Nieuwe Z2-proeven ponies.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

krientje

Nieuwe Z2-proeven ponies.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 18:32

Hebben jullie ze al gezien? Vanaf april komen er nieuwe proeven, ik heb ze net maar even uitgeprint, dan kan ik onverwachte lijnen alvast gaan oefenen. Bloos

Volgens mij valt het wel mee hoe moeilijk ze zijn, er zijn alleen veel aparte cijfers voor overgangen e.d. Je kunt dan ook een totaal van 400 punten halen... Bloos! Soms vind ik het wel jammer dat er niet iets geheel nieuws in de Z2 zit, de overgang Z1-Z2 kun je zo maken. Ik vond het altijd spannend om bijvoorbeeld voor de L te wijken en voor de M schouderbinnenwaarts enzo te leren. Nou ja, maar weer aan de slag met deze proeven, die andere drie was ik ook wel al bijna zat...

Danielle14

Re: Nieuwe Z2-proeven ponies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:47

Waar heb jij ze gevonden dan? Vanaf april al dit jaar? Dat is ook snel!! EN hoe zit t met de andere klasses dan, of weet je dat niet?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:49

Zijn er nieuwe proeven? Oliebol, das echt jammer dat ik die nu niet meer kan rijden. Ik vond het al een poosje een beetje saai worden telkens maar dezelfde proef enzo en juist nu ik bij de paarden ga starten en geen pony meer heb,komen er nieuwe proeven jammer heel jammer

ik ben het trouwens wel helemaal met je eens wat betreft de uitdaging die erin zit om van het Z1 naar het Z2 over te gaan, De zelfde soort lijnen zitten erin en bijna dezelfde oefeningen. Het enige leuke aan het Z2 (als je een bepaald aantal wp's hebt(ik dacht 5 toch?) is dat je dan observatiewedstrijden voor het EK mag rijden, dat vond ik de enige uitdaging de laatste tijd !!!Ik ben benieuwd wat de rest hiervan vindt/vond

Groetjes Annemieke
oh ja kun je ff een link naar de site zetten waar jij ze hebt gevonden dan, want ookal rijd ik niet meer bij de pony's ik ben wel benieuwd naar hoe de proeven nu zijn !!!
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 05-03-05 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:50

De nieuwe proeven van de andere klasses komen volgens mij pas in 2006.
Maar idd waar kun je die proeven vinden, ben wel benieuwd Lachen

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:55

volgens mij kun je ze op het KNHS vinden
Ik ben idd ook wel benieuwd zal ze ook even uitprinten Haha!

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:01

Jah op het KNHS zijn ze te vinden

Bij downloads in de P&S staat welke proeven het nou worden

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:17

Noem mij Blond, ik kan ze niet vinden hoor bij de downloads. Ik heb gekeken bij de downloads die staan onder het kopje 'Service & bestel'.

Kan iemand mij vertellen waar ze wél staan?

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:29

Ik heb ze zojuist gedownload, ze staan er dus echt wel Knipoog

Onder het kopje service & bestel --> downloads dan staat daar een hele rits die je kunt downloaden, dan staat er dus ook FEI-proeven en de laatste 3 downloads daarvan dat zijn de nieuwe pony-proeven.
Gevonden?

Nou ik heb ze me eens doorgenomen, vindt ze soms wel nog wat vaag, of omslachtig omschreven, maar de opzet is zeker niet verkeerd, vind het wel fijn dat er nieuwe Z2-proeven voor pony's komen, ookal is mijn huidige pony dan als het goed is verkocht. En ik denk dat ik met die jonge pony het Z2 net niet meer ga halen. Er wordt nu veel meer op de overgangen gelet, ook in de galop moet nog sneller geschakeld worden, vinden jullie niet?
Daarnaast zit er nog maar in 1 proef de slangenvolte, en als je die verknalt....dan ben je behoorlijk wat punten kwijt, je krijgt er maar liefst 4 x een apart punt voor, voor de slangevolte als geheel, de linkergalop, de eenvoudige galopwissel en de rechtergalop...pff niet een beetje overdreven?

Ben in ieder geval blij met weer eens andere proeven, ookal hoef ik ze waarschijnlijk niet meer te rijden.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:40

Yep! Gevonden, thanx! OK dan!

Kijk, ik ben nog lang niet op het niveau om FEI-proeven te rijden vandaar dat ik daar ook niet onder had gezocht. Bovendien rijd ik bij de paarden en heb nooit bij de pony's wedstrijden gereden dus daar zoek ik nooit naar. Bloos

Ik ben trouwens benieuwd hoe de nieuwe proeven eruit komen te zien die dan per 1 april 2006 in gaan. Hopelijk is dat een geintje, maar goed, dat is een heel ander onderwerp. Haha!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:59

Citaat:
Ik ben trouwens benieuwd hoe de nieuwe proeven eruit komen te zien die dan per 1 april 2006 in gaan. Hopelijk is dat een geintje, maar goed, dat is een heel ander onderwerp.

Dat is geen geintje, maar de realiteit die proeven komen er ook nog wel.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:05

jaggie schreef:
Dat is geen geintje, maar de realiteit die proeven komen er ook nog wel.

Knipoog Ik weet 't, ja.