Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
CGJ12 schreef:Het zoeken van sponsors zou een veel betere afstudeer-opdracht zijn.......
Over professionalisering gesproken.........
....... het merendeel van de "professionals" is helemaal geen professional, maar leeft van de gunsten van een filantropische sponsor (Eurocommerce, Broere) die het echt niet voor de reclame doen, maar púúr omdat de sponsor het zo leuk vindt.
Er zijn er maar héél weining die DOOR de paarden professional kunnen zijn......
CGJ12 schreef:
Het zoeken van sponsors zou een veel betere afstudeer-opdracht zijn.......
YvonneS schreef:Dan is mijn vraag wat de meerwaarde is van HBO student in de paardensport/-wereld! Waarom zou een bedrijf een dure HBO-er aannemen terwijl een MBO-er goedkoper is en meer van de praktijk weet?! Neem tenminste aan dat een MBO paardensportopl meer op de praktijk is gericht dan een HBO opleiding die toch meer op theorien en cijfers ingaat.
YvonneS schreef:Dan is mijn vraag wat de meerwaarde is van HBO student in de paardensport/-wereld! Waarom zou een bedrijf een dure HBO-er aannemen terwijl een MBO-er goedkoper is en meer van de praktijk weet?!
memiro schreef:Haha dat ga ik dus doen; ik ga een afstudeerscriptie schrijven over eventmanagement/ sponsoring dit dan wel binnen een studie bedrijfskunde.
CGJ12 schreef:YvonneS schreef:Dan is mijn vraag wat de meerwaarde is van HBO student in de paardensport/-wereld! Waarom zou een bedrijf een dure HBO-er aannemen terwijl een MBO-er goedkoper is en meer van de praktijk weet?!
Mocht ik óóit aan een medewerker gaan denken, dan heb ik zelfs liever een LBO-er........ of iemand die op zijn 12 de school heeft verlaten, maar wel verdomd goed kan paardrijden ..........
Jippie schreef:Meestal gaat dat niet samen. Voor rijkunde is, naast een goede motoriek, een behoorlijk niveau van analytisch vermogen vereist.
Jippie schreef:Ik stel alleen dat een grote dosis aan intelligentie en analytisch vermogen noodzakelijk is om een goede ruiter te worden. Daarnaast moet je ook beschikken over een goede motoriek, jij noemt dat gevoel.
CGJ12 schreef:Jippie schreef:Ik stel alleen dat een grote dosis aan intelligentie en analytisch vermogen noodzakelijk is om een goede ruiter te worden. Daarnaast moet je ook beschikken over een goede motoriek, jij noemt dat gevoel.
Ik zie ook wel een verband tussen opleiding en rijniveau. Maar dan vooral bij de dressuur.
Maar om nu een causaal verband te gaan leggen tussen opleiding en rijkunst gaat met veel te ver.
Vraag ik me toch af hoe bijvoorbeeld een Albert Zoer die parcoursen doorkomt.......
CGJ12 schreef:Kun je gelijk als conclusie opnemen dat geen enkel bedrijf aan serieuse sponsoring doet om "extra bedrijfswinsten" mee te genereren. Ook het uitdragen van de bedrijfsnaam is kul.
Het gros sponsort puur uit SNOBISME ........ om lekker met de dochter of de nieuwe vriendin op de VIP-lounge te zitten met Jumping Amsterdam, terwijl de vrouw weer eens een bezoek brengt aan de tennisleraar...........
pol013 schreef:@CGJ12
punt 1: ga jij dan de hele dag achter die laag opgeleide persoon of persoon zonder opleiding aanlopen? Hard werken kunnn ze zeker wel maar verantwoordelijkheids gevoel en overzicht over een situatie ontbreken vaak (niet altijd maar dan heb je een echt juweeltje) Wil je niet een keer op vakantie gaan met een veilig gevoel over je stal?
pol013 schreef:@CGJ12
Punt 2: waarom zou een hbo'er geen praktijkervaring hebben? Je loopt minimaal een jaar stage (opleiding veehouderij) en daarnaast kun je in je vrijetijd nog genoeg praktijk dingen doen. Deze hbo'er weet gewoon heel praktisch een koe te melken en een wond te verzorgen.
pol013 schreef:Pardon GGJ12 Je hebt mijn tekts verkeerd gelezen en- of verkeerd geinterpreteerd. lees het nog eens voor je me ervan gaat beschuldigen dat ik LBOers voor debielen uitmaak!
Wollie schreef:Maar om eerlijk te zijn snap ik het hele nut van de HBO paardenhouderij opleiding niet. Is dat niet hetzelfde als de beroemde terra opleidingen, waarbij hordes 12 jarigen dierverzorging of paardenhouderij gaan doen,
omdat ze dieren zo leuk vinden? En dan rond hun 18e er achter komen dat het toch allemaal maar niets is?