lees ik het reglement verkeerd? Wat vinden de juryleden online hiervan? Mij lijken ze te scherp of valt dat wel mee?