Prijsuitreiking om 24.00 = Belachelijk toch?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marie83

Prijsuitreiking om 24.00 = Belachelijk toch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 10:04

Dag allemaal, ik moet even mijn frustratie over een wedstrijd van afgelopen weekend kwijt raken hoor.. komtie. Heb afgelopen zaterdag dus ergens gereden waar een B/ring startte om 21.00! Waardoor de ring pas rond 23.30 afgelopen was. Omdat mn vader en ik een uur moesten rijden met trailer en paard zijn we dus mooi naar huis gegaan omdat we anders pas rond 00.30 thuis waren!Dus niet aanwezig geweest bij prijsuitreiking van 24.00. Toen ik dus de dag erna belde voor de uitslag bleek dat ik 2e en 3e was geworden wat ik niet echt verwacht had. Bij de meeste concoursen kun je dan de dag erna alsnog je prijs ophalen, maar `dat konden ze echt niet doen`... Baal ik toch wel een beetje van, maarja er werd gezegd, dat risico neem je zelf en het staat in het reglement, ok mee eens maar doe zo´n prijsuitreiking dan niet om 24.00!!!
Bah Stom!

KarinvdM

Re: Prijsuitreiking om 24.00 = Belachelijk toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 10:07

Het kan nog later...

Je had van te voren kunnen weten dat het laat zou worden. Waarom heb je je paard niet vast naar huis gebracht? Je had daarna nog even terug kunnen gaan.

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 10:12

Dat kan inderdaad, maar vind je het dan nog niet dom geregeld? En een beetje om half 12 nog een uur heen en terug gaan rijden voor een prijsuitreiking.... tsjah, dan vind ik dat die manege minstens de service kan bieden dat je de volgende dag, als het concours daar dus nog steeds bezig is, alsnog je prijs/rozet op kunt komen halen.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 11:24

Marie83,
Kan het zijn dat je het over onze wedstrijd in Vught hebt, dan heb ik je namelijk gisteren aan de lijn gehad. Het genoemde staat duidelijk op de startlijsten als jij er dan toch voor kiest om niet bij de prijsuitreiking te zijn dan weet je het risico.
Onze wedstrijden worden altijd er druk bezocht en om zoveel mogelijk ruiters tevreden te stellen wordt er voor 1 of 2 rubrieken uitgeweken naar de zaterdagavond en dat kan dan wel eens wat later worden.

Maar ik heb wellicht een goede tip voor je; start op wedstrijden die dichter in de buurt liggen of vraag of je in verband met de reistijd wat achteraan mag starten zodat je er bij de prijsuitreiking ook bij kunt zijn (zoals het hoort). Ik weet zeker als je dit aangeeft aan het secretriaat dat het geen probleem is.

Succes

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 11:38

Dan nog... 2 kanten in het gelijk stellen eerlijk gezegd. Maar van de wedstrijd begrijp ik niet dat ze de B, waar vaak jonge mensen rijden dan zo laat doen! Doe dan de Z op die tijd. En waarom geen prijzen later ophalen de volgende dag? Dat snap ik niet. Je rijdt er zelf voor en het kost hun niet eens moeite! Maar aan de andere kant, als je om 21.00 moet dan weet je dat de prijsuitreiking laat kan worden. Dan had ik toch maar even gewacht, hoewel als je een uur moet rijden het toch wel erg laat wordt... dan kan het secretariaat wel zo stug vol blijven houden, maar is toch een kleine moeite om beetje begrip te tonen voor de situatie. Ze hoeven de prijzen niet op te sturen...ze komt ze zelf halen... wat is het probleem dan?

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 12:04

Het argument dat in de B jongere mensen rijden dan in de Z houdt geen stand hoor, maar goed dat terzijde....persoonlijk vind ik het ook niet prettig om zo laat te starten, maar je kunt het van tevoren weten en dan is het dus je eigen keuze om wel of niet te starten. Gezeur achteraf heeft dan ook geen zin lijkt me, je hebt er zelf voor gekozen om toch te gaan rijden.

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 12:07

Als je dat te laat vindt dan moet je je gewoon niet inschrijven voor die wedstrijd. Ik vindt het van die vereniging netjes dat ze zoveel mensen de kans geven om te starten. Meestal wordt er gewoon gezegd: het is vol, je kunt niet meer inschrijven. Natuurlijk is het wel heel laat, een prijsuitreiking om 24.00 uur. Maar aan de andere kant, het is weekend.
Ik moest gisteren ook heel lang wachten op de prijsuitreiking voor mijn dochter. Ze had niet zo best gereden, maar stond in het tussenklassement toch op tweede plaats. Hierdoor dus toch maar de beslissing genomen om te wachten, terwijl de kans groot was dat ze alsnog buiten de prijzen viel. Wij waren 's morgens om 10.00 uur al op de wedstrijd en we zijn gebleven tot 17.30 om de prijsuitreiking af te wachten. Gelukkig niet voor niets, ze stond aan het eind nog steeds op de tweede plaats.
Je neemt zelf de beslissing om weg te gaan en dan moet je achteraf niet gaan zeuren, dat je je prijzen niet krijgt. De anderen hebben ook zolang moeten wachten. Ik vindt het juist geen stijl als iedereen weg gaat en dan later alsnog hun prijzen krijgen, terwijl anderen netjes blijven wachten.

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 12:42

Hmm ok, dan zal ik bij deze wel uitgezeurd zijn...

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 12:45

Ik heb ook wel eens gehad dat ze de prijstuitreiking van de bixie! om 11 uur 's avonds deden. Er waren ook gewone ponies gereden en dus hadden ze gewacht met de prijsuitreiking van de bixie. Echt belachelijk, al die kleine kindjes die normaal om 8 uur op bed liggen, zaten nu tot 11 uur te wachten op een prijsuitreiking

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 13:00

Als je je inschrijft dan weet je toch ook niet hoelaat je moet? Ikzelf vindt het ook hoogstens vervelend om 1 uur of meer te moeten wachten op een prijsuitreiking..je paard staat maar op de trailer te staan zelf ben je bezweet geweest en koel je helemaal af..wat mij betreft doen ze het zo dat ze alle punten opschrijven,en je dan de coupons op kan halen en gaan..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 15:20

Melanie15 schreef:
Ik heb ook wel eens gehad dat ze de prijstuitreiking van de bixie! om 11 uur 's avonds deden. Er waren ook gewone ponies gereden en dus hadden ze gewacht met de prijsuitreiking van de bixie. Echt belachelijk, al die kleine kindjes die normaal om 8 uur op bed liggen, zaten nu tot 11 uur te wachten op een prijsuitreiking

Dat bedoel ik dus om de B en Bixies gewoon vroeg te laten beginnen...

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 16:04

melody2 Bericht Onderwerp: Re: Prijsuitreiking om 24.00 = Belachelijk toch?Geplaatst: 14-03-05 11:07
Posts: 143 Als je dat te laat vindt dan moet je je gewoon niet inschrijven voor die wedstrijd. Ik vindt het van die vereniging netjes dat ze zoveel mensen de kans geven om te starten. Meestal wordt er gewoon gezegd: het is vol, je kunt niet meer inschrijven

Ze plannen een dag waarschijnlijk niet alleen speciaal zo vol voor de ruiters maar net zo graag voor zichzelf. Hoe meer ruiters, hoe meer inschrijfgeld er te innen is. En idd als je vroeg genoeg weet dat t zo laat kan worden zou je kunnen kiezen niet mee te doen, maar de startlijst is bij alle concoursen meestal hoogstens 1 week vantevoren bekend waardoor je bij de meeste concoursen geen inschrijfgeld terugkrijgt als je je nog afmeld. Ik wil echt niet achteraf alleen over dit concours zeuren, maar ik denk dat het een redelijke regel zou zijn dat zolang een concours duurt (bv. 2 dagen) een prijs nog op te halen moet zijn. Ik vraag me gewoon af hoeveel van de mensen die nu zeggen dat ik niet moet zeuren van 23 tot 1 nog terug waren gegaan of anders niet behoorlijk hadden gebaald de dag erna. Maar goed, niks meer aan te doen. Ik zeg er niets meer over.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 16:22

Marie ik kan je niet anders dan gelijk geven. Natuurlijk is altijd alles ingedekt met regeltjes hier en regeltjes daar. Maar voor heel veel mensen, ook buiten de paardensport is het gewoon een hele grote moeite om iets voor een ander te doen. Zelf als het een kleine of geen moeite kost, zoals even een prijs voor iemand vast houden dat kost toch helemaal geen moeite? maar mensen hebben gewoon geen zin om loyaal te zijn naar anderen toe en het is natuurlijk handig dat er dan weer allerlei regeltjes zijn waar men zich achter kan verschuilen.

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 16:57

Hee, misschien een tip! Als ik laat op de avond moet rijden, in de B of L1, wil de eigenaar altijd gelijk terug naar de stal als ik gereden heb. Meestal blijf ik wel op het concours om mijn uitslag af te wachten. Maar soms kan het niet anders en ga ik eerder weg. Ik vraag dan altijd aan iemand van onze vereniging, of iemand die ik goed ken, of die eventueel mijn prijs wil ophalen. Dan weet je in ieder geval dat je hem wel krijgt. Is wel heel jammer dat je die twee prijzen misloopt. Andersom neem ik ook vaak een prijs van iemand anders mee die moet werken ofzo. Ik heb er nog nooit commentaar op gehad. Veel succes!

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 17:00

casirask schreef:
Hee, misschien een tip! Als ik laat op de avond moet rijden, in de B of L1, wil de eigenaar altijd gelijk terug naar de stal als ik gereden heb. Meestal blijf ik wel op het concours om mijn uitslag af te wachten. Maar soms kan het niet anders en ga ik eerder weg. Ik vraag dan altijd aan iemand van onze vereniging, of iemand die ik goed ken, of die eventueel mijn prijs wil ophalen. Dan weet je in ieder geval dat je hem wel krijgt. Is wel heel jammer dat je die twee prijzen misloopt. Andersom neem ik ook vaak een prijs van iemand anders mee die moet werken ofzo. Ik heb er nog nooit commentaar op gehad. Veel succes!

Ik mocht zelfs de kringkampioenstitel de volgende dag ophalen, omdat ik s'morgens in de L1 had gereden, en in de eerste groep van de B zat om 15.oo uur. Ze gingen door tot 22.00 uur s'avonds, en dan zou de kampioen bekend gemaakt worden. Even gevraagd, ze zouden bellen als de uitslag er was. Om kwart over 10 telefoon, gefeliciteerd! we zien je morgen! Fijn dat het ook zo kan!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 17:01

casirask schreef:

Volgens de officiele regeling moet dit dan wel in wedstrijdtenue. Kom dus niet aan in je spijkerbroek!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 17:02

okeej als je de starttijden weet, weet je dat het laat kan worden.. wij hebben op het gouden ei de prijsuitreiking wel eens om half 2 gehad... (snachts Tong uitsteken )
maar idd dat ze de prijzen ongeldig verklaren vind ik bull...
het is toch geen moeite om het even te bewaren? en tsja, regeltjes hier en daar.... loyaal zijn is ook een belangrijk iets..

Ribay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 17:12

Citaat:

Om hier even op terug te komen...ik weet niet of het al in de regelementen veranderd is, maar bij ons in de regio mag dit dus al niet meer. Er waren dus van die leuke slimmerikken die dus bij een prijsuitreiking gewoon naar voren kwamen, omdat ze "zogenaamd"een prijs op kwamen halen voor iemand die er niet was. Je zegt even dat je de vriendin bent, en dat je het voor haar mee moet nemen. Hup, strikje wordt meegegeven, prijzengeld (!! ja echt waar!!) wordt ook meegegeven, en weg is de prijs! Nou dan kom je dus zelf om je prijs op te halen bij het secretariaat en dan is de prijs weg!
Nou dit is dus al vaker gebeurd, waardoor ze gezegd hebben dit mag niet meer, alleen persoonlijk en anders niet!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 17:14

Ribay schreef:
Citaat:

Om hier even op terug te komen...ik weet niet of het al in de regelementen veranderd is, maar bij ons in de regio mag dit dus al niet meer. Er waren dus van die leuke slimmerikken die dus bij een prijsuitreiking gewoon naar voren kwamen, omdat ze "zogenaamd"een prijs op kwamen halen voor iemand die er niet was. Je zegt even dat je de vriendin bent, en dat je het voor haar mee moet nemen. Hup, strikje wordt meegegeven, prijzengeld (!! ja echt waar!!) wordt ook meegegeven, en weg is de prijs! Nou dan kom je dus zelf om je prijs op te halen bij het secretariaat en dan is de prijs weg!
Nou dit is dus al vaker gebeurd, waardoor ze gezegd hebben dit mag niet meer, alleen persoonlijk en anders niet!

dat kan ik ook wel begrijpen.... als het met prijzengeld is zou ik het ook niet snel aan een ander meegeven...

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 17:25

Ribay schreef:
Citaat:

Ik meld het altijd wel bij het secretariaat, dat had ik geloof ik niet gezegd.
Ik vraag gewoon of het mag dat de persoon in kwestie, die dan naast mij staat (vaak een mede amazone uit dezelfde klasse) eventueel mijn prijs mag meenemen. Ze maken er dan een notitie van. Gelukkig zit zij ook altijd bij de prijzen, en gaan we vaak samen naar dezelfde wedstrijd. Je hebt gelijk dat er ook van die mensen zijn die doen alsof ze iemand anders zijn en jouw prijs meenemen. Dat de regels hierom worden aangepast, is een goede zaak! Daar ben ik het wel mee eens

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 17:46

zo heb ik eens om 00.00 snachts op me pony gezeten(outdoor) pikkedonker...prijsuitreiking!! wie verzint dat nou!! Haha!

Indoor Emmeloord was dit jaar ook ergggggg laat!!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 17:49

jah wij hebben een keer gehad, dat we op outdoor waren en dat albert nog het 2e parcours met 1 paard moest rijden alleen die bak was niet verlicht ...albert zei; ====> Doei, doei

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:37

patries_kjp schreef:
...albert zei; ====> Doei, doei

Schitterend dat handje!!!!!!!!!!

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:49

een prijsuitrijking 30 minuten na afloop van de klasse is heel netjes
Wat mekker je toch dat kon je vantevoren weten als je van ver komt en als er veel in de ring zitten
Heb je al eens stil gestaan wat het bestuur er allemaal voor moet doen om jou en andere te kunnen laten starten
Die zitten er na 24.00 uur nog he nou petje af voor dat bestuur ik doe het niet onze wedstrijden zijn op zijn laatst om 10 uur afgelopen op zaterdag want meestal zit de zondag er nog achteraan en dan zit je er weer heel de dag
Hou in het vervolg beter in de gaten waar je gaat starten of zet er een uiterlijke tijd bij en als het later wordt dan die tijd dat ze je dan niet in hoeven te schrijven
En anders ga zelf in een bestuur zitten dan kan je je eigen tijd regelen maar dat zal je wel te veel werk vinden

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 23:23

Waarom word je er zo geirriteerd van, als ik alleen maar zeg dat ik daar niet van hou? Ok de titel... "=Belachelijk" is misschien een btje heftig, (t schijnt mensen boos te maken dus daar heb ik dan al spijt van) maar verder heb ik volgens mij weinig misdaan. En btw ja ik weet wat het is om een concours mee te organiseren. Met andere woorden ik mekker niet ik geef mijn mening.