onregelmatig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 09:54

hoi,
mijn paard loopt soms onregelmatig. envolgens mijn instructrice kan ik hierdoor de ring uit worden gestuurd. het is voornamelijk in draf op de rechterhand en zo af en toe op de rechterhand in de galop. kan ik hierdoor de ring uit worden gestuurd?? kan ik daardoor voor in protest gaan ofzo bij een ringmeester? iemand ervaring? zojah wat heb je toen gedaan?

Melanie15

Re: onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 09:58

Ja je kan de ring worden uitgezet

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 10:11

En je kan dan wel stennis gaan schoppen maar dat heeft geen zin, want de jury bepaalt, en een onregelmatig paard hoort niet thuis in een dressuurproef.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 10:20

Je kan inderdaad de ring uit worden gestuurd. En terecht, want een paard wat onregelmatig loopt hoort niet op een wedstrijd thuis.

Snappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 15:38

Wat hier boven wordt beschreven, ben ik het helemaal mee eens!!
Een onregelmatig paard hoort niet thuis op een wedstrijd, er hoort niet eens een ruiter/amazone op te zitten. Boos! Boos!

Laat de dierenarts komen om je paard na te laten kijken voordat je de problemen erger maakt dan dat ze al zijn.
Hij loopt niet voor niets onregelmatig.... het is een teken dat er wat aan de hand is !!!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 15:57

Onregelmatig.......... dan kan het paard door rijtechnise problemen niet zuiver lopen IMO. Het paard is dan niet kreupel..... Je zult er voor worden gestraft op de onderdelen zelf en de zuiverheid van de gangen.

Als een paard aan beide kanten niet goed loopt. Dan kan je de baan uitgestuurd worden, aan een kant, mss ligt het dan aan het rijtechnise gedeelte en dan is het ook weer zowat dat je de baan uit gestuurd wordt.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 16:20

Als je paard onregelmatig is klopt er iets niet met je paard.. Om hiervoor in protest te gaan vind ik eigenlijk dieptriest.. ga eerst eens na WAT er met je paard aan de hand is.

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 17:25

Het kan natuurlijk ook aan de ruiter liggen en niet alleen aan het paard!
Het kan zijn dat het paard op de ene hand strenger gereden wordt en teugel kreupel gaat lopen, maar er een keer iemand naar laten kijken kan natuurlijk nooit geen kwaad.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 17:33

Als hij af en toe kreupel loopt dan heb je rijtechnische problemen en dan hoor je idd niet op een wedstrijd thuis,laat hem idd nakijken door een DA en mankeert hij niks,zoek dan een goede instructeur..
www.hoefkatrol.com
www.paardenbegrijpen.nl

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 17:43

ga eerst eens na WAT er met je paard aan de hand is.[/quote]

hoi,
even een reactie op jou.
na 6 bezoekjes van verschillende dierenartsen hier uit de buurt weet nog steeds niemand wat er dus precies met haar aan de hand is. maar iedere da zei dat ik gewoon met haar mag rijden. ze word door 2 verschillende mensen gereden (door mij en door de eigenaresse) maar bij allebei loopt ze onregelmatig...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 17:51

Ga alstjeblieft een keer naar Antoine de Bohdt..www.hoefkatrol.com ik weet zeker dat hij je verder kan helpen,waarsch. is je paard scheef en als je hem zo doorrijdt dan heb je over een jaar waarsch. wel een paard met hoefkatrolonsteking etc.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 18:08

hunter87 schreef:
ga eerst eens na WAT er met je paard aan de hand is.

hoi,
even een reactie op jou.
na 6 bezoekjes van verschillende dierenartsen hier uit de buurt weet nog steeds niemand wat er dus precies met haar aan de hand is. maar iedere da zei dat ik gewoon met haar mag rijden. ze word door 2 verschillende mensen gereden (door mij en door de eigenaresse) maar bij allebei loopt ze onregelmatig...
[/quote]

Dan ligt het misschien aan de manier van rijden idd.. Ik heb geen idee wat voor paard het is. Heb je je zadel al na laten kijken en haar tanden??

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 18:18

Waar het aan ligt maakt niet uit, maar jij mag niet kwaad worden op de jury, het is tenslotte jouw probleem dat hij onzuiver loopt. Misschien is het een aangeboren afwijking, jammer dan, maar dan is hij dus niet geschikt voor dressuur. Als je wilt blijven rijden op wedstrijden, zal je dus een ander paard moeten zoeken...

Kwaad worden op de ringmeester is helemaal in en in triest. Die beste persoon staat daar al een heel dagdeel een beetje uit zijn neus te eten en mensen op te roepen. Je wilt niet weten wat je als ringmeester allemaal naar je hoofd krijgt door sommige ruiters, terwijl zij er niets aan kunnen doen.
Het is tenslotte niet zijn/haar schuld dat je paard onregelmatig loopt.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:34

mijn paard gaat soms ook onregelmatig in de proef. Hij is nl behoorlijk groot, nog slap bespierd enz. Als hij moe wordt gaat hij in mn handen hangen en daar kunnen nog wel eens tactfouten door onstaan. Daarnaast gaat hij als hij bang is zn rug vastzetten, waardoor ik dus in de bochten achter onregelmatigheid krijg.
Afhankelijk van hoe erg het is kan je de proef uitgezet worden, is mij nog nooit gebeurd, ik krijg gewoon een 4 of 5 voor het betreffende onderdeel (en terecht) en verder niet.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:36

Als het niet iets medisch is dan zou ik toch maar snel een andere instructrice zoeken en op een andere manier gaan rijden..

De tips van Elisa2 zijn misschien nog niet zo slecht Haha!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:46

Loopt ie alleen onregelmatig onder het zadel?

Want dan is het waarschijnlijk een rijtechnische fout.
Als je huidige instructrice het niet kan oplossen zoek dan een andere, want je kan een paard hier echt kapot mee rijden.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:54

hunter87 schreef:
na 6 bezoekjes van verschillende dierenartsen hier uit de buurt weet

Bezoekjes van de dierenartsen op stal dus?
Er zijn dus geen foto's gemaakt?
Als ik jou was zou ik dan naar een goede kliniek gaan en daar foto's laten maken.
Een paard loopt niet zomaar onregelmatig.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 11:15

nee er zijn geen fotos gemaakt. hij heeft haar onderzocht. toen gelongeerd en ik moest erop...

hmmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 11:31

Ik denk ook dat het waarschijnlijk een rijtechnische fout is. Mijn paard deed het ook en was een tijd vooral in de middendraf wat onregelmatig. Op die onderdelen kreeg ik dan ook een 5.

Ik heb nu een hele goede instructeur en paard en ik zijn gigantisch vooruit gegaan waardoor die onregelmatigheid nu weg is. Dus een paard kan wel degelijk onregelmatig gaan door een slechte rijtechniek.

Zoek een instructeur die je hier goed mee kan helpen en het is natuurlijk altijd slim om eerst eventuele veterinaire problemen uit te sluiten. Maar als de dierenarts zegt dat je er gewoon op kan rijden, dan kan dat toch zeker wel. Die kan dat toch beter inschatten dan een paar mensen hier op het forum die je paard nog nooit hebben zien lopen (dit bedoel ik niet gemeen hoor.)

succes

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 11:45

Ieder paard kan wel eens een onregelmatige pas maken in de proef. Maar als het regelmatig voorkomt is er echt iets niet goed.

Vooral als je het weer is het triest dat je gaat starten door de spanning van de kans dat je uitgesloten wordt kan je het probleem verergeren. Denk niet dat je dat wil.

Eerst probleem oplossen dan pas weer starten.

wishmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:50

hoi , nou ik wil je niet op enge dingen brengen maar het kan een grote kans van atrose zijn want mijn pony had dat ook precies wat jij nu zegt een ik werd wel de ring gewoon uitgestuurd of er werd weer gezegd dat hij niet goed liep toen zijn we naar utrecht gegaan en kwamen we tot de conclusie atrose ...dat onregelmatige loopje is heet teugelkreupel.

valgirl1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:56

ik zou de hoefsmid er ff bij laten komen mijn paard heeft ook een tijdje onregelmatig gelopen maar dit had met zijn stand van zijn hoeven te maken hij is binnen kant iets schuin afgekapt en nu loopt hij weer lekkr bij het ondehouden bekappingen wordt dat steeds gedaan

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 09:57

ik zou zowiezo een andere instructie zoeken.. als het rijtechnisch is, moet je echt anders gaan rijden.
of raadpleeg www.happy-athlete.nl eens
mijn paarden hebben er erg veel baat bij. als het paard scheef oid is belast hij zijn spieren en dus zijn gewrichten e.d verkeerd, waardoor het van kwaad tot erger wordt, zeker als je op die manier door blijft rijden.

cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:03

hunter87 schreef:
nee er zijn geen fotos gemaakt. hij heeft haar onderzocht. toen gelongeerd en ik moest erop...

als jullie na deze bezoekjes van de dierenarts niet weten wat het is lijkt het mij verstandig om haar eens echt te laten onderzoeken! dus niet alleen voelen en kijken, maar ook beeldmateriaal! Ga naar een goede kliniek. de kans is groot dat er dan wel duidelijkheid komt!
de lingehoeve in lienden bijvoorbeeld is erg goed. ze hebben daar meer mogelijkheden wat betreft het onderzoeken en dat geeft natuurlijke een grotere kans dat jullie een antwoord krijgen op de vraag wat het is waardoor ze onregelmatig loopt.

ik zou er zeker niet mee doorrijden en snel actie ondernemen! omdat je niet weet wat ze heeft, weet je ook niet of ze hier veel pijn door heeft of niet en misschien maak je het wel erger dan het al was door gewoon te gaan rijden. ga vooral niet starten, hoge punten kun je zoiezo wel vergeten met een paard dat onregelmatig loopt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:07

Met een paard waarvan je weet dat hij onregelmatig is zou ik geen wedstrijden starten.
Want dan is het heel terecht dat je eruit wordt gezet.

Ik ben er eens uitgezet bij een paard vol spanning die zich vast zetten in de rug en zich recht als een plank maakte...nee die loopt niet zonder taktfouten een appuyement en travers... dan heb je gewoon te maken met een schele jury als die dat niet doorziet. Maar zelfs dan heb je niets in te brengen..jury heeft laatste woord.

Dus ja, je kan er in jou geval terecht uitgezet worden.