sporen en zweep in L1 mag dat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

sporen en zweep in L1 mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 10:34

Ik heb het advies gehad om de wedstrijden in vervolg met sporen te gaan rijden om haar even door te kunnen drijven op moeilijke momenten in plaats van bij te tikken met de zweep (dan verlies ik de aanleuning op 1 van de teugels), maar nu begon ik in eens te twijfelen of ik wel met sporen én zweep mag rijden. Ik dacht van wel, maar wie weet het zeker? Dan voel ik me een stuk geruster Knipoog We rijden L1-paarden (ik durf niet ineens mijn zweepje weg te laten in de proef Bloos Schijnheilig Tong uitsteken )

Alvast bedankt.

xevera

Re: sporen en zweep in L1 mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:38

ja dit mag gewoon ik rij b met sporen en zweep

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:41

www. knhs.nl -> sport en wedstrijden -> reglementen

ja, dat mag.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:50

Ja hoor dat mag. Ik rijd (reed) ook met beide.

Tegenwoordig rijd ik zonder zweep omdat ik het gewoon een onding vind Haha!
Gebruik m toch nooit.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 10:55

bedankt!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:22

heb je je zweep echt ndoig ?

het mag wel, maar voor het mooi kan je m beter weglaten.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:30

Ik rijd ook met sporen en zweep! Vooral zodat je met wijken nog een tikje bij kan geven als ze d'r achterhand niet meeneemt..

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:52

van de B tm L2 heb ik altijd met sporen en zweep gereden. WEl een hele verandering als je in de m ineens je zweep weg moet laten hoor!! Haha!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:04

kimmy schreef:
van de B tm L2 heb ik altijd met sporen en zweep gereden. WEl een hele verandering als je in de m ineens je zweep weg moet laten hoor!! Haha!

haha dat heb ik ook.. en toen ik M1 ging starten moest ik ineens veel gaan oefenen op rijden zonder zweep, want dat werd heel moeilijk! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:02

Het mag idd maar ik rij altijd alleen met zweep, ik vind sporen namelijk echt ondingen. Haha!
Voor de M heb ik dus ook hele kleine knopspoortjes gekocht, omdat het dan nu eenmaal verplicht is.
Het valt mij wel altijd op dat ik tijdens wedstrijden altijd bijna de enige ben die in de L2 zonder sporen rij.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:20

Ik rij nu alleen met sporen, eerst ook met zweep. Vind het irri dat je je handne dan zo vol hebt Haha!.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:39

ik rijd liever ook zonder zweep maar soms hebie hem gewoon net ffies nodig. Thuis rij ik nu altijd zonder en met wedstrijden neem ik hem nog maar wel even mee.

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:33

Ja het mag gewoon. Ik rijd zonder zweep ik vindt het altijd lastig en mijn paardje kan er niet goed tegen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 22:33

misschien dat ik straks wel zonder kan, maar durf hem nu de eerste keer met sporen niet gelijk weg te laten... Is toch wennen hoor... Sporen...
Ik ben nog een beetje te bang om ze te gebruiken.
Had ze heel laag hangen, toen ik ze gister voor het eerst om had, dus instructeur kwam bak binnen: Heb je je sporen om? Zo hé! Maaruh... Die moeten wel wat hoger hoor! Daar zijn die hoekjes voor op je laarzen Schijnheilig
(alsof ik dat niet wist Knipoog ) hahahaha...
Maar goed, we hebben ze net onder de sporensteuntjes gedaan als compromis... Het ging echt veel fijner, had net even wat meer te vertellen en ineens kon ze toch wel een uitgestrekte galop Bloos Tong uitsteken Haha! Knipoog

We gaan het gewoon met allebij proberen morgen, kunnen we met de lessen altijd beginnen de zweep aan de kant gaan leggen om te kijken of dat lukt...
Iedereen bedankt!

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:23

ik rij eigenlijk al vanaf L1 met zweep best raar maar ik reed toen met kleine knopspoortjes ik tikte me pony soms onbewust op zun kont en dat leverde bokkensprongen op in de proef Vork Haha!

ik heb trouwens is gelezen dat [als je een handige papa hebt Tong uitsteken ]
als je niet kan of echt niet met sporen wilt rijden je de spoor er af kan vijlen zodat je zeg maar alleen dat zilver om je laars ziet dus de spoor zelf bijvoorbeeld zo'n knopspoortje is de knop weg gevijlt werk goed hoor Knipoog

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:03

Nou Joyce, ben benieuwd hoe het gisteren gegaan is.. Met sporen?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 12:09

Nou, gister was geen succes, was wel blij met mijn sporen, want had ze wel nodig om haar de baan rond te krijgen...

Moenira was enorm gespannen op de trailer... Al een ongelukje doordat ze de lijn in haar mond pakte en ging hangen van schrik. We konden haar bijna niet zadelen en mijn hulp kreeg een flinke kopstoot en heeft nu een bult op haar neus Ach gut ... Losrijden mocht met maximaal 4 in een heel klein stukje van zo'n 15 bij 25m Met een scherm tussen de wedstrijdbak en de inrijdbak waar de paarden ook nog doorheen moesten. Ik had te weinig tijd en ruimte om haar ontspannen te krijgen, elke keer raakte ze opnieuw van slag. (Vooral die prachtige hengst van Esther Liano galopeerde nogal indrukwekkend Bloos )

De wedstrijdbak was prachtig aangekleed met hekjes, pilaren en bloemstukken, maar mede door dat scherm waarachter je soms de paarden zag bewegen en goed kon horen en de kantine, voor Moenira dus te veel...

Geen tijd om de baan te verkennen, waren halverwege, net bij de kantine en jury toen een bel werd geluid om te beginnen...
Heb haar echt de baan door moeten prikken en af en toe hangen aan de teugels om te voorkomen dat we de baan door zouden vliegen bochten afsnijden met verkeerde stelling en er ging daardoor wel meer mis...
Niet leuk dus...
Punten vielen me nog mee (149), maar ontzettend jammer omdat we weten hoeveel beter we kunnen rijden als ze niet zo gestresst is... Dan is het echt even slikken...

Maar goed, straks weer naar buitenwedstrijden en dan kan ik die sporen gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn Knipoog Net even dat beetje extra als het éven Tong uitsteken moeilijk wordt Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door joyce B op 26-03-05 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 12:11

Ai, niet zo'n geslaagde dag dus...
Nouja, volgende keer beter Lachen

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 12:19

Hmm jammer... Wat zul jij blij zijn als je weer naar buiten mag Clown Appelscha? of Drachten?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 13:00

Nu achteraf had ik gewild dat we in Appelscha al weer mochten Knipoog
We beginnen de 23e in Drachten weer.
9 april chauffeur ik Alette, dus dan kom ik je misschien nog wel tegen. zij start ook B.
Groetjes, Joyce

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 23:06

149 punten in zo'n situatie zegt alleen maar dat er nog veel progressie in zit. Als je kijkt naar de situatie daar in Hemrik en straks buiten komen die punten vanzelf. Je moet niet vergeten dat je paardje ook nog jong is en je gewoon die B door gevlogen bent Haha!

Wat betreft die bak daar in Hemrik is gewoon ontzettend ongunstig voor paarden als Moenira, maar elke keer leert ze natuurlijk weer en zal het ook steeds beter gaan. Net zoals laatst in Siegerwoude bijvoorbeeld.