Gisterenavond wedstrijd gehad!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bianca__

Gisterenavond wedstrijd gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 09:54

Gisteravond heb ik dus wedstrijd gereden met de hengst in de L1. Nou had hij gisteren best wel last van zijn hengst zijn, dus op het voorterrein moest ik er flink aan om hem de baas te blijven. Reed de eerste proef en en moest een gebroken lijn rijden met daarin een volte van 10 meter naar links op x. Ik draaide door de volte en halverwege dook ie naar rechts, gaf een bok en draaide om! Toen lag ik ernaast! resultaat, kon niet meer lopen, had enorme kramp in mijn been! De eigenaar ving de hengst op, en ik er weer op. Proef uitgereden, maar toch uitgesloten, omdat ik hem niet zelf had gevangen. Jammer, hij liep op die val na echt goed!. Tweede proef was ie helemaal bij de les, liep fijn. Resultaat tweede met 170 punten. Dus dat ging ook wel weer mooi. Ik heb nog steeds last van mijn been, denk dat dat nog van die kramp is, maar gaat vast wel weer over. Nou als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel!

Djaleesa

Re: Gisterenavond wedstrijd gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 10:15

dat is vervelend voor je! jammer van die val
maarja Tog nog gefeliciteerd met je tweede proef!
en succes met je been Knipoog

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 11:51

Ja bedankt! Moest er wel om lachen hoor! Was me nog nooit eerder gebeurd tijdens een proef, dus dit was een primeur! Haha! Hij deed het ook niet uit gemenigheid of zo. Ik denk dat ie ergens van schrok!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 12:32

Die uitsluiting is niet terecht, casirask!
KNHS reglement schreef:

Hulp van derden

Iedere inmenging van een derde, gevraagd of ongevraagd, d.m.v. stem, gebaren etc., met uitzondering van het in toegestane gevallen letterlijk voorlezen van de proef, met het doel de deelnemer of zijn paard te helpen tussen het moment van binnenrijden en verlaten van de ring bij A, wordt - tenzij in dit reglement uitdrukkelijk anders wordt bepaald - als verboden hulp van derden beschouwd. Dat geldt ook voor het gebruik van (draadloze) communicatieapparatuur.
Iedere vorm van verboden hulp van derden inclusief het in orde brengen van het harnachement, ontvangen door een ruiter te paard, wordt - ter beoordeling van de (voorzitter van de) jury - met uitsluiting van de combinatie bestraft.

Na een val, wordt iedere hulp aan een deelnemer, bv. het terugbrengen van zijn paard en/of het in orde brengen van het harnachement, zolang hij nog niet te paard zit, of het hem weer in het zadel helpen, niet als verboden hulp van derden beschouwd, een en ander op voorwaarde dat de deelnemer binnen 60 seconden de proef kan hervatten.

Die 2 minpunten hoeven dus niet Knipoog

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 12:48

ja dat vroeg ik dus ook aan de jury, ik was bekend met deze regel. Hij zei dat dit alleen mocht als de ring niet gesloten was! als het dus in een open baan gebeurd, mag het wel zei hij. Het enige wat ik er niet leuk aan vond, was dat hij in eerste instantie mij de proef heeft laten doorrijden omdat hij niet wist wat de regel hiervan was, heeft doorgepunt op de coupon, mij dus voor dat onderdeel een 1 gaf, dus niet onderdeel min 2 zoals het hoort, en hij dus in zijn beoordeling over het rijden in het algemeen en houding en zit voor beide onderdelen een 3 gaf. En dat mocht volgens een andere jury niet. Er was een hele hoop commotie over. (Gelukkig niet door mijzelf), maar door mede starters die direct riepen dat een val gelijk uitsluiting was! Het maakte ook eigenlijk niet, want ik was toch uitgesloten om de reden die het jurylid noemde. Al dat gezeur voor niets. Ik denk dat anderen wel blij waren dat ik er af viel in de proef. Zoiets van weer een concurrent weg! haha, maar bedankt voor je berricht!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 12:50

toch is dat onzin. Er staat hier nergens dat dat alleen voor een open ring geldt, dus ik zou de kNHS maar eens bellen Knipoog

viewtopic.php?f=29&t=363569&hilit=

in dit topic is precies hetzelfde beschreven, er is later op de jurycursus gezegd, dat die uitsluiting dus onterecht was.

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 13:00

Ja je hebt gelijk, maar die jury punt in het algemeen heel erg laag. Hij heeft mij na de val enorm naar beneden gepunt, op onderdelen waar ik normaal met gemak een 7 kan rijden. Nu allemaal 5jes. Zonder uitsluiting was ik misschien derde geweest. Ben in elk geval blij dat ik mijn proef wel heb afgemaakt, is voor het vertrouwen van ruiter en paard altijd goed toch?
Ik heb in elk geval de tweede proef wel overtuigend gereden voor de tweede plaats, dus dat helpt wel een beetje. Ik zal de bondsvertegenwoordiger eens vragen hoe het nu allemaal in elkaar zit!
Bedankt voor je tip!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 13:01

dat uitrijden is natuurlijk sowieso prima, maar dat mocht dus ook gewoon. Iig proficiat met je 2e plek, en ik ben benieuwd wat de vertegenwoordiger zegt.

vivumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 20:59

ah jammer van je val...maar toch gefeliciteerd met je 2e prijs van je 2e proef.. Knipoog

Dannyzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 02:14

Toch nog gefeliciteerd ja!

Ik ben ook eens in de proef van mijn paard gevallen. Het was najaar en we moesten buiten rijden. Door de storm waaide er naast mijn ring een aftakking van een boom om. In eerste instantie scheurde dat stuk waardoor mijn paard wegvloog. Op het moment dat ik me herstelde viel het hele stuk eraf waardoor mijn paard opnieuw bokkend wegrende. Toen viel ik dus.... Ik had ook de pech dat ik me net in de hoek van de boom bevond. Mijn moeder heeft toen mijn paard gevangen en mijn kleren afgeklopt. Dit heeft zeker meer als 60 seconden geduurd. De jury zei dat ik maar gewoon rustig door moest rijden, dat heb ik dus gedaan. Ik had uiteindelijk nog een winstpunt ook. En gratis wat te drinken gekregen van de organiserende vereniging! Haha! achteraf had ik met dat weer eigenlijk helemaal niet moeten rijden, maarja, ik heb mijn lesje nou wel geleerd!

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 09:03

Nou dan heb je zeker geluk gehad! Met die boom bedoel ik! Wel mooi dat je alsnog een winstpunt hebt gekregen! Ik moet er nog achteraan bij de KNHS. Als ik het zo laat, krijg ik twee minpunten. Alleen op mijn coupon staat : Uitsluiting wegens hulp van derden na val. Het jurylid heeft geen rapport geschreven. Ik weet dus niet wat de KNHS er mee doet. Maar ik zie wel.
In ieder geval veel succes!

Dannyzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 00:33

Ik had inderdaad geluk gehad ja!
Groot gelijk dat je erachteraan gaat, veel succes ermee!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 10:15

Wat een gedoe allemaal met die jury's heh. Tong uitsteken
Maar iig gefeliciteerd metje punten en je prijs!! Haha!