Het blijft een jurysport, maar ik baal als een stekker....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Het blijft een jurysport, maar ik baal als een stekker....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 20:57

Vandaag wedstrijd gehad.
Voorbereiding rijtechnisch was niet best, door weersomstandigheden en school.
Toch maar naar wedstrijd gegaan, lekker in de binnenbak.
Fedde was heel braaf (verbazingwekkend), de jury helaas iets minder. Wat goed ging (2 weken terug kreeg ik voor dezelfde onderdelen met hetzelfde goede gevoel nog 7s en 8en) was een 6, wat slecht ging(achterwaarts ging niet, wijken ook niet goed) was een 5 (terwijl voor het achterwaarts een 2 of 3 ook had gemogen). Zuiverheid gangen was een 7 en verzorging een 8.
Totaal voor beide proeven 155 punten.
Geef dan ook voor die onderdelen een 6...
En dat vind ik toch best balen. Ik had een gevoel van eind 140/begin 150, maar dat het zó dicht bij een winstpunt (2x 156 had M1 startgerechtigd betekend) zou zijn had ik niet verwacht en gezien de 155 eigenlijk ook niet gehoopt.
We gaan lekker dooroefen en hebben in principe pas 23 april weer wedstrijd.

Fun_Fun

Re: Het blijft een jurysport, maar ik baal als een stekker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:02

Idd balen! Het kan soms net op dat ene puntje aankomen. Succes de volgende keer!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:14

155 blijft een poedersuiker, werkt lekker ontmoedigend. Scheve mond
Maar volgende keer gaat het vast lukken, helemaal als de omstandigheden beter zijn.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:23

liza van loon schreef:
Maar volgende keer gaat het vast lukken, helemaal als de omstandigheden beter zijn.

Waarom ontmoedigend? Je weet iig dat je er nog NET niet klaar voor bent en dat het op de afwerking aankomt, snap niet waarom iedereen zo'n moeite heeft met dat puntenaantal.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 21:33

Vippie schreef:
liza van loon schreef:

Waarom ontmoedigend? Je weet iig dat je er nog NET niet klaar voor bent en dat het op de afwerking aankomt, snap niet waarom iedereen zo'n moeite heeft met dat puntenaantal.

Ik was ook zeker niet van plan al over te stappen. Ipv NET niet klaar is Fedde er nog HELEMAAL niet klaar voor. Betwijfel regelmatig of hij er OOIT klaar voor is... Maar M1 startgerechtigd staat natuurlijk leuker dan L2+8 Knipoog Ik vind 155 ook wel een ontmoedigend puntenaantal, had er dan liever 150 gehad (was ook op zn plaats geweest in dit geval)

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:35

Vippie schreef:
liza van loon schreef:

Ja kweenie ik moet meteen terug denken aan mijn periode van punten tussen de 150 en 155, dus als je zo'n verband legt. Tong uitsteken Maar ik snap jouw verhaal ook wel, scheelt per persoon denk ik.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:50

Ja, ik snap wat je bedoelt, maar ja, het is en blijft een jurysport.Wij kunnen niet beoordelen of jij echt net niet goed genoeg reed, al blijf ik 155 een rotgetal vinden..

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 23:02

Ooo hoe herkenbaar!! Ik had het vandaag ook, in tijden niet zo ontspannen weer gereden, niet kijkerig enzo. Hij was nu alleen zo ontspannen dat ik er flink aan rijden moest, maar geen fouten ofzow. Nou ik dacht rond een wp, niet veel meer, maar zeker in de 150. had ik 142 punten! Boos! Er stond zelfs op dat de draf onzuiver was.
Nou hadden we het toevallig op video laten opnemen, dus ik thuis meteen kijken. Mijn gevoel zat aardig goed, hij moest zeker actiever, maar hier stond niks over op de coupon. HH was niet gesloten stond erop, hij stond niet 4-kant, maar wel gesloten > verkeerd omschreven 2x toe!? Vaag.... Misschien omdat ik als 1e moest rijden??

Na ja, ga volgende week de band nog ff bekijken met me instructrice en kijken wat zij er van zegt, maar het blijft balen dan!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 00:17

Das ook banketstaaf! Welke jury had jij? Nou, ik baal anders ook flink, check mijn topic hier op WD.
Die laatste 2 punten lijken wel de moeilijkste!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 00:26

Goed voor het karakter..........
Zouden meer jury's moeten doen.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 00:29

Persoonlijk ben ik blij met elk puntental, ongeacht de hoeveelheid. Als je niet een goed gevoel hebt en je bent niet klaar voor de M1, dan heb je inderdaad minder kans op een winstpunt. Zelf heb ik liever een jury die durft 156 punten te geven omdat het toevallig zo uitkomt dan een punt veranderen voor die ene winstpunt. Eerlijkheid duurt het langst. Goed blijven oefenen en winst komt dan vanzelf.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 09:08

Ik had vandaag ook 155, maar wel een 1e prijs. Die jury van mij had de L1 tot en met de M2 gejureerd en ze had 1 meisje 2 keer 156 gegeven, terwijl er echt goed werd gereden, want de Utrechts kampioen van het L2 reed ook mee en die had zelfs geen winstpunt.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:22

Ik kreeg gisteren ook 155. Op de coupon was duidelijk te zien dat er een zeven was doorgestreept naar een zes, zonder commentaar etc. erbij, en ging naar mijn mening best goed.
Volgens denken veel jury's bij 156, of de proef winstpuntwaardig is om vervolgens nog een puntje af te trekken of gewoon 156 te laten. Ik zelf heb er niet direct zoveel moeite mee, ben nog laaaaaang niet klaar voor een volgende klasse, al vind ik wel dat de jury er achteraf niets meer aan moet veranderen..
Maarja, het blijft wel een rot puntenaantal, 155 Koe

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:31

CGJ12 schreef:
Goed voor het karakter..........
Zouden meer jury's moeten doen.

Wanneer jureer jij weer???? Tong uitsteken

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 12:10

Ik kreeg gisteren 151 punten terug en een staatje waar helemaal niks opgeschreven stond. Daar kan ik toch niks mee. Ik kon de jury ook niet meer vinden na de prijsuitreiking, dus ik heb het hem ook niet meer kunnen vragen. Ik vind dat als er iets opgeschreven staat, dan kan ik zelf ook zien hoe de jury bepaalde dingen ziet en waaraan ik moet werken. Nu blijft het een gooi naar........
En als ik dan hoor dat iemand waarvan het paard tot twee keer toe op de kletter ging wel twee winstpunten had, tsja dan snap ik het niet meer echt.

De vorige wedstrijd ging veel minder goed en had ik 157 punten, ik twijfel nu echt of ik die niet had verdiend en of dat er bij deze wedstrijd gewoon laag gejureerd werd.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 12:55

Suzy schreef:
Ik kreeg gisteren ook 155. Op de coupon was duidelijk te zien dat er een zeven was doorgestreept naar een zes, zonder commentaar etc. erbij.

Das banketstaaf!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 13:16

Suzy schreef:
Ik kreeg gisteren ook 155. Op de coupon was duidelijk te zien dat er een zeven was doorgestreept naar een zes, zonder commentaar etc. erbij, en ging naar mijn mening best goed.
Volgens denken veel jury's bij 156, of de proef winstpuntwaardig is om vervolgens nog een puntje af te trekken of gewoon 156 te laten. Ik zelf heb er niet direct zoveel moeite mee, ben nog laaaaaang niet klaar voor een volgende klasse, al vind ik wel dat de jury er achteraf niets meer aan moet veranderen..
Maarja, het blijft wel een rot puntenaantal, 155 Koe

Ik vind er niks rots aan. 155 betekent gewoon geen winstpunt. Ik ken echt geen enkel jurylid die na het optellen nog denkt:'Sjonge, die komt op 156 uit, laat ik eens ergens een puntje vanaf halen'. Een 7 die is doorgestreept naar een 6 komt meestal door de schrijver die een foutje heeft gemaakt en dat corrigeert.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 16:08

Ach 155 is een rotpuntenaantal, maar op zich is het wel een teken dat het net niet goed genoeg is.. Maar ik begrijp wat je bedoelt datje dan liever 150 hebt. Ik heb ook een keer gehad dat mijn paard zowat met staart op zijn rug door de ring vloog. Dat ik die proef nog uit heb kunnen sturen was een wonder.. kreeg ik 156 punten.. KLinkt heel banketstaaf, maar had me dan maar geen wp gegeven.
Ik moet zeggen dat ik zelf niet zo heel erg veel waarde hecht aan punten. Ik ga voor een lekker gevoel in de ring, en het rijden zoals we dat thuis doen, en als dat goed gaat, kunnen die punten me gestolen worden.
Toch vind ik wel dat er een hoop jury's zijn die veel te soft jureren.
Tsja, je hebt het ook weleens andersom. Ik heb ook weleens een proef gereden dat hij echt als bonfire de 2e door de ring ging. Alle proeven ervoor had ik dik 170 gereden elke keer, en wat denk je.. 158 punten.. Met op echt zowat alles een 6, zonder commentaar, en het commentaar wat erop stond sloeg echt als een tang op een varken. Dingen die gewoon echt niet gebeurd zijn stonden erop, en dingen waar ik juist wel wat van had, kreeg ik dan weer een 6 of 7 voor.. tsja.. het blijven mensen he, die j ury's Knipoog
Gewoon lekker door oeffenen, en als het wat meer bevestigd is ze lekker een poepie laten ruiken.. Knipoog
Succes!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 22:40

Echt heel erg balen van die 155. Maar volgende maand lekker 158 scoren!!! Heb je in ieder geval je mijlpaal gehaald. Of je dan ook M1 gaat starten is een 2e, je MAG het dan in ieder geval Haha!

Masja

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 10:21

Ik vind 155 eerlijk gezegd juist super motiverend, zeker als je weet dat je voorbereiding niet goed was! Op mijn allereerste wedstrijd waar ik voor de zekerheid echt niets van verwachtte had ik 154 en 155 punten. Daarna had ik zoiets van, Wow met een beetje meer inspanning gaat het me echt lukken! Cool! Het is voor mij gewoon een stimulans om dat kleine beetje meer mn best te doen... Ik ben nou eenmaal een optimist Tong uitsteken

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 12:14

Scum schreef:

Ik vind er niks rots aan. 155 betekent gewoon geen winstpunt. Ik ken echt geen enkel jurylid die na het optellen nog denkt:'Sjonge, die komt op 156 uit, laat ik eens ergens een puntje vanaf halen'. Een 7 die is doorgestreept naar een 6 komt meestal door de schrijver die een foutje heeft gemaakt en dat corrigeert.

Helaas, die ben ik dus als schrijver WEL tegengekomen en ook van die clowns die na het afgroeten je eerst de punten laten optellen en van het subtotaal laten afhangen wat je voor punten de ruiter voor de laatste vier cijfers krijgt. Clown
Het zijn er maar een paar, maar toch.........
En idd het blijft een jurysport en jury's zijn mensen.
Dus met voorkeuren, eigen ideeen en fouten, maar in 99% van de gevallen WEL van goede wil.
Maar soms.....
Zoals gister.
Dochter rijdt 2 paarden in de M1
Eerste paard : tenentrekkend slechte proef, slechte aanleuning, niet aan het been, verspringen (naar overkruist!!!) in de contra, in een woord Brrrrrrrrr.
Resultaat 152 punten!
Tweede proef. Op een paar kleinigheidjes na goede proef met en hele fijne lichte aanleuning.
Resultaat 162 punten met opmerking : stugge aanleuning.
Dag en nacht verschil levert maar 10 punten verschil op.
Ander meisje rijdt een fijne goede proef. Resultaat 151 punten, nog een punt minder dan de nachtmerrieproef van mijn dochter.
Een ruiter met een prachtige en stille zit krijgt daarvoor een 5 en een ander, die helemaal voorover een beetje boven het zadelzweeft een 7.
Zoek het dan maar uit.
Dus hou je maar aan het eigen gevoel. Dat JIJ tevreden bent met je proef is belangrijker dan de punten.