Bijna alleen zaterdag's paardenwedstrijden in het noorden!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lienet

Bijna alleen zaterdag's paardenwedstrijden in het noorden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 12:40

Bijna alle paarden wedstrijden in het buitenseizoen zijn hier op zaterdag, in het Noorden. Erg lastig voor , mijn dochter werkt nl op zaterdag, ze kan dus maar een paar wedstrijden gaan rijden. Terwijl de pony's bijna allemaal op zondag zijn. Ik vind dat de organisaties van wedstrijden weinig rekening houden met jeugd (en natuurlijk ook volwassenen) die zaterdags; een (bij)baantje hebben. Zucht.... hoe zit dat in de rest van Nederland eigenlijk?

Voor ons zit er niets anders op dan genoegen nemen met slechts 2 a 3 wedstrijden dit groene seizoen, schiet niet echt op zo....jammer.

Jokonootje

Re: Bijna alleen zaterdag's paardenwedstrijden in het noorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 12:47

Dat viel mij ook al op nu heb ik Hesther nog niet zover dat ik al mee kan rijden in de wedstrijden maar toch word dat straks denk ik wel een probleem voor me want het staat wel in de planning om te gaan starten met haar en ik werk ook op zaterdag ...

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:39

Het verschilt ook wel welke klasse je rijdt.. De B is vaak op vrijdagavond, tenminste in iedergeval het indoor seizoen..

Ik heb net een hele rits wedstrijden opgegeven (paarden) 4 op zaterdag van de 8.. valt dus nog wel redelijk mee...

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:44

Ze houden sowieso weinig rekening met het noorden. Er zijn hier ook nooit endurance wedstrijden, of (oefen)crossen.
Discriminatie Haha! !

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 17:37

Volgens mij valt dat best mee. Anders moet je misschien eens wat verder van huis gaan.

Padua

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 18:39

Heey,,

Ik woon ook in het noorden (Groningen, Delfzijl) ... Dit is nou ook net het gene waar ik me een beetje aan ergerde ,, moet ik vrij nemen voor zo'n wedstrijd.. Gelukkig komt de zomervakantie eraan d8 ik .. Maar dan zijn nóg alle wedstrijden in het weekend zowat Verdrietig

Maar dit is niet de schuld van het KNHS, maar van de vereniging die ze organiseerd , Ze kiezen zelf de data uit (en dus ook de dag...)

Niets (of niet veel) aan te doen ..

Gr Anne

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 18:45

IK heb helaas anders vaak genoeg op vrijdagavond moeten starten (en dan soms al om 5 uur, alsof je niet werkt op vrijdag). Ook op zondag is er best veel (Vries, Delfzijl). Ik vind het wel best zo, kan alleen maar op zaterdag. Eext is op pinkstermaandag, Exloo heeft doro de week op donderdag altijd springen, in Tolbert is op donderdag ook springen. Genoeg door de week.

Padua

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 18:58

Jaa delfzijl Haha! Daar rij ik (is mijn vereniging ook Haha! )

Iemand die daar heen gaat >? 10 april ?

Haha! Gr Anne

Owja Delfzijl heeft alleen op zondags wedstrijden, leuke mensen Knipoog

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 21:18

Chestnut schreef:
Ze houden sowieso weinig rekening met het noorden. Er zijn hier ook nooit endurance wedstrijden, of (oefen)crossen.
Discriminatie Haha! !

Da's ook waar ja, alleen in roden, da's toch binnenkort?

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 21:22

KarinvdM schreef:
Volgens mij valt dat best mee. Anders moet je misschien eens wat verder van huis gaan.

Nou, kijk dan maar eens op de wedstrijdkalenders van Gr/Fr. en Dr, tel maar eens hoeveel er op de zondag zijn.........

Jij jureert vaak geloof ik, meest op? meest bij de paarden of de pony's?

en hoezo verder weg.....1.5 uur met de trailer ergens naar toe? Vinden wij geen optie........elke week weer bv.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 08:26

Het is vervelend maar voor de concoursgevende verenigingen zal het wel de enige optie zijn. Ze moeten een terrein beschikbaar krijgen, en dan zou dat ook nog 2 weekenden liefst moeten. Bij 2 weekenden zit je met extra hoge kosten wat betreft huur van een tent en toiletwagen en zo, die er dus een week lang moet staan. De verenigingen zouden het best willen waarschijnlijk, maar niet kunnen omdat de kosten veel hoger worden en ze dan niet meer uit komen met een wedstrijd te organiseren, en dan houd je helemaal geen wedstrijden meer over! Wees blij dat er verenigingen zijn die jaar in jaar uit de moeite doen om outdoor wedstrijden te organiseren, het is veel werk en veel geregel, en zeker in deze tijd van economische crisis erg moeilijk, een sponsor vinden is niet meer zo makkelijk.

En 1,5 uur rijden is toch niet zo erg? Als je eenmaal op weg bent valt dat wel mee. Wij rijden ooit 4 uur voordat we op een wedstrijd zijn, en dat nog wel ooit 3 keer in een week!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:21

Chestnut schreef:
Discriminatie Haha! !

Endurance = Onstwedde
SGW = Nijeberkoop

Wie had het over 'nooit'? Schijnheilig

Overigens is een organisatie bij dat soort wedstrijden meer afhankelijk van externe factoren, zoals bijvoorbeeld grondeigenaren (dressuur en springen kunnen plaatsvinden op het terrein van je eigen rijvereniging). Twee jaar geleden stond er een nieuwe wedstrijd in Norg op het programma. Vlak daarvoor hielden wat mountainbikers op diezelfde plek een 'wilde wedstrijd'. Letterlijk 'wild', want ze lieten het terrein in verschrikkelijke toestand achter (veel rotzooi en vernielingen). Denk maar niet dat die grondeigenaren nog vergunningen wilden afgeven voor die endurancewedstrijd!

Ook stoppen organisatoren er vaak na een paar jaar mee omdat het organiseren van zo'n wedstrijd een enorm tijdrovende klus is waar je zowat het hele jaar mee bezig bent. En als er dan niemand opstaat om de organisatie over te nemen, dan verdwijnt zo'n wedstrijd weer. Zo had je in het verleden Exloo (endurance & SGW), Wittelte (endurance) en Franeker (SGW).

Anyway, als je wilt dat er meer SGW- of endurancewedstrijden komen, dan kun je zelf met een groepje enthousiastelingen de handen ineen slaan. Het is niet de KNHS die dit soort wedstrijden organiseert, maar particulier initiatief onder auspicien van de KNHS. De KNHS zegt ook niet 'daar en daar moet er een wedstrijd komen'. Lachen

Wat de vraag van de topicstarter betreft: ik kreeg eerst de indruk dat het te maken zou hebben met het KNF-verleden van het noorden. KNF-wedstrijden vonden destijds bijna altijd op zaterdag plaats. Maar ja, als ze de pony's wel op zondag doen en de paarden op zaterdag, dan zit er een andere reden achter. Jammer idd voor degenen die op zaterdag bijvoorbeeld werkverplichtingen hebben!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:31

Valt wel mee toch.... En wat is er nou erg aan als je een eindje moet rijden...? Er zijn zat leuke concoursen op zondag! Bijv. Marum (24 april), Koninginnedag Beilen (ok, is op een zaterdag, maar neem aan dat je dan vrij bent...), Rolde is op 22 mei (zondag!), CH Oosterwolde is ook op doordeweekse dagen, er zijn avondwedstrijden in Boerakker en Aduard (rond juni/juli), Gasselte is op een zondag, CH Surhuisterveen (aanrader!) is op een woensdag,...... Dus als je even zoekt dan kom je vanzelf ergens. Als je eenmaal op de snelweg zit en je kunt mooi doorkachelen dan valt het best mee hoor, vanuit delfzijl kun je toch ook naar wedstrijden in friesland en drenthe... Ik woon zelf in friesland en rijd ook geregeld wedstrijden in noord-holland (= 1,5 uur rijden valt mee Haha! ), groningen, drenthe en overijssel. Vaak valt de reistijd best mee! Suc6 in ieder geval!!!!

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:50

ik woon ook in t noorden. (in de buurt van Stadskanaal) Maar hier zijn wel een paar verenigingen die ook in de zomerdag op woensdagavond wedstrijden organiseren! Misschien dat je daar eens naar kan kijken!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:22

In Dokkum is vaak door de week en weekend derby's (waar je ook alleen op zondag kan opgeven) en in Warffum is altijd 's zondags. 6 Mei in Kloosterburen... Als je echt wat wil... moet je zoeken!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:39

Het is me nooit opgevallen, maar je hebt wel gelijk. Ik weet niet hoe noorden jij bedoeld, maar zuidwolde heeft zoieso om de maand een wedstrijd ook op zondag voor alle klasses. Ik heb het geluk gehad dat ik het altijd met mijn bijbaantje heel goed kon regelen. We waren met zijn 3en en ik kon altijd smiddags werken, dus kon ik altijd smorgens nog op concours. Ik werkte in een supermarkt, ideaal!

krunsjkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:08

Bij de osseweide in Dokkum zijn komend zomerseizoen vrij veel wedstrijden op de zondag en woensdag avond..ik heb namelijk regelmatig het zelfde probleem. Ik weet natuurlijk niet waar in het noorden jullie wonen...als jullie in groningen wonen wor dhet al lastiger..

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:37

toen ik nog wedstrijden reed met een kwpner reed ik ook alleen op zondag omdat we dan de trailer + auto van het bedrijf konden gebruiken en die alleen met hoge uitzondering op een zaterdag konden gebruiken maar we hadden toch minstens 2 keer in de maand een wedstrijd en sommige maanden elke week we reden b.v in Stadskanaal, Ter apel, Emmen, Zeijen, Vries lag aan welke klasse we reden Annen dus ze zijn er wel

groetjes bren

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:08

DCE Exloo ( zie www.hippischcentrumexloo.nl)

10-04`05
24-04`05
15-05`05

3 keer een zondag!

De Eekwal heeft in juni ook een wedstrijd op zondag. Moet je trouwens altijd snel bij zijn.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:27

Ik weet niet of je nu de paarden bedoelt of de ponys (ik ben veel te lui om alles hierboven na te lezen..... ), maar volgens mij zijn er hier véél meer wedstrijden op zondag dan jij denkt .......... Tientallen.......
Alleen jammer dat de kampioenschappen nooit op zondag zijn......... Ja

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:33

Dat ben ik helemaal niet met je eens. Ik kan zelf niet op zondag en dan valt weer op dat er vrij veel wedstrijden op zondag zijn. Maakt mij niet uit want er is ook genoeg op zaterdag.

Maar kampioenschappen op zondag etc ben ik tegen..ten eerste omdat ik zelf niet kan maar ik ken ook genoeg mensen die christelijk zijn en daarom op zondag geen wedstrijden rijden. Daar mag ook rekening mee worden gehouden vind ik.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:40

Pinacolada schreef:
Maar kampioenschappen op zondag etc ben ik tegen..ten eerste omdat ik zelf niet kan maar ik ken ook genoeg mensen die christelijk zijn en daarom op zondag geen wedstrijden rijden. Daar mag ook rekening mee worden gehouden vind ik.

Volgens mij zijn er meer mensen die werken op vrijdag dan dat er mensen zijn die christelijk zijn (en principieel niet op zondag willen starten) die mee willen rijden tijdens de kampioenschappen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:46

Pinacolada schreef:
Maar kampioenschappen op zondag etc ben ik tegen..ten eerste omdat ik zelf niet kan
maar ik ken ook genoeg mensen die christelijk zijn en daarom op zondag geen wedstrijden rijden

. Daar mag ook rekening mee worden gehouden vind ik.

Precies!
Dat scheelt gelijk weer concurrentie!!! Haha! Haha! Haha!

Nu zijn bij ons de Regio-kampioenschappen op VRIJDAG........
Dan mag je "geloven" wat je wilt, maar ik ken genoeg werkgevers die je op zo'n dag niet zomaar even laten gaan........... (i.v.m. rechtzittingen van cliënten en dergelijke)

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 23:21

Pinacolada schreef:

Ik ben blij dat hier in het Noorden(Friesland/Drenthe/Groningen) de meeste wedstrijden op zaterdag zijn. Wij zijn niet erg christelijk ofzo, maar mijn vader rijdt liever niet op zondag. Moet wel een hele speciaal evenement wezen, willen wij er op zondag heen gaan..
Ik werk nu ook op zaterdag(en vrijdagavond), omdat ik op het moment even geen wedstrijden rij. Over een maand start ik weer, dus dan moet ik even van tijd switchen op m'n werk. Ik kan best s'middags/-avonds werken als ik s'morgens op concours moet. Ideaal is anders, maar je moet toch keuze's maken denk ik!

AnoeskaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 23:34

Het duur nog wel even, maar hier is er ook nog een op zondag.
Sterker nog: je mag kiezen of je op zaterdag of zondag wil of zelfs op allebei de dagen Haha!

Datum: 10 en 11 september in Annen.

Hier in kring Noord-Drenthe valt het wel mee met wedstrijden op zondag. Vooral kring Zuid-West is wat dat betreft iets behoudener.