Vraagje.. Zwanenhals sporen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xjessx

Vraagje.. Zwanenhals sporen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 20:03

Ik had een vraag..
Mogen zwanenhals sporen gebruikt worden bij pony's met de wedstrijden?
Ik word namelijk net iets wat lang voor fleur, k heb m'n beugels al een gaatje korter gedaan maar tog kom k er net niet helemaal goed bij, dus is dat misschien een oplossing om daar mee te rijden, maar de vraag was nou of dat mag?

Ik hoor het wel Knipoog

rhijnauwen

Re: Vraagje.. Zwanenhals sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 20:21

dat mag binnenkort: dressuurreglement wijziging per 1 mei 2005: art, 145 hulpmiddelen blz 40 4e allinea:
voor de ponysport zijn alleen stompe - of knopsporen , (eventueel in zwanehalsuitvoering) toegestaan waarvan de spoortand een maximale lengte heeft van 3 cm heeft (de zwanehalsspoor horizontaal gemeten) een diameter heeft en een minimale diameter van 0,5 cm

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 20:43

rhijnauwen schreef:
dat mag binnenkort: dressuurreglement wijziging per 1 mei 2005: art, 145 hulpmiddelen blz 40 4e allinea:
voor de ponysport zijn alleen stompe - of knopsporen , (eventueel in zwanehalsuitvoering) toegestaan waarvan de spoortand een maximale lengte heeft van 3 cm heeft (de zwanehalsspoor horizontaal gemeten) een diameter heeft en een minimale diameter van 0,5 cm

Echt heel erg bedankt Haha! weet ik dat ook weer Haha!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 22:24

Zwanenhals sporen mogen nu ook al hoor, kijk maar eens in de regelementen. Mits de afstand van de knop van je spoor tot aan je laars niet groter is dan 3 cm. Knipoog

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 22:40

frunnik schreef:
Zwanenhals sporen mogen nu ook al hoor, kijk maar eens in de regelementen. Mits de afstand van de knop van je spoor tot aan je laars niet groter is dan 3 cm. Knipoog

Hartstikke bedankt Haha!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 09:47

frunnik schreef:
Zwanenhals sporen mogen nu ook al hoor, kijk maar eens in de regelementen.

voor ponyruiters ook al dan, ik haal toch uit de wijzigingen dat het pas in mei 2005 is toegestaan voor ponyruiters
ik zou graag willen weten waar het staat in het reglement Frunnik dat het nu al mag voor ponyruiters