Probleem...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GummyBear

Probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 20:48

Hoihoi,

Ik heb een probleem. Met losrijden op wedstrijden rijd ik mijn pony altijd lekker los en wanneer ik merk dat ze lekker soepel is, ga ik pas aan het werk. Dat gaat allemaal super!! Maar zodra ik de binnenbak in ga, is alles meteen weg...Ze loopt niet meer nageeflijk en dat vind ik eigenlijk best jammer, omdat ze supernetjes loopt met losrijden.
Weten jullie hoe dit kan? Wat kan ik eraan doen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

Pikolino

Re: Probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:14

ik denk dat dit topic bij [RT] hoort maarja Haha!

probeer heet probleem bij jezelf te zoeken. misschien dat jij wel gespannen of zenuwachtig bent net voor de proef en dan denk je misschien wel och daar gaan we weer dan zal ze wel weer met de hoofd de lucht in gaan enzo...
je moet proberen gewoon is puur voor de lol te gaan rijden en kijk maar waar het schip strand is het 140 dan laat je dat voor wat het is en de volgende keer beter Lachen
als je wat relaxter bent gaat het vanzelf beter probeer ook veel in binnebakken en als je de mogelijkheid hebt op andere accomodaties te rijden Knipoog
vlecht je paard is in en hou een soort oefenwedstrijd! zorg er iig voor dat JIJ voor je proef lekker ontspannen bent dat breng je dan over op je paard en dan gaat het vanzelf beter!

heel veel succes Haha!

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 21:21

steffie4ever schreef:
ik denk dat dit topic bij [RT] hoort maarja Haha!

probeer heet probleem bij jezelf te zoeken. misschien dat jij wel gespannen of zenuwachtig bent net voor de proef en dan denk je misschien wel och daar gaan we weer dan zal ze wel weer met de hoofd de lucht in gaan enzo...
je moet proberen gewoon is puur voor de lol te gaan rijden en kijk maar waar het schip strand is het 140 dan laat je dat voor wat het is en de volgende keer beter Lachen
als je wat relaxter bent gaat het vanzelf beter probeer ook veel in binnebakken en als je de mogelijkheid hebt op andere accomodaties te rijden Knipoog
vlecht je paard is in en hou een soort oefenwedstrijd! zorg er iig voor dat JIJ voor je proef lekker ontspannen bent dat breng je dan over op je paard en dan gaat het vanzelf beter!

heel veel succes Haha!

thanx Haha! nu ik er bij nadenk, is het denk ik idd de spanning...ik ben nu L1 + 8 en ben dus de L1 doorgereden zonder nageeflijkheid Tong uitsteken...Bij de L2 moet ik echt ff meer ontspannen zijn dan, haha Tong uitsteken

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:27

Citaat:
thanx Haha! nu ik er bij nadenk, is het denk ik idd de spanning...ik ben nu L1 + 8 en ben dus de L1 doorgereden zonder nageeflijkheid Tong uitsteken...Bij de L2 moet ik echt ff meer ontspannen zijn dan, haha Tong uitsteken

dat moet je NU al zijn Knipoog --> ontspanne
je kan echt niet eerder de L2 in voordat je paard ''aan de teugel'''of te wel nageefelijk kan lopen!
in de L2 moet je de geheleproef doorzitten--> middendraf lichtrijden <--
dus dan moettie zeker nageefelijk lopen Haha!

kimberlyew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:35

Mss het paard eerst even laten kijken voordat je hem aan de teugel wil rijden??? Zo kanhet paard zien dat er niks engs is en zal zich daarna beter ontspannen. Dus eerst laten kijken en dan pas bij elkaar. Lachen

Veel succes er mee. Lachen

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 20:36

steffie4ever schreef:
Citaat:

dat moet je NU al zijn Knipoog --> ontspanne
je kan echt niet eerder de L2 in voordat je paard ''aan de teugel'''of te wel nageefelijk kan lopen!
in de L2 moet je de geheleproef doorzitten--> middendraf lichtrijden <--
dus dan moettie zeker nageefelijk lopen Haha!

dat dacht ik dus ook al, maar tara loopt steeds niet nageeflijk en toch een winstpunt...wel leuk, maar niet echt voorbereiding op de L2...
en ik kan idd niet doorzitten op tara als ze niet ontspannen is...dus nog ff aan werken haha Tong uitsteken