Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anike schreef:Zoals sommige weten is het dus mogelijk om de FNRS wedstrijden af te maken (tot F12) en dan mag je L1 starten..
Zijn er al mensen die dit hebben ervaren? Ik wil het namelijk zelf ook doen.
De Knhs heb ik gebeld en die zeiden dat ik een kopie van mijn behaalde diploma op moest sturen en dat hun dan een goed keuring zouden geven. Dit heb ik gedaan, maar nog geen goedkeuring gehad. Wat gebeurd er nu als ik toch de L1 start? Krijg ik daar problemen mee?
Pascha schreef:Volgens mij is het nog best een overgang ,van de f12 naar de L1, dus ik zou gewoon in de B beginnen, maar dat is natuurlijk je eigen keus!
Pegasus4ever schreef:Pascha schreef:Volgens mij is het nog best een overgang ,van de f12 naar de L1, dus ik zou gewoon in de B beginnen, maar dat is natuurlijk je eigen keus!
Nou nee hoor, het is hetzelde niveau
anne7 schreef:Het verschil tussen FNRS en KNHS proeven is inderdaad niet zo groot (F12 zit idd tusen L1 en L2 in)
De wijze van jureren is echter anders.
De FNRS is van oorsprong voor manege ruiters bedoeld en er wordt meer gekeken hoe de ruiter rijd, dan hoe het paard loopt. (capaciteiten van het paard zijn minder belangrijk)
Bij het KNHS wordt echter meer gekeken hoe je paard loopt.
Je punten kunnen dus wellicht wat tegen vallen als je direct L start.
Verder zou ik gewoon het KNHS bellen om te vragen hoe snel ze de goedkeurig rond hebben.
Vippie schreef:Weet niet waneer je L1 wilt gaan starten maar ik start de 30e met mn jurycursus dus dan kan ik het meteen wel even voor je vragen hoe dat in zn werk gaat?
Anike schreef:Zou je dat voor mij kunnen vragen? Ik laat weten of ik al eerder een reactie heb gehad van de KNHS...
Soraya92 schreef:dan is het wel goed dat ze bij jouw manege ook daarop kijken!! want hier in de buurt heb je een manege , en die fnrs proef beoordelingen stellen echt niks voor! In de F12 krijgt nog menig ruiter 219 punten , nou dat zal echt niet zo snel in de L1 lukken!!
(of loopt er een andere telling)