Amper twee weken nadat zijn tweelingbroer Ben bij een val van een paard een aantal nekwervels brak, is nu ook Wim Schröder voor enige tijd uit de roulatie. De 33-jarige succesvolle ruiter uit Tubbergen viel tijdens de finale om de titel Stad Zwolle Best Stallion van Eurocommerce Berlin en kwam verkeerd terecht. Een gebroken linkeronderbeen was het resultaat. Of Schröder kan deelnemen aan de Wereldbekerfinale in Las Vegas (20-24 april) is afhankelijk van de ernst van de breuk en het daarmee gepaard gaande genezingsproces.
Na de sprong werd hij van Berlin geslingerd. Vanuit mijn gezichtspunt leek hij op zijn voeten te landen met het paard nog vast. In de hal werd ook gezegd dat hij een enkelblessure had. Sneu werk hoor, potdorie, kan ie bij zijn broer in de ziekenboeg.
Weet iemand of het bevestigd is, van die beenbreuk? Ik lees nemelijk eerst linkeronderbeen gebroken, en daarna enkelblessure? In het laatste geval dat ie gewoon mee denk ik in Las Vegas. Ben had maar 1 wervel gebroken (een scheurtje) en niet meerdere!
ZWOLLE (KNHS) - In de finalewedstrijd van de Stad Zwolle Best Stallion, het hoofdnummer van de International Stallion Show Zwolle op vrijdagavond, brak Wim Schröder (33) uit Tubbergen zijn linker scheenbeen. Zijn paard Eurocommerce Berlin maakte in de landing na de zevende hindernis even een struikelende pas, waardoor de ruiter zijn balans verloor en uit het zadel viel. In de landing moet Schröder zijn scheenbeen hebben gebroken.
Voor Wim, die in de tussenstand van de wereldbeker competitie de hoogst geplaatste Nederlander is met een vijfde plaats, lijkt het op dit moment hoogst onwaarschijnlijk dat hij voor aanvang de finale in Las Vegas, midden volgende maand, voldoende hersteld is.
Veertien dagen geleden brak zijn tweelingbroer Ben bij een ernstige val tijdens het concours in Heikant zijn nek. Ben Schröder heeft inmiddels het ziekenhuis verlaten en herstelt thuis. Wim Schroder werd overgebracht naar het Weezenlanden Ziekenhuis in Zwolle.
Lijkt me duidelijk wat er is gebeurd. Wel heel erg vervelend. Jammer vrees dat hij Vegas nu kan vergeten. Beterschap.
Ik was vanmorgen aan het rijden en toen smsde mijn vader me! Hij was bij fam. Bruggink en Gert-jan belde op! Volgens Gert-jan was Berlin gestruikeld en had Wim het kuitbeen gebroken
Ik schrok me dood en dacht meteen aan de Wereldbeker!!!
Nouw maar hopen dat Gerco wel heel blijft
honey007
Geplaatst: 05-03-05 21:04
-
Laatst bijgewerkt door honey007 op 13-11-24 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt
ik dacht idd ook dat het om zn kuitbeen ging...wel balen hoor! Waarschijnlijk geen Las Vegas.. hoewel kuitbeen ook wel snel kan helen als er pinnen ingaan, maja, dat is wat anders dan meteen 1.60 springen...