Een meisje dat ik les geef zit nu namelijk al behoorlijk lang in de L2, dus ik vroeg me af wat gemiddeld was. Zelf wee tik zo niet meer hoe lang ik erover deed.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
dus nog ff doorgereden na de 10.

)

Bij mij is het erg snel gegaan

joyce B schreef:Hoe doen jullie dat toch zo snel?
Zijn jullie dan altijd een klasse vooruit? maar dat betekent dat je jezelf en je paard in 3 maanden al weer een klasse hoger hebt getraind? Of begin je pas op latere leeftijd aan wedstrijden dat het paard al meer uitgegroeid en sterker is geworden zodat hij alles lichamelijk beter aan kan en sneller op pakt?
. Ook ben ik sinds de M1 in stata een betere uitegstrekte draf neer te zetten. Na de gelderse ben ik na nog een wedstrijd te starten (169 en 162en daardoor 11 wpen) overgegaan. Nu ben ik 1x keer M2 gestart.. Ik ben aan het werken aan een nog betere lengtebuiging in travers, nog meer verzameling en ik denk dat als ik mijn winstpunten heb, dat ook allemaal voor elkaar is. Overigens heb ik ongeveer 5 maanden per klasse gedaan(ik doe ook springen), op 20 juni rij ik 2 jaar wedstrijden. 
maar nu al 5 maanden niet gestart i.v.m. hoefproblemen.