Als je Z2 dressuur bent mag je dan B starten??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Als je Z2 dressuur bent mag je dan B starten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 16:18

nou mijn vraag is denk ik duidelijk.
een vriendin van mij heeft morgen wedstrijd ze vroeg of ik ff voor wou lezen en nou zag ik een combinatie staan die me erg bekend voor kwam en ik keek bij de Z2 en ja hoor daar deed ze ook mee..

Mag je B starten terwijl je Z2 bent?

een andere vriendin van mij is ook vaker Z2 geweest en die doet t nooit, maar ik kan me herrinderen dat dat ook te maken had met t commentaar dat ze kreeg als ze een jong paard in de B reed.

Kylan

Re: Als je Z2 dressuur bent mag je dan B starten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 16:26

Als je met een paard start dat nog nooit een wedstrijd gelopen heeft mag het. Behalve als je al een paar keer Z geweest bent, dan moet je in de L beginnen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 16:31

Om precies te zijn mag je als je TWEE KEER Z1 bent geweest (MET WINSTPUNTEN) niet meer in de B starten.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:03

zerena schreef:
Om precies te zijn mag je als je TWEE KEER Z1 bent geweest (MET WINSTPUNTEN) niet meer in de B starten.

volgens mij mag je HC heus nog wel B starten hoor Knipoog
Alleen niet meer voor punten, maar waarom zou je met de huidige promotie regelingen Knipoog Als je dan 2x Z1 bent geweest hoef je toch niet je punten uit te rijden. (ook al als je m bent geweest hoef je de punten van het b niet meer uit te rijden)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 17:53

Sprintje schreef:
zerena schreef:

volgens mij mag je HC heus nog wel B starten hoor Knipoog
Alleen niet meer voor punten, maar waarom zou je met de huidige promotie regelingen Knipoog Als je dan 2x Z1 bent geweest hoef je toch niet je punten uit te rijden. (ook al als je m bent geweest hoef je de punten van het b niet meer uit te rijden)

ik bedoelde ook eigenlijk offiecieel voor punten en prijs..

ik weet dat je als je bijvoorbeeld M2 bent en je paarfd heeft bijvoorbeeld een jaar stil gestaan en je wilt m eerst ff in de B starten dan mag dat en je mag zo weer terug naar de M2..

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:45

jah idd klopt.
Ik rijd zelf ook Z2 en heb mijn paard in de B lopen. die heeft nog nooit wedstrijden gelopen die is 3 jaar dus dan mag het wel Haha!

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:52

k snap het niet helemaal, want volgens mij wordt hier over twee verschillende dingen gepraat (of ik snap het helemaal niet meer Haha! Bloos )

De combinatie (dus ruiter en paard) rijden in de Z2...., dan mag ze datzelfde paard niet in de B uitbrengen voor prijzen (toch)

Maar als de ruiter een ander paard heeft dat bijvoorbeeld nog nooit een wedstrijd heeft gelopen dan heeft de ruiter toch de mogelijkheid het paard wel gelijk hoger uit te brengen, maar het hoeft toch niet?

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:34

het is heel simpel. Als je Twee keer of vaker Z2 bent geweest (of Z1) mag je niet meer officieel B starten ook al is het paard nog nooit op concours geweest. HC starten mag natuurlijk wel. Als je 1 keer Z2 bent geweest mag je gewoon met een nieuw paard in de B starten. Als je 1 keer Z bent geweest en je start dan B met een nieuw paard en daarna met je 3e paard ook Z mag je de B met je 2e paard gewoon uitrijden. Hierna mag je echter geen B meer starten.

tommy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:10

en als je met 1 paard Z2 bent geweest....,mag je dan alleen in de B vervroegd promoveren???? of ook bv in de L1/ L2 ????

sheda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:20

Geldt dat ook voor Z1 bij de ponys of tellen alleen de paardenklassen Z

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:39

volgens mij tellen de pony`s ook mee maar dit weet ik niet helemaal zeker.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 00:07

Danielle01 schreef:
De combinatie (dus ruiter en paard) rijden in de Z2...., dan mag ze datzelfde paard niet in de B uitbrengen voor prijzen (toch)

Als de combinatie (actief) in de Z2 rijdt mag de combinatie NIET in B (officieel) uitkomen. Niet op verschillende dagen, en nooit en ter nimmer op dezelfde dag mag een combinatie in 2 verschillende klassen uit komen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 00:39

silloouuhh schreef:
het is heel simpel. Als je Twee keer of vaker Z2 bent geweest (of Z1) mag je niet meer officieel B starten ook al is het paard nog nooit op concours geweest. HC starten mag natuurlijk wel. Als je 1 keer Z2 bent geweest mag je gewoon met een nieuw paard in de B starten. Als je 1 keer Z bent geweest en je start dan B met een nieuw paard en daarna met je 3e paard ook Z mag je de B met je 2e paard gewoon uitrijden. Hierna mag je echter geen B meer starten.

Oke dit is duidelijk en dit wilde ik weten, bedankt!

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 09:44

Sammie schreef:
Danielle01 schreef:

Als de combinatie (actief) in de Z2 rijdt mag de combinatie NIET in B (officieel) uitkomen. Niet op verschillende dagen, en nooit en ter nimmer op dezelfde dag mag een combinatie in 2 verschillende klassen uit komen.

maar dat doe ik ook. Ik rijd Z2 met mijn pony en start mijn paard van 3jaar in de B. Ik kan toch niet met een paard dat nog nooit op concour is geweest meteen in de L starten. Dan kan ik nog wel een jaar wachten voordat ik wedstrijden kan rijden Tong uitsteken

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 12:11

Citaat:
maar dat doe ik ook. Ik rijd Z2 met mijn pony en start mijn paard van 3jaar in de B. Ik kan toch niet met een paard dat nog nooit op concour is geweest meteen in de L starten. Dan kan ik nog wel een jaar wachten voordat ik wedstrijden kan rijden Tong uitsteken

Neej dat doe je niet, want je rijd niet met het Z2 paard in de B maar met een jong B paard
[/quote]

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:33

sheda schreef:
Geldt dat ook voor Z1 bij de ponys of tellen alleen de paardenklassen Z

Dit geldt ook voor pony's,
Als jij bijvoorbeeld met een pony in de Z hebt gereden en daarna ook nog met een paard, dan mag jij geen B meer starten. (Behalve HC dan natuurlijk.)

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:05

Zal het niet gewoon een foutje op de lijst zijn?
Want dat kan natuurlijk niet dat ze eerst in de B start en dan daarna nog ff een Z2 proef rijdt..

Veel mensen snappen de TS niet.. Er staat combinatie, dus niet ruiter..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 21:32

miesie schreef:
Zal het niet gewoon een foutje op de lijst zijn?
Want dat kan natuurlijk niet dat ze eerst in de B start en dan daarna nog ff een Z2 proef rijdt..

Veel mensen snappen de TS niet.. Er staat combinatie, dus niet ruiter..

Het gaat het niet om de zelfde Paard, alleen zelfde ruiter

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 22:11

Ooh ok, nu snap ik het...
Maar volgens mij kan die persoon gewoon B starten, misschien is die persoon pas 1 keer Z geweest..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 22:16

miesie schreef:
Ooh ok, nu snap ik het...
Maar volgens mij kan die persoon gewoon B starten, misschien is die persoon pas 1 keer Z geweest..

T was al duidelijk..
ik had al vermeld dat ik weet wat t was