Overgang Fnrs + Knhs? iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anike

Overgang Fnrs + Knhs? iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 20:53

Zoals sommige weten is het dus mogelijk om de FNRS wedstrijden af te maken (tot F12) en dan mag je L1 starten..
Zijn er al mensen die dit hebben ervaren? Ik wil het namelijk zelf ook doen.
De Knhs heb ik gebeld en die zeiden dat ik een kopie van mijn behaalde diploma op moest sturen en dat hun dan een goed keuring zouden geven. Dit heb ik gedaan, maar nog geen goedkeuring gehad. Wat gebeurd er nu als ik toch de L1 start? Krijg ik daar problemen mee?

Pegasus4ever

Re: Overgang Fnrs + Knhs? iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:24

Anike schreef:
Zoals sommige weten is het dus mogelijk om de FNRS wedstrijden af te maken (tot F12) en dan mag je L1 starten..
Zijn er al mensen die dit hebben ervaren? Ik wil het namelijk zelf ook doen.
De Knhs heb ik gebeld en die zeiden dat ik een kopie van mijn behaalde diploma op moest sturen en dat hun dan een goed keuring zouden geven. Dit heb ik gedaan, maar nog geen goedkeuring gehad. Wat gebeurd er nu als ik toch de L1 start? Krijg ik daar problemen mee?

Wanneer heb je de kopie dan opgestuurd? want kan denk ik wel even duren Clown

bianciej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:49

Ik heb zelf ook al mijn F12 diploma laat maar zeggen Knipoog
Maar ik ben gewoon in de B begonnen Knipoog
Dus kan ik je niet verder helpen sorry

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:55

Volgens mij is het nog best een overgang ,van de f12 naar de L1, dus ik zou gewoon in de B beginnen, maar dat is natuurlijk je eigen keus! Haha!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 15:09

ik zou wachten tot je een goedkeuring gekregen hebt Knipoog

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:17

Pascha schreef:
Volgens mij is het nog best een overgang ,van de f12 naar de L1, dus ik zou gewoon in de B beginnen, maar dat is natuurlijk je eigen keus! Haha!

Nou nee hoor, het is hetzelde niveau

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 10:15

Pegasus4ever schreef:
Pascha schreef:

Nou nee hoor, het is hetzelde niveau

Steker nog de F12 zijn al L2 proeven dus de overgang kan heel goed.

Maar ik zou nog even contact opnemen met de KNHS voor je start, heb je bv je startkaart al en coupons?
Je zit natuurlijk niet meteen op foutbrieven en niet meetellende winstpunten te wachten hihihi
Weet niet waneer je L1 wilt gaan starten maar ik start de 30e met mn jurycursus dus dan kan ik het meteen wel even voor je vragen hoe dat in zn werk gaat?

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 10:29

Het verschil tussen FNRS en KNHS proeven is inderdaad niet zo groot (F12 zit idd tusen L1 en L2 in)
De wijze van jureren is echter anders.
De FNRS is van oorsprong voor manege ruiters bedoeld en er wordt meer gekeken hoe de ruiter rijd, dan hoe het paard loopt. (capaciteiten van het paard zijn minder belangrijk)
Bij het KNHS wordt echter meer gekeken hoe je paard loopt.
Je punten kunnen dus wellicht wat tegen vallen als je direct L start.
Verder zou ik gewoon het KNHS bellen om te vragen hoe snel ze de goedkeurig rond hebben.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 09:27

anne7 schreef:
Het verschil tussen FNRS en KNHS proeven is inderdaad niet zo groot (F12 zit idd tusen L1 en L2 in)
De wijze van jureren is echter anders.
De FNRS is van oorsprong voor manege ruiters bedoeld en er wordt meer gekeken hoe de ruiter rijd, dan hoe het paard loopt. (capaciteiten van het paard zijn minder belangrijk)
Bij het KNHS wordt echter meer gekeken hoe je paard loopt.
Je punten kunnen dus wellicht wat tegen vallen als je direct L start.
Verder zou ik gewoon het KNHS bellen om te vragen hoe snel ze de goedkeurig rond hebben.

Bij de hogere F proeven is het de bedoeling dat je als jury alles mee gaat nemen zoals het bij de KNHS gaat om idd de overgang te verkleinen. T/m de F8 wordt nog meer gelet op houding, zit enz en vanaf de F9 mogen we wat meer gaan verwachten van de ruiters en paarden. Bij de hogere F proeven zul je dus strenger gejureerd worden en worden de eisen hoger (logisch) immers je moet er als jury wel vanuit gaan dat de ruiter in kwestie binnenkort een overstap KAN maken naar de KNHS en zou hij/zij daar in meekomen?
Echt de opbouw van de proeven is heel goed vind ik bij de FNRS en een F12er kan met een gerust hard overstappen naar de KNHS L1.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 15:55

Het verschil van proeven is idd niet erg anders. Overigens kan ik het samen met mijn paardje makkelijk aan. Oefeningen zijn allemaal bevestigd.
Ik zou eigelijk dit weekend mijn 1e keer L1 gaan starten, maar omdat ik nog niks heb gehoord van de KNHS en het feit dat ik 2 weken geleden een ongeluk heb gehad met de brommer vind ik het niet verstandig. Al zou mijn paardje het makkelijk aan kunnen, heb er weer opgezeten en weer lekker gereden.
Ik wacht nog even af..

Vippie schreef:
Weet niet waneer je L1 wilt gaan starten maar ik start de 30e met mn jurycursus dus dan kan ik het meteen wel even voor je vragen hoe dat in zn werk gaat?

Zou je dat voor mij kunnen vragen? Ik laat weten of ik al eerder een reactie heb gehad van de KNHS...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:29

Anike schreef:
Zou je dat voor mij kunnen vragen? Ik laat weten of ik al eerder een reactie heb gehad van de KNHS...

owkidokie we houden contact! Haha!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:24

dan is het wel goed dat ze bij jouw manege ook daarop kijken!! want hier in de buurt heb je een manege , en die fnrs proef beoordelingen stellen echt niks voor! In de F12 krijgt nog menig ruiter 219 punten , nou dat zal echt niet zo snel in de L1 lukken!!

(of loopt er een andere telling Clown )

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 08:12

Soraya92 schreef:
dan is het wel goed dat ze bij jouw manege ook daarop kijken!! want hier in de buurt heb je een manege , en die fnrs proef beoordelingen stellen echt niks voor! In de F12 krijgt nog menig ruiter 219 punten , nou dat zal echt niet zo snel in de L1 lukken!!

(of loopt er een andere telling Clown )

Er loopt idd een andere telling, er zijn meer punten waarop je beoordeeld wordt en bij 210 heb je pas een promotiepunt. Dus 219 is we netjes maar niet supergoed ofzo.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 21:31

Ik heb dus de KNHS gebeld, ivm de bevestiging die ik zou krijgen..
Ik mag dus nu L1 starten, het was bij in het bestand opgenomen. Nog steeds weet ik niet waarom ik geen bericht heb gekregen.. Verward

Maar goed.. we kunnen er nu tegen aan!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:27

Heb het gisteravond ook nog even voor je nagevraagd:
Doorstroom naar de KNHS klasse B is mogelijk na het behalen van het F8 diploma. Na het behalen van het F12 diploma kan er doorgestroomd worden naar de B of L1. Manegeruiters op manegepaarden kunnen hiervoor een manege-startkaart aanvragen bij de KNHS.
Je mag dus niet met je ruiterpaspoort starten maar moet eerst een officiele KNHS-startkaart hebben met coupons.
Pas DAN mag je op officiele wedstrijden uitkomen.

Maar wel vaag id dat je geen bevestiging hebt gehad, althans je startkaart met coupons is je bevestiging, dus heb je die al wel gehad dan?