Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Odie schreef:Even voor de duidelijkheid:
Geen van de kur rijders heeft de future test gereden! Nix piaffe, passage of eners!
Tommie, Angela en Diederik hebben de Prix St Georges gereden tijdens de Future test en tijdens de kur heeft alleen diederik een inter 1 niveau laten zien en angela en tommie een youngriders kur.
Dit alles omdat mevrouw Fillion niet blij was met het feit dat Meneer Peeters haar niet had uitgenodigd voor het future test festijn, met als gevolg dat alle deelnemende youngriders dan maar de psg moesten rijden.
Citaat:De laatste wedstrijd in het kader van de Rabo Future cup vindt plaats tijdens Indoor Brabant. Deze wedstrijdenreeks is in het leven geroepen voor dressuurruiters en –amazones tussen de 21 en 25 jaar, die de overstap willen maken naar de grand prix. Bondscoach junioren en young riders, Jan Peeters, is een van de initiatiefnemers van de Rabo Future cup. ‘Op zich is het niets nieuws. In Duitsland kennen ze al jaren zo’n rubriek. In de praktijk blijkt de groep ruiters en amazones die net te oud zijn voor de young riders in een gat te vallen. En aansluiting op grand prix niveau bij de senioren is nog niet zo eenvoudig. Met deze wedstrijdenreeks geven we ondersteuning. De proeven die verreden worden zitten qua niveau tussen de prix st georges en grand prix in. Daarnaast verzorgen wij diverse clinics. Het is overigens een try out. Na Indoor Brabant zullen we deze opzet evalueren en waar nodig aanpassen’, legt Peeters uit.
Lielle schreef:Ik vraag me bovendien af wat een amazone die op de Olympische spelen heeft gestart te zoeken heeft in een rubriek die bedoeld is om de overstap van young rider naar GP te vergemakkelijken?
Ragne schreef:het is dit nu en anders is er NIETS..denk daar maar eens over na
Ragne schreef:Lielle schreef:Ik vraag me bovendien af wat een amazone die op de Olympische spelen heeft gestart te zoeken heeft in een rubriek die bedoeld is om de overstap van young rider naar GP te vergemakkelijken?
Misschien omdat zij nu met jonge paarden de kans heeft uit te testen hoe deze het op GP-niveau doen? Idocus was al GP voordat Marlies hem te rijden kreeg, Roman Nature en Laurentianer zijn door haarzelf opgeleid naar dit niveau.